Nou eindelijke even tijd gehad de boel te bekijken,
Fan eraf gehaald,ratel bleef, multiriem eraf, loopt als een zonnetje, riem erop, en daar istie weer.
Ik wil best de pulley vervangen,pfff, maar wel zeker weten dat dat de oorzaak is, Help!
gr Ronald
ratel TD5 voorkant update
Re: ratel TD5 voorkant update
Heb je de pulley,s/ spanrollen met de hand gevoeld? Als ze zo ratelen dan moet je het bijna kunnen voelen. Spanrollen zijn niet zo heel duur. Je kunt de rol ook demonteren, lager er uit tikken en bij een lagerboer een nieuw lager halen. Soms, niet altijd, ben je dan voordeliger uit.
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
stuk voor stuk inspuiten met wd40 (met 2 bussen tegelijk: dan is het wd80) 
- GJ Disco 300 Tdi
voel eens of er speling zit op de spanrol.
laatst ook langs de snel weg gestaan.
lager lag uit elkaar en zorgde ook voor herrie onder de kap, binnen 5 minuten vervangen en goedkoper dan een complete spanner...
laatst ook langs de snel weg gestaan.
lager lag uit elkaar en zorgde ook voor herrie onder de kap, binnen 5 minuten vervangen en goedkoper dan een complete spanner...
Disco 1994 300TDI
hmm de spanner had ik al vervangen, gekocht bij hurxen, maar je weet maar nooit, ga die ook even nakijken.
-
Roger B.
kijk ook eens of er speling op de as van de visco tov het distributiedeksel zit, het lager waar dat asje in draait knikkert ook aardig als het gaar wordt
gone
ok gaan we doen, bedankt zover, wordt vervolgd
- RobStewart
... If it is the visco fan lager then the repair is not detailed in the workshop manual. However Ray kindly had his fail early last year and we took the opportunity to document the replacement process for the Kennisbank
The process with photos, part numbers and swearing can be found at http://lrch.nl/kennisbank/td5-visco-ven ... -vervangen
Rob
The process with photos, part numbers and swearing can be found at http://lrch.nl/kennisbank/td5-visco-ven ... -vervangen
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Grrrrr toch de krukas pulley/demper, weer een duur grapje.
Bedankt allemaal voor de reacties, als de vernieuwde pulley erop zit dan meld ik mij weer
Bedankt allemaal voor de reacties, als de vernieuwde pulley erop zit dan meld ik mij weer