Hallo mensen,
Moet bij 2 autos de downpipe (1e uitlaatstuk vanaf turbo met bocht naar 1e demper toe) verwijderen.
Nu heb ik bij de 1e auto, een 110, de crossmember onder de bak al weggehaald dus is die downpipe inmiddels los. heb nu een 90 waar het ook bij moet, en daar de crosmember weghalen is iets gecompliceerder omdat daar de steunen van de reductiebak ook opzitten en deze dus op de crossmember steunt.
Nu las ik in wrkplhndbk dat crossmember demonteren niet nodig zou zijn, maar zonder dat ding uit de weg krijg ik met geen mogenlijkheid die pijp er onder uit.
Doe ik iets verkeerd? Moet hij er via de voorzijde onder vandaan soms?
Auto staat nu gewoon op zijn wielen op de vloer. Maar de pijp krijg ik niet tussen carter en vooras vandaan. Moet ik de auto soms opkrikken om ruimte tussen carter en as te creeren?
In andere woorden.....Wat is de truc?
Luke
Downpipe uitlaat verwijderen
Downpipe uitlaat verwijderen
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
-
Roger B.
Re: Downpipe uitlaat verwijderen
Assteun onder de bak, dwarsbalk er onder vandaan.....minstens net zo snel al drie dagen hengsten en op antwoord wachten......
gone
Wie zegt dat ik al 3 dagen aan het hengsten en tobben ben? 
Ben er pas gisteren middag mee begonnen en gestopt omdat het donker werd.
Dat het gaat door de dwarsbalk te verwijderen (en de bak evt te ondersteunen) was / is me wel duidelijk. wil alleen weten of er een handiger en snellere manier is.
Luke
Ben er pas gisteren middag mee begonnen en gestopt omdat het donker werd.
Dat het gaat door de dwarsbalk te verwijderen (en de bak evt te ondersteunen) was / is me wel duidelijk. wil alleen weten of er een handiger en snellere manier is.
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)
goede vraag!
ik heb 'm mezelf ook al gesteld, maar aangezien mijn chassis toch kaal moest, kon ik eerst alles demonteren.
ik ben benieuwd naar de ultieme tip
succes iig
ik heb 'm mezelf ook al gesteld, maar aangezien mijn chassis toch kaal moest, kon ik eerst alles demonteren.
ik ben benieuwd naar de ultieme tip
succes iig
Misschien dat het kan, maar als ie gewoon op de grond staat dan is de crossmember verwijderen het snelst denk ik.
Bij de 130 heb ik ook de cardanas nog los moeten draaien.
Maar dat komt vooral door die enorme pot die net onder de turbo hing. 
Bij de 130 heb ik ook de cardanas nog los moeten draaien.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Downpipe uitlaat verwijderen - OPGELOST
Ter algemene lering en vermaak: 
Ze zitten er inmiddels ook al weer onder.
En er is een trucje voor, althans zoals ik het gedaan heb werkt dus.
Auto omhoog met krik onder chassis (in mijn geval ff een Hi Lift gennomen) en auto uit de veren tillen, zodat je ruimte creeert.
De pijp kan je vervolgens via de voorzijde van de auto (voor het linker voorwiel langs aan de voorbumper zijde) wegtrekken.
Het demonteren van crossmember (in geval van 90 en 110 in ieder geval) is dus niet nodig.
Luke
Ze zitten er inmiddels ook al weer onder.
En er is een trucje voor, althans zoals ik het gedaan heb werkt dus.
Auto omhoog met krik onder chassis (in mijn geval ff een Hi Lift gennomen) en auto uit de veren tillen, zodat je ruimte creeert.
De pijp kan je vervolgens via de voorzijde van de auto (voor het linker voorwiel langs aan de voorbumper zijde) wegtrekken.
Het demonteren van crossmember (in geval van 90 en 110 in ieder geval) is dus niet nodig.
Luke
)
Als jij het verstandig vind om onder een wagen die op een hi lift staat te komen niet nee.......
Maar zó hoog komen mijn assteunen niet.

Maar zó hoog komen mijn assteunen niet.
Edward van Vugt
Nou nee Edward , zo levensmoe ben ik nou ook weer niet, maar hij lag al helemaal los en kon hem zo van voren wegdraaien zonder zelf onder de auto te hoeven. 
)