Ik zou iig ALLE oliën vervangen. Ook de assen en de bakken en stuurbekrachtiging etc. Zelf zou ik ook de wiellagers nakijken, maar daar kom je rijdend ook wel achter.
Na 7 jaar stilstaan zou ik de carbs (laten) reviseren. Tis nieuw al nie veel, laat staan na zoveel jaar.
En verder gewoon een grote beurt doen.
7 jaar stil gestaan, en dan?
Re: 7 jaar stil gestaan, en dan?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
DE overheid doe ter alles aan om uw auto korter mee te laten gaan ten behoeve van het milieu: Verkeersdrempels, rotondes, roetmetingen, preventief pekel strooien, files veroorzaken, groene golven vervangen door rode.
Om de kosten daarvan te compenseren worden de accijnzen regelmatig aangepast.
Om de kosten daarvan te compenseren worden de accijnzen regelmatig aangepast.
-
Roger B.
axelaro88 schreef:ach dat rijden daar zou ik me minder druk om maken. Maar die motormishandeling om de uitlaatgassen te meten.
Maar tis wel een LR hé![]()
toch had ik ook wel alle vloeistoffen ververst en de filters.
En welke mishandeling is emissietest voor een benzine? Dat ie op bedrijfstemperatuur ff 2500 toeren moet draaien? En dan alleen als het een motor met lambdaregeling is
gone
- arjan_de_jong
Een oude benzine hoeft enkel stationair gemeten worden. Daar is weinig mishandeling aan.
Latere benzine moet iets verhoogt toerental te lopen. Daar is ook weinig mishandeling aan.
Een roetmeting ka. Een probleem zijn als een APK meester lomp is maar als hij rustig aan doet is het geen probleem. Of een distributie riem moet bijvoor eeld al op knappen staan...
Ik vind het rijden naar APK met olie wat er al 7 jaar in zit (en dus nouwlijks smering heeft) niet echt een aanrader. Maar ja kan ook gewoon goed gaan.
Latere benzine moet iets verhoogt toerental te lopen. Daar is ook weinig mishandeling aan.
Een roetmeting ka. Een probleem zijn als een APK meester lomp is maar als hij rustig aan doet is het geen probleem. Of een distributie riem moet bijvoor eeld al op knappen staan...
Ik vind het rijden naar APK met olie wat er al 7 jaar in zit (en dus nouwlijks smering heeft) niet echt een aanrader. Maar ja kan ook gewoon goed gaan.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)