Dit zal wellicht al een keer besproken zijn maar ben toch beniewd naar de meest recente meningen (oude zijn ook welkom). Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Disco II uit 1999. Alleen…. Daar zitten nu leuke AT banden op. Ik woon in de Randstad en daar is weinig te off roaden… Ik ben dus op zoek naar straatbanden. Heeft iemand tips voor merk / type en waar ik de een beetje goedkoop kan krijgen. De velgen zijn de standaard velgen 16” lichtmetaal dacht ik.
Heb weinig eisen, minder geluid en zuiniger rijden zijn de belangrijkste.
Groeten,
Bandjes voor een Disco II
Bandjes voor een Disco II
Discovery II (1999).
Sit back, relax and enjoy the view!
- Ray vd Velden
Re: Bandjes voor een Disco II
Kleine zuinige auto kopen ! 
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
had eerst een BMW 320i uit 2013. Maar ben Disco gaan rijden. Ben zelf 1,98 meter lang, 110 kg+... past dus niet 
Discovery II (1999).
Onze Disco staat op Michelin Lattitude 255/65-16. Als je een beetje rustig aan doet kun je de 1:11 halen.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Dank je wel. Dat is een idee. Ik rij nu eigenlijk alleen maar op de snelweg (woon dichtbij de A10) en daar haal ik 1 op 9,2 (moest ook een paar keer de stad in).
Gewoon lekker de cruise control op 102 km/h zetten en genieten van het uitzicht
Gewoon lekker de cruise control op 102 km/h zetten en genieten van het uitzicht
Discovery II (1999).
Tja, ik moet bekennen dat wij die 1:11 alleen haalden toen er net een nieuwe koppakking inzat en we de eerste 1500 kilometer rustig aan deden. Met standaard op de kickdown rijden en op de snelweg een kruissnelheid van 130+ doet ie eerder 1:8,5
Maar een buur hier rijdt nooit harder dan 100 en met een handbak en die rijdt gewoon 1:12,5
Ik wist niet eens dat een D2 Td5 dat kon.

Maar een buur hier rijdt nooit harder dan 100 en met een handbak en die rijdt gewoon 1:12,5
Edward van Vugt
Ik heb nog een paar 205-16 fietsbandjes liggen. 
conny schreef:Ik heb nog een paar 205-16 fietsbandjes liggen.
Die wil Lucas vast graag van je overnemen, die zoekt nog superlichte wielen en banden voor de keuring.
Edward van Vugt
- Thomas Td5
Ik had op mijn vorige Disco II BFG AT banden, 265/70/R16 en reed ongeveer 1 op 12.... Ze waren slijtvaster dan de Latitudes die er voorheen onder zaten.
-
Roger B.
maar niet stiller... en wat verbruikte je met die lattitudes?
jouw verbruik is overigens niet doorsnee, iets wat je er wel bij mag vertellen.....
zuiniger dan 1:10 met een automaat dan doe je al redelijk je best. bij een handbak mag je een 0,5 a 1 km per liter zuiniger tellen
jouw verbruik is overigens niet doorsnee, iets wat je er wel bij mag vertellen.....
zuiniger dan 1:10 met een automaat dan doe je al redelijk je best. bij een handbak mag je een 0,5 a 1 km per liter zuiniger tellen
gone