Dat laatste vind ik een link advies....
Door de wielen wordt alles in de aandrujfas nog steeds aangedreven waardoor de schade in de as met een rit van honderden km naar nl nog weleens fors erger kan worden.
Maar steekas of homokineet stuk lijkt me het meest voor de hand liggend
Geen aandrijving meer
Re: Geen aandrijving meer
arjan_de_jong schreef:mocht er idd een probleem met de voor as zijn zou je ook prima de voorste cardan as er tussen uit kunnen halen en met ingeschakelde diff lock naar nederland kunnen rijden.
Wat onderzoek gedaan door de garage en probleem zit in ieder geval op de vooras. Met diff-lock in is gewoon goed te rijden. Logish zou dan zij wat Arjan zegt "de cardan naar voren verwijderen" en naar huis rijden.
Enige is nu dat de ANWB assistance weigert cardan naar voren te demonteren. Volgens hun kan dat niet werken en zou ik helemaal geen aandrijving meer hebben, of er schade ontstaan aan de tussenbak. Klinkt onlogisch. Zal toch een te dure reparatie in Frankrijk worden ben ik bang.
Re: Geen aandrijving meer
Hmmmm, dan bedankt je de anwb man toch vriendelijk voor zijn diensten. Haal je zelf de as eronderuit en gaan je huiswaarts?
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Geen aandrijving meer
Dan zou ik toch ook de vooras leeghalen als ik zo'n eind moest rijden. Je weet niet of en waar de steekassen voor dan gebroken zijn en hoeveel schade je aan de homokineten toebrengt door zover te gaan rijden.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Geen aandrijving meer
Dat is zeker een goed idee. Als er vet in de bollen zit dan heb ik van horen zeggen dat ook goed gaat door de meenemers er af te halen. Alles staat dan stil.
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Geen aandrijving meer
Zonder meenemers ligt de asstomp vrij toegankelijk voor vuil en vocht..... dat vinden je wiellagers geen goed idee
gone
Re: Geen aandrijving meer
Roger B. schreef:Zonder meenemers ligt de asstomp vrij toegankelijk voor vuil en vocht..... dat vinden je wiellagers geen goed idee
Tuurlijk dat snap, maar het gaat er toch om dat je thuis komt? Anders laat je je afslepen en duurt het waarschijnlijk langer voordat de wagen weer thuis voor de deur staat. En als je reparatie doet neem je gelijk de lager mee, goed schoonmaken invetten en klaar.
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Geen aandrijving meer
Ik ben het eens met JanTd5 en de anwb moest zich schamen!
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Geen aandrijving meer
Moet ieder voor zichzelf bepalen...maar als je je asstomp en naaf ook aan gort helpt omdat je wiellager aan gort draait......ik zou er in elk geval NIET zo mee terug rijden, en ook niet zonder meenemers. Enkele tientallen km ja....maar geen honderden
gone
- ikke jelle
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
- Locatie: voorthuizen
Re: Geen aandrijving meer
met open lagers rijden is niet alles.
maar een afdekkap is zo gemaakt toch van de bovenkant van plastic fles een warme uitlaat om het randje te maken en de lokale garage voor eventuele vulringen.
als het echt zo kostbaar is daar in frankrijk kan je best een uurtje "moeken" dacht ik zo
en dan bel je de anwb dat je accu leeg is en als die beste man er is wil die vast wel helpen sleutelen
maar een afdekkap is zo gemaakt toch van de bovenkant van plastic fles een warme uitlaat om het randje te maken en de lokale garage voor eventuele vulringen.
als het echt zo kostbaar is daar in frankrijk kan je best een uurtje "moeken" dacht ik zo
en dan bel je de anwb dat je accu leeg is en als die beste man er is wil die vast wel helpen sleutelen
groet jelle
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten