Geen aandrijving meer

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Geen aandrijving meer

Berichtdoor Roger B. » 18 Feb 2014, 21:47

"de ANWB" in frankrijk is doorgaans een lokale garagist die een depannage-contract met de ANWB heeft.... die heeft er belang bij je niet je weg te laten vervolgen zonder dat de auto gerepareerd is (uiteraard in zijn werkplaats) die hebben een HEEL andere insteek dan de wegenwachter die je op 's lands heeren wegen in NL tegen kunt komen :roll:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Feb 2014, 21:54

LEEST iemand eigenlijk wel eens een contract vóórdat ze ergens een handtekening onder zetten???? :shock: :shock:

Overigens zou ik best naar huis durven rijden zonder meenemers. Het is niet zo dat het vet er zo hard uit slingert dat je na 100 kilometer geen vet in de lagers hebt. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 18 Feb 2014, 21:55

Meenemers er af en met ducktape twee lege conserveblikken op de naven vast tapen en de voorste aandrijfas verwijderen.
Ik had in mijn 110 speciaal voor gebroken voorste steekassen twee oude meenemers in de gereedsschapkist waar ik de spiebanen uit had geboord.
Dan hoefde ik niet te tobben met conserveblikken en ducktape.
Moet je wel een groot boortje voor hebben. Maatje 36 als ik me goed herinner. :D

Eric.

Peter1080

Berichtdoor Peter1080 » 21 Feb 2014, 10:19

Na hoop heen en weer gebel tussen garage <> ANWB <> eigen garage <> ANWB <> ikzelf etc zijn we eruit en nemen we de gok.

Voorste cardan ertussenuit en 1000km naar Nederland. Eigenlijk zonder verdere problemen aangekomen. Wat de extra schade is is denk ik niet meer te bepalen, maar zijn thuis en dat was even het belangrijkste. Volgende week de auto even bij VIS droppen en maar zien wat er allemaal vervangen moet worden.

Tnx.. voor alle berichten..

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 21 Feb 2014, 16:16

Fijn dat je/ jullie weer thuis zijn en dat alles goed verlopen is. Zo zie je maar, soms moet iets durven om te doen :lol: Laat je weten wat nu de veroorzaker was? En of er nog meer schade is door de lange thuis rit?

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Terug naar “Techniek”