Is het lastig en tijdrovend om de zgn ' hocky-sticks ' (trekstang, radius arm) van de Defender te vervangen?
Iemand ervaring mee en welke rubbers zijn het beste te gebruiken?
Lees het graag!
Groet, Daan
radius armen (hocky-sticks) vervangen.
-
daanvasbinder
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 Feb 2013, 23:03
- GJ Disco 300 Tdi
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 24 Jun 2013, 20:26
Re: radius armen (hocky-sticks) vervangen.
Blijft de as op de wagen?
Paar dagen van te voren alles inspuiten met kruip olie oid, elke dag herhalen.
Wagen op een brug zetten.
As steunen plaatsen.
Bouten en moeren aan de voorkant van de as los halen. (bumper kant)
Moer onder het midden van de wagen los. (dus bij het handvat van de hockey stick zo gezegd).
Nu bout en moer aan de achterkant van de as los draaien en samen met iemand de boel laten zakken/los halen.
Een paar klappen met een rubber hamer kan helpen.
Voor nieuwe rubbers zul je zelf even moeten kijken, geen ervaring met nieuwe rubbers en alles terug plaatsen.
Ga je de boel gewoon ontroesten e.d. of komen er andere radius armen onder?
succes en werk veilig,
GJ.
Paar dagen van te voren alles inspuiten met kruip olie oid, elke dag herhalen.
Wagen op een brug zetten.
As steunen plaatsen.
Bouten en moeren aan de voorkant van de as los halen. (bumper kant)
Moer onder het midden van de wagen los. (dus bij het handvat van de hockey stick zo gezegd).
Nu bout en moer aan de achterkant van de as los draaien en samen met iemand de boel laten zakken/los halen.
Een paar klappen met een rubber hamer kan helpen.
Voor nieuwe rubbers zul je zelf even moeten kijken, geen ervaring met nieuwe rubbers en alles terug plaatsen.
Ga je de boel gewoon ontroesten e.d. of komen er andere radius armen onder?
succes en werk veilig,
GJ.
Disco 1994 300TDI
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: radius armen (hocky-sticks) vervangen.
assteunen is niet nodig aangezien de auto gewoon op zijn wielen blijft staan....
doe de armen een voor een, dan blijft de as redelijk op zijn plek onder de auto.
beide bouten bij de as losmaken (de kruipolie/roestoplosser kan nodig zijn) bout nog niet verwijderen.
moer aan chassis kant verwijderen en ring en rubber verwijderen
beide bouten bij de as verwijderen, arm iets laten zakken en onder de as door uit het chassis trekken.
terugplaatsen in omgekeerde volgorde, het kan nodig zijn het wiel wat te verrollen om de as op de juiste plek terug te duwen.
Gewoon originele rubbers nemen beste kwaliteit-prijs verhouding. Polibush achtig spul is oncomfortabel(er) en duurder en gaat sneller naar zijn grootje
doe de armen een voor een, dan blijft de as redelijk op zijn plek onder de auto.
beide bouten bij de as losmaken (de kruipolie/roestoplosser kan nodig zijn) bout nog niet verwijderen.
moer aan chassis kant verwijderen en ring en rubber verwijderen
beide bouten bij de as verwijderen, arm iets laten zakken en onder de as door uit het chassis trekken.
terugplaatsen in omgekeerde volgorde, het kan nodig zijn het wiel wat te verrollen om de as op de juiste plek terug te duwen.
Gewoon originele rubbers nemen beste kwaliteit-prijs verhouding. Polibush achtig spul is oncomfortabel(er) en duurder en gaat sneller naar zijn grootje
gone
Re: radius armen (hocky-sticks) vervangen.
En als je zoals de titel doet vermoeden daadwerkelijk de radiusarmen gaat vervangen zorg dan dat je goede neemt. Als ermee gaat offroaden tenminste. Heb al teveel van die Terrafirma en andere shit krom zien gaan......
Al ken ik mensen die dat met de origineel Land Rover exemplaren ook lukt.

Al ken ik mensen die dat met de origineel Land Rover exemplaren ook lukt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: radius armen (hocky-sticks) vervangen.
geloof dat ik dat verhaal ook al eens gehoord heb
een van die drie groene?
gone
Re: radius armen (hocky-sticks) vervangen.
Roger B. schreef:geloof dat ik dat verhaal ook al eens gehoord hebeen van die drie groene?
Yup.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: radius armen (hocky-sticks) vervangen.
Sssst.. Alles kan krom met gepaste lompheid.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
-
daanvasbinder
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 Feb 2013, 23:03
Re: radius armen (hocky-sticks) vervangen.
Zover bedankt voor de reacties. Zo te lezen moet het wel kunnen
Heb aangepaste originele sticks omdat de Defender verhoogd is. Hoop met deze 'nieuwe' dat oa ook het trillen wat verminderd.
Heb aangepaste originele sticks omdat de Defender verhoogd is. Hoop met deze 'nieuwe' dat oa ook het trillen wat verminderd.
Re: radius armen (hocky-sticks) vervangen.
Daan,
Hoeveel heb je de defender verhoogd?
Michiel
Hoeveel heb je de defender verhoogd?
Michiel
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: radius armen (hocky-sticks) vervangen.
men zegt altijd dat aanpassen van caster (geknikte langsarmen) pas vanaf meer dan 2" verhogen nodig is....
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten