ik zit er aan te denken om mijn EGR klep af te doppen.
wat zijn de voordelen en wat de nadelen?
scheelt het ook in verbruik?
EGR afdoppen!!
-
Roger B.
Re: EGR afdoppen!!
om die hele discussie nu weer te gaan voeren?
zijn al een paar topics over.... gewoon je eigen conclusie trekken.......
nee weinig tot geen positief effect op verbruik
voordeel van doppen:
geen roet meer in je inlaattraject dus stopt het opbouwen van een teerachtige aanslag tussen EGRklep en verbrandingsruimte
marginaal beter oppakken vanuit deellast
Nadeel van doppen:
meer NOx uitstoot.
iets meer hitte in de motor in deellast (op momenten dat je de motor echt gebruikt doet de EGR toch al niks)
nee weinig tot geen positief effect op verbruik
voordeel van doppen:
geen roet meer in je inlaattraject dus stopt het opbouwen van een teerachtige aanslag tussen EGRklep en verbrandingsruimte
marginaal beter oppakken vanuit deellast
Nadeel van doppen:
meer NOx uitstoot.
iets meer hitte in de motor in deellast (op momenten dat je de motor echt gebruikt doet de EGR toch al niks)
gone
Duidelijk Roger.
gewoon geld verspilling dus doe ik het maar niet.
gewoon geld verspilling dus doe ik het maar niet.
-
Roger B.
Ach....geldverspilling...
Je moet alleen niet verwachten dat je auto er rapper of zuiniger door rijdt.
Het hoeft ook niet veel te kosten. Bij sommige motoren is het een kwestie van vacuumslangetje blokkeren....
Een nog werkende EGR klep die nog goed afsluit maar waarvan je de bediening uitschakelt is natuurlijk net zo goed als voor x euro een EGR Blankingkit kopen en ipv de EGRklep monteren. In beide gevallen voorkom je dat er uitlaatgassen in je inlaattraject bijgemengd worden.
Persoonlijk vind ik dat het een milieukunstgreep is....het is tegendraads om uitlaatgassen in de motor te voeren.
Je moet alleen niet verwachten dat je auto er rapper of zuiniger door rijdt.
Het hoeft ook niet veel te kosten. Bij sommige motoren is het een kwestie van vacuumslangetje blokkeren....
Een nog werkende EGR klep die nog goed afsluit maar waarvan je de bediening uitschakelt is natuurlijk net zo goed als voor x euro een EGR Blankingkit kopen en ipv de EGRklep monteren. In beide gevallen voorkom je dat er uitlaatgassen in je inlaattraject bijgemengd worden.
Persoonlijk vind ik dat het een milieukunstgreep is....het is tegendraads om uitlaatgassen in de motor te voeren.
gone
Roger B. schreef:een EGR Blankingkit kopen
Is dat een heel duur woord voor een metalen plaatje dat iedere doehetzelvert met een ijzerzaag en een vijl ook zelf kan maken?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
Nee...is buis met flens in plaats van het EGR klep huis en plaatje voor op de aansluiting op het uitlaatspruitstuk.
gone