http://landrover.paginamarkt.nl/tirfor- ... 39328.html
lier / winch
Re: lier / winch
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Kan je gewoon onder "aangeboden" kijken, staat hij ook met een heleboel foto's.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Hoi Allen...
Ik kwam ergens in Einhoven deze lier en lierbumper tegen. Ziet er wel netjes uit, mooi vlak weggewerkt.
Weet iemand of dit een standaard lier en lierbumper is of is deze "home made"?
Iemand bekend met het merk en type van deze bumper?
Ziet er naar uit dat deze ook te gebruiken is in combinatie met de bullbar die ik al heb. Aangezien deze met een steun over de bumper heen valt, werkt dat dus niet bij de lierbumpers waarbij de bumper in het midden een stuk naar voren komt.
valt me wel op dat de grill naar voren komt, is dit een direct gevolg van de toegepaste lier? of heeft dit een andere functie?
Groeten,
Jasper
Ik kwam ergens in Einhoven deze lier en lierbumper tegen. Ziet er wel netjes uit, mooi vlak weggewerkt.
Weet iemand of dit een standaard lier en lierbumper is of is deze "home made"?
Iemand bekend met het merk en type van deze bumper?
Ziet er naar uit dat deze ook te gebruiken is in combinatie met de bullbar die ik al heb. Aangezien deze met een steun over de bumper heen valt, werkt dat dus niet bij de lierbumpers waarbij de bumper in het midden een stuk naar voren komt.
valt me wel op dat de grill naar voren komt, is dit een direct gevolg van de toegepaste lier? of heeft dit een andere functie?
Groeten,
Jasper
- Chrsitiaan
JVos schreef:valt me wel op dat de grill naar voren komt, is dit een direct gevolg van de toegepaste lier? of heeft dit een andere functie?
Grill naar voren = defender met airco
Voor winchbumpers wordt er dikwijls het onderscheid gemaakt mét of zonder airco.
Heb het vermoeden dat het een home made exemplaar is , die bumper, omdat het liergedeelte juist naar achteren valt.
bij de meeste lierbumpers, kant en klaar gekocht, valt de uitsparing voor de lier juist naar voren.
een standaard lier bestaat niet, in de zin van dat er allerlei modellen, types op de markt zijn.
bij de meeste lierbumpers, kant en klaar gekocht, valt de uitsparing voor de lier juist naar voren.
een standaard lier bestaat niet, in de zin van dat er allerlei modellen, types op de markt zijn.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
oke, ik heb geen airco, dus het plaatsen van deze lier en bumper zou zeker geen probleem op mogen leveren....
Nu nog het type lier en bumper...?
Nu nog het type lier en bumper...?
Als het een home made bumper is, is er geen sprake van "type".
Dan dus zelf aan de slag gaan.
Mocht je wederom daar in de buurt zijn, wellicht een briefje onder de ruitenwisser plakken met het verzoek om contact, misschien dat de eigenaar je meer op weg kan brengen aangaande de set die erop zit.
zo te zien is het uitgangspunt een standaard defenderbumper.
Dan dus zelf aan de slag gaan.
Mocht je wederom daar in de buurt zijn, wellicht een briefje onder de ruitenwisser plakken met het verzoek om contact, misschien dat de eigenaar je meer op weg kan brengen aangaande de set die erop zit.
zo te zien is het uitgangspunt een standaard defenderbumper.
110 HT 200 Tdi 1989.
Tis in ieder geval een Warn.
Je kunt ook nog over hydraulisch nadenken; heb ik gedaan, met als pomp een ZF stuurpomp. Gebruikt 2 ampere aan stroom en is een verdomd klein liertje voor 4,5 ton.
Je kunt ook nog over hydraulisch nadenken; heb ik gedaan, met als pomp een ZF stuurpomp. Gebruikt 2 ampere aan stroom en is een verdomd klein liertje voor 4,5 ton.
-
Landmarcs
tim schreef:Heb het vermoeden dat het een home made exemplaar is , die bumper, omdat het liergedeelte juist naar achteren valt.
Home-made of niet, het is in ieder geval een erg subtiele oplossing, zeker als je ipv de kabel een "touw" gebruikt en dus geen rollenvenster meer nodig hebt.
Ik heb wel eens iets dergelijks gezien waar de lierbak ietsje lager zat, en dus de bumper in het midden ietsje naar beneden zakte ... je hebt dan iets meer ruimte voor een dikke lier, maar ook iets verlies aan aanloop-hoek. 't Is een kwestie van onbetwistbare smaak, voor beide "subtiele" versies is wat te zeggen.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Ik heb wel eens iets dergelijks gezien waar de lierbak ietsje lager zat, en dus de bumper in het midden ietsje naar beneden zakte ... je hebt dan iets meer ruimte voor een dikke lier, maar ook iets verlies aan aanloop-hoek. 't Is een kwestie van onbetwistbare smaak, voor beide "subtiele" versies is wat te zeggen.
Klopt, die lierbak was vroeger een af-fabriek extra uit de optielijst. Onderkant van de bumper werd eruit gehaald om zo plaats te maken voor de lierbak. Levert Land Rover nu niet meer volgens mij, maar is gebruikt vast nog wel te vinden.