Afgelopen week heb een klusje Salisbury Diff aftellen in mijn maag gekregen, en ergens in de komende 2 weken zit een 2e eraan te komen
Omdat ik het nooit eerder gedaan had had ik me al flink ingelezen bij de 1e, maar dat Differntieel had figuurlijk gezien nogal wat haken en ogen.
Ten eerste was het elders gedemonteerd door een "slimme / kundige" monteur met als gevolg dat die niet gecontroleerd heeft of de lagerkappen gemerkt waren, en toen dat niet zo bleek te zijn heeft hij dat dus ook niet alsnog gedaan zodat toen ik het spul aangeleverd kreeg ik met geen mogenlijkheid meer kan bepalen wat L of R is of boven of onder.
Verder ontbraken er bij de pinion as aan de flenszijde onderdelen, nl de oil slinger ring en de gasket die tussen lager en oliekeering zitten aan de flenszijde.
Om het verhaal nog leuker te maken. toen ik het spul eenmaal schoon op de werkbank had liggen bleek dat de pinion dusdanig ver naar achteren gedrukt had gezeten dat hij keurige ingesleten vertandingskenmerken had op het kroonwiel EN WEL AAN DE BINNENZIJDE VAN DE KROONWIEL VERTANDING
Afijn ik heb dit Diff zo goed en zo kwaad als mogenlijk weer gemonteerd, maar al bij voorbaat wetende dat het niet "jofel" was
Zo heb ik bijv de afstelling van Pinion As niet goed kunnen doen wegens ontbreken van speciale LR gereedschap
Is er iemand die dit op een andere manier heeft ondervangen en het op een andere manier kan controleren?
Ik ben op het net aan het zoeken geweest en heb daar een methode gevonden om het met zgn monteurs blauw of pruisisch blauw te controleren (raakvlak op de vertanding)
Voordat ik aan de 2e begin wil ik wel eerst even goed weten hoe de vork in de steel zit wbt de afstellingsmanieren
De volgorde van eea is me inmiddels wel duidelijk als ook het "uit-shimmen" en meten van de backlash kroonwiel / pinion, mijn struikelpunt is het bepalen van de juiste stand van pinion (hoever naar voren of naar achteren) zonder het speciale gereedschap
Luke