Krijg m'n steekas achter niet terug Def TD5
Re: Krijg m'n steekas achter niet terug Def TD5
Nou, dat zal toch wel lukken? Maar anders laat je het toch even lassen bij de lokale smid oid?? 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Ik ken de uitvoeringen van het "speciaal-gereedschap" niet maar als het om een pijpsleutel-achtige "dop" gaat dan is er een truuk die ook zonder lassen gaat: pen erdoor en dan in een oude dop van een zo grote maat dat ie een beetje pas in de pijp past twee sleuven slijpen die over de pen vallen.
Groeten MarcS
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Ik ken de uitvoeringen van het "speciaal-gereedschap" niet maar als het om een pijpsleutel-achtige "dop" gaat dan is er een truuk die ook zonder lassen gaat: pen erdoor en dan in een oude dop van een zo grote maat dat ie een beetje pas in de pijp past twee sleuven slijpen die over de pen vallen.
Groeten MarcS
Bij de meeste doppensets zit ook een wringijzer met een glijdende aansluiting erop. Als je die aan 1 kant afneembaar maakt kun je die ook gebruiken.
- Bijlagen
-
- url.jpg (2.02 KiB) 4068 keer bekeken
Edward van Vugt
-
Roger B.
nee Edward, Marc bedoeld niet dat je een pen er door steekt om er kracht op te zetten
maar een pen erdoor en dan in het gat van die pijpsleutel (de achterkant zeg maar) een grote dop met twee inkepingen erin die over de pen vallen dan kun je het vierkante gat gebruiken om een momentsleutel in de klikken
maar een pen erdoor en dan in het gat van die pijpsleutel (de achterkant zeg maar) een grote dop met twee inkepingen erin die over de pen vallen dan kun je het vierkante gat gebruiken om een momentsleutel in de klikken
gone
Dat bedoel ik ook. Als je die aansluiting van het wringijzer afschuift kun je daar de momentsleutel opzetten.
Ik was alleen vergeten dat niet iedereen een momentsleutel heeft waar je dat 1/2 vierkant uit kunt drukken........

Ik was alleen vergeten dat niet iedereen een momentsleutel heeft waar je dat 1/2 vierkant uit kunt drukken........
Edward van Vugt
-
Roger B.
ja, als je zo'n momentsleutel hebt kun je inderdaad ook dat ding "op de kop" in de hubspanner doen met de pen door hubspanner en dat ding heen en dan daar, al dan niet middels een verlengstukje, "omgekeerd" de momentsleutel op klikken
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:..., Marc bedoelt ...... een pen erdoor en dan in het gat van die pijpsleutel (de achterkant zeg maar) een grote dop met twee inkepingen erin die over de pen vallen dan kun je het vierkante gat gebruiken om een momentsleutel in de klikken
Precies. En ook nog eens heel adequaat geïllustreerd. Je zou het bijna bij de projectjes, als mini-projectje, posten.
Groeetn MarcS
Het zit er voorlopig op... Moet zeggen, het viel erg tegen.
Ten eerste, de bovenste moer van de remklauwen kan ik geen ratel of momentsleutel op kwijt (achteras).
Ten tweede, denk niet dat je klaar bent met alleen nieuwe schijven, ik dacht goed voorbereid te zijn met
- pakkingen + extra set
- ging van een blijkbaar ouder systeem locknut uit, dus ringen waar ik niks aan had
- had dus de >1999 moeren moeten bestellen, niet gedaan en moet dus binnen korte tijd; de rand scheurt bij de borging van de moer.
- de pijpsleutel 52mm is leuk, als je kan lassen ( morgen naar de buurman), neem gewoon meteen de dop van paddock.
- bereid je voor op nieuwe remcilinders, rubbers, ringen etc.; grootste moeite met beide 'binnenkant' cilinders achter; eigenlijk overleden.
- nieuwe keerringen ( niet aan gedacht)
Ps. Edward, mijn sleutel gaat ook maar tot 200 Nm....
Ten eerste, de bovenste moer van de remklauwen kan ik geen ratel of momentsleutel op kwijt (achteras).
Ten tweede, denk niet dat je klaar bent met alleen nieuwe schijven, ik dacht goed voorbereid te zijn met
- pakkingen + extra set
- ging van een blijkbaar ouder systeem locknut uit, dus ringen waar ik niks aan had
- had dus de >1999 moeren moeten bestellen, niet gedaan en moet dus binnen korte tijd; de rand scheurt bij de borging van de moer.
- de pijpsleutel 52mm is leuk, als je kan lassen ( morgen naar de buurman), neem gewoon meteen de dop van paddock.
- bereid je voor op nieuwe remcilinders, rubbers, ringen etc.; grootste moeite met beide 'binnenkant' cilinders achter; eigenlijk overleden.
- nieuwe keerringen ( niet aan gedacht)
Ps. Edward, mijn sleutel gaat ook maar tot 200 Nm....
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Nanocom Evolution II
De hele discussie gemist van de creatieve aansluiting momentsleutel;
Dacht dat ik de sleutel had die Edward laat zien; onvindbaar. De oplossing van Roger had ik nog niet aan gedacht...
Toch maar ff naar de buurman, leer ik er ook nog wat van.
De massief stalen staaf ( past precies in t gat), is aardig krom geworden bij het losdraaien van 1 moer ( bijna 45'....). Zat aardig vast, die 210 Nm...
Fijn dat er zo creatief wordt meegedacht.
Michiel
Dacht dat ik de sleutel had die Edward laat zien; onvindbaar. De oplossing van Roger had ik nog niet aan gedacht...
Toch maar ff naar de buurman, leer ik er ook nog wat van.
De massief stalen staaf ( past precies in t gat), is aardig krom geworden bij het losdraaien van 1 moer ( bijna 45'....). Zat aardig vast, die 210 Nm...
Fijn dat er zo creatief wordt meegedacht.
Michiel
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Nanocom Evolution II
Nanocom Evolution II
-
Roger B.
wil graag de eer die me toekomt, maar deze was er een van Marc, ik heb het alleen verduidelijkt

gone