Asdruk 130 2200 Kg! maximale last Landrover HD velgen 2200 Kg (Daarom verkoopt LR hem alleen met deze velgen, want hij kan met één wiel loskomen) - dus niet maar 1100 Kg zoals hier boven staat.
Blindo kan crica 1550 kg hebben (Boost velgen bv maar 1050 kg)
Naam velgen Defender
Re: Naam velgen Defender
Tx1 velg mag 1400kg hebben, leek mij wel genoeg
groet Ron
groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Blindo is eenvoudig te koop bij Silverline in UK. Niks moeilijks aan. Nadeel is dat die maar 7j breed zijn.
En er zijn er wel meer leverbaar.
Ik rij zelf op stalen Modulars van 8j breed. Die zijn niet zwaarder dan een zogenaamde lichtmetalen velg, kosten geen drol en zijn beresterk.

En er zijn er wel meer leverbaar.
Ik rij zelf op stalen Modulars van 8j breed. Die zijn niet zwaarder dan een zogenaamde lichtmetalen velg, kosten geen drol en zijn beresterk.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
er zijn mensen die meer in hun auto vervoeren als drie kratjes campeerspullen en die capaciteit niet weg willen keuren marc
gone
Ik heb bij twijfel enkele keren mijn auto op de weegbrug gezet. Met twee daktenten, volledige camping bepakking (er kan erg veel in een 130) en 6 man aan board zaten we dicht tegen de 3500 Kg en met aanhanger tegen de 6.000 Kg. Dan moet je al niet veel gekke dingen doen, om over de rating van je velgen heen te gaan. Ik weet wel er zal wel een veiligheidsmarge zijn, maar beter safe than sorry 
Mijn 130 mag 1500 kilo laden volgens de papieren, maar 2400 kilo lukt ook!
Als je er dan ook nog een kar achterhangt met 5600 kilo totaalgewicht werkt de anti-stall functie ok niet meer! Dan slaat ie gewoon af.
Gelukkig hebben we een laag om in weg te rijden. En nee, het was niet op de openbare weg maar op een landgoed dat privébezit is....
Als je er dan ook nog een kar achterhangt met 5600 kilo totaalgewicht werkt de anti-stall functie ok niet meer! Dan slaat ie gewoon af.
Gelukkig hebben we een laag om in weg te rijden. En nee, het was niet op de openbare weg maar op een landgoed dat privébezit is....
Edward van Vugt
TopQ schreef:Ik heb bij twijfel enkele keren mijn auto op de weegbrug gezet. Met twee daktenten, volledige camping bepakking (er kan erg veel in een 130) en 6 man aan board zaten we dicht tegen de 3500 Kg en met aanhanger tegen de 6.000 Kg. Dan moet je al niet veel gekke dingen doen, om over de rating van je velgen heen te gaan. Ik weet wel er zal wel een veiligheidsmarge zijn, maar beter safe than sorry
Sowieso goed op letten, want de verzekering kan er vast niet om lachen. Dus het is zeker verstandig om gewoon goede velgen te kiezen die passen bij de gewichten van de auto.
Edward van Vugt
Ron63 schreef:de Tx-en van mij zijn ook 8j, dit ivm 285 band.
Die heb ik geprobeerd op de 130 van een maat en daar hielden we problemen mee met onbalans. Daar had ik al meer over gehoord dus hebben we bij hem Blindo's gemonteerd.
Zelf zie ik nut van alu niet in tov staal, dus ik heb gewoon stalen velgen.
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Mijn 130 mag 1500 kilo laden volgens de papieren, maar 2400 kilo lukt ook!![]()
![]()
Als je er dan ook nog een kar achterhangt met 5600 kilo totaalgewicht werkt de anti-stall functie ook niet meer! Dan slaat ie gewoon af.![]()
![]()
Goedenavond Edward,
Heb jij die binnenveren dan nog steeds ? Ik meende me te herinneren dat je ze waardeloos vond?
Gelukkig kent een Defender op veel punten een erg ruime ontwerp-marge.
En, het is in theorie wel mogelijk om die 2200 kg van de achteras ook nog op één wiel te laten rusten, maar ... dat is dan wel een kunststukje.
Ik zou even moeten kijken, maar qua banden denk ik niet dat (op papier) deze belastbaarheid gehaald wordt.
Groeten MarcS