verstralers

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
MartinV

Re: verstralers

Berichtdoor MartinV » 25 Jan 2014, 21:06

Veelal zijn de interne reflectoren en afschermingen van plastic achtig materiaal. De extra hitte welke deze lampen afgeven kunnen blijvende schade aanbrengen aan deze materialen.
Over het algemeen worden er niet veel metalen reflectors meer gemaakt. Ik zou dit in elk geval zeker stellen. Persoonlijk zou ik het er niet op wagen.
D3 HSE TDV6 stornoway grey

willem de kort

Berichtdoor willem de kort » 25 Jan 2014, 21:18

Het zou natuurlijk niet prettig zijn als ik hier maximaal 1 a 2 minuten in de omgeving rijd met de ''illegale''(hahahaha) lampjes zonder problemen,

En vervolgens een keer op vakantie een uur lang groot licht en dan met dampende kabels en smeltende reflectors/kappen sta.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Jan 2014, 21:25

Roger B. schreef:tijdens rijden ook nog koeling door rijwind.

Ik moest de "illegale" H4, H3, H1 lampjes wel altijd bestellen bij de automaterialen handel waar ik ze kocht, omdat ze niet op voorraad gehouden werden (was wellicht de enige die ze afnam ;-) ) maar ze waren gewoon te krijgen (moet de automaterialen zaak dan ook nog even willen voor je natuurlijk)

Ik had ze destijds van "neglin" tegenwoordig bestel je zulke lampjes gewoon op internet als een automaterialen handel niet wil meewerken

Of je koopt ze voor niet te veel bij de Biltema in Zweden (als je daar toch bent).

MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Jan 2014, 21:28

Tuuuurlijk Mark, we rijden even naar zweden.... want ja, niet iedereen is "toevallig" regelmatig in zweden...

je kunt ook overwegen net zo illegaal maar wellicht meer lichtopbrengst nog.. een setje xenonpitjes voor het type halogeen dat er in zit te nemen

er zijn voor (zo goed als) elke H- lamp xenonkits te koop, op ebay uit hongkong (ff 4 weken levertijd incalculeren) voor ergens tussen de 14 en 30 euro al (hoe de kwaliteit is moet je afwachten) incl verzending. Voorschakelapparaat met lamp die past op de plek van het halogeen lampje
gone

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 25 Jan 2014, 21:37

Ik heb er Hella Luminators op staan met 100 watt lampjes er in. Gaat prima, ook voor lange tijd. Denk als je een goed merk/ kwaliteit lamp hebt dat 100watt geen probleem is mits je ook de bedrading goed voor elkaar hebt. De Brezan hier verkoopt ze ook gewoon. Wel moeten ze besteld worden. Op het doosje van Philips geloof ik wel "voor rally use only" Nou is het leven toch een rally :mrgreen: En anders op ebay.co.uk staan ze ook, soms incl verzenden nog goedkoper dan hier :lol:

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Terug naar “Techniek”