Td5 mist power.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
JanTD5

Re: Td5 mist power.

Berichtdoor JanTD5 » 22 Jan 2014, 22:02

Als er een slang dicht klapt zou ik denken geen vermogen mét een hoop rook omdat de turbo wél druk levert maar deze niet aan komt en er dus wel brandstof binnen komt voor die hoge opbrengst van lucht. Hmmmmm nou moet ik eerst eens even kijken waar die turbo druk sensor zit?

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Anton2

Berichtdoor Anton2 » 22 Jan 2014, 22:06

Paul, onze berichten hebben elkaar denk ik gekruisd. Andere software is hier geen optie en volgens de garage en engelse die ik heb aangesproken heeft de lr dealer in chateauroux ( 65 km ) een zeer slechte reputatie, zij schijnen alleen met nieuwe lr's te willen werken. Het meest eenvoudige is dus de slang na de intercooler te verwijderen en dan verdere plan te volgen.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Jan 2014, 22:20

JanTD5 schreef:Als er een slang dicht klapt zou ik denken geen vermogen mét een hoop rook omdat de turbo wél druk levert maar deze niet aan komt en er dus wel brandstof binnen komt voor die hoge opbrengst van lucht. Hmmmmm nou moet ik eerst eens even kijken waar die turbo druk sensor zit?

Groeten Jan

turbodruksensor is de MAP sensor die zit in het inlaatspruitstuk ;-)

de mijne had een lek in de intercooler (3 kanalen losgescheurd bij de collector) miste ook vermogen (in lage toeren) en rookte daarbij ook helemaal niet
gone

Anton2

Berichtdoor Anton2 » 22 Jan 2014, 22:27

Ha roger. IkHeb gereden , hij laptop bekeken vond niets. Nieuwe MAF gemonteerd geen verbetering, daarna weer terug in het doosje. Hij is volgens mij zeer kundig, zeker handig en enthousiast maar geen kenner van lr's en rekent niet alle uren maar weet het niet meer. Ga nu maar zelf proberen en volg de aanwijzingen via het forum.

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 22 Jan 2014, 22:33

Roger B. schreef:
JanTD5 schreef:Als er een slang dicht klapt zou ik denken geen vermogen mét een hoop rook omdat de turbo wél druk levert maar deze niet aan komt en er dus wel brandstof binnen komt voor die hoge opbrengst van lucht. Hmmmmm nou moet ik eerst eens even kijken waar die turbo druk sensor zit?

Groeten Jan

turbodruksensor is de MAP sensor die zit in het inlaatspruitstuk ;-)

de mijne had een lek in de intercooler (3 kanalen losgescheurd bij de collector) miste ook vermogen (in lage toeren) en rookte daarbij ook helemaal niet

Oh ja heb het weer voor de geest :mrgreen: Dan idd geen extra rook. En klopt mijn verhaal van geen kant.

Groeten jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Jan 2014, 22:34

Anton-deux,

Probeer eens uit te vinden of er niet iemand met een Nanocom, Hawkeye oid in de buurt is. Dan kan je de Td5 echt uitlezen, ook tijdens het rijden.

Of rijdt iets verder door naar Henrik Swane (hij woont in departement 24), als ik me niet vergis geeft hij zelf oa een 130Td5.

Groeten MarcS

Anton2

Berichtdoor Anton2 » 22 Jan 2014, 23:27

Heb hendrik swane's land rover defender met roulleau op aanhanger op zijn website gezien is iets van 2,5 uur rijden, als het met voorgenomen werkzaamheden niet lukt denk ik dat ik eens contact zoek. Heeft een disco td5 alles motorisch/ electronisch hetzelfde als een defender?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Jan 2014, 23:43

nee, maar diagnoseapparatuur die de Td5 motor van ene kan lezen werkt doorgaans ook voor de Td5 motor van de ander
gone

JVos

Berichtdoor JVos » 23 Jan 2014, 12:32

Voor het reinigen van je intercooler... hier een handig linkje, duidelijke uitleg met foto's.

http://www.repairmylandrover.co.uk/defe ... ntercooler

Groeten,

Jasper

Anton2

Berichtdoor Anton2 » 23 Jan 2014, 20:33

Ga eerst kiiken en dan zo te werk. Thinner moet goed werken! Dank voor de tip!

Terug naar “Techniek”