Even om af te checken,
Serie 3 109 stawag, 2,25 diesel, 3 hoofdlager
Sinds kort apk en nog even rijden tot de peildatum
Het stationair toerental komt me wat verhoogd over en bij stationair/lagere toeren wittige rookpluimen.
Met 90km/u op de snelweg geen rook.
Aanname 1: er komt koelvloeistof en olie in de cilinders, ofwel ondichte koppakking.
Onlangs is er een ruilkop op de motor gezet met een koppakking uit een blauwe verpakking (voor de originele kop ligt een andere pakking klaar met een rood kartonnetje erachter). Echter in de hectiek verzuimd om bij warme motor de kopbouten nog eens aan te halen.
Heeft het zin om alsnog de kopbouten bij warme motor aan te halen? (ik wil ook nog een andere set tuimelaars monteren) of kan de koppakking in een rond archief worden opgeslagen en een nieuwe erin?
Van de originele kop wil ik de kleppen opnieuw inslijpen en de klepsteel afdichtingen vervangen, waarna de kop terugkan op de motor.
Tot de peildatum heb ik nog een week of 2, waarin ik beperkte sleuteltijd heb.
feedback is welkom
Fenna
