passen die rubberen van de TDI toevallig ook in die motor?
heb die dingen bij 300Tdi motoren vaak zat vervangen, bijna zonder uitzondering omdat ze bij montage beschadigd waren op de scherpe rand van lagerbok en met name motorblok....
wij vijlden het scherpe kantje van de motor altijd een beejte weg en gebruikten siliconenpakking als glijmiddel bij het monteren van de nieuwe T-stukjes
en inderdaad, die staken ook een beetje uit onder de rand
rook, kop en koppakking 2,25diesel
Re: rook, kop en koppakking 2,25diesel
Dat die T stukjes iets horen uit te steken, wist ik ook al vooraf...
Er staat een mooie uitleg in het WPH dat je ideaal ze eerst een nacht gemonteerd wegzet zonder carterpan te monteren en pas daarna op een bepaalde lengte afsnijdt en het carter plaatst.
maar ja als je helderheid afneemt na een lange dag etteren en te weinig eten en drinken.....
Overigens gaat het in tegenstelling tot wat ik eerder meldde (en waar ik afgelopen weekend achter kwam) om een suffix A 5 lager blok (waar ik gelukkig een factuur uit 1985 bij heb kunnen terugvinden in de geschiedenis van de auto)
Voor zover ik het heb kunnen nagaan, deelt het 5 lager blok de achterste krukas keerring met in ieder geval de 2.5 (benzine/NA/T) motoren en dacht ook met de tdi motoren maar dat weet ik niet 100% zeker. Het zou logisch zijn dat daarbij dan ook dezelfde T-stukjes worden toegepast...
Ik vind het overigens heel lief hoe er hier wordt meegedacht en suggesties voorbij komen waar evt verder te kijken
groetjes, Fenna
Er staat een mooie uitleg in het WPH dat je ideaal ze eerst een nacht gemonteerd wegzet zonder carterpan te monteren en pas daarna op een bepaalde lengte afsnijdt en het carter plaatst.
maar ja als je helderheid afneemt na een lange dag etteren en te weinig eten en drinken.....
Overigens gaat het in tegenstelling tot wat ik eerder meldde (en waar ik afgelopen weekend achter kwam) om een suffix A 5 lager blok (waar ik gelukkig een factuur uit 1985 bij heb kunnen terugvinden in de geschiedenis van de auto)
Voor zover ik het heb kunnen nagaan, deelt het 5 lager blok de achterste krukas keerring met in ieder geval de 2.5 (benzine/NA/T) motoren en dacht ook met de tdi motoren maar dat weet ik niet 100% zeker. Het zou logisch zijn dat daarbij dan ook dezelfde T-stukjes worden toegepast...
Ik vind het overigens heel lief hoe er hier wordt meegedacht en suggesties voorbij komen waar evt verder te kijken
groetjes, Fenna

Re: rook, kop en koppakking 2,25diesel
Vandaag heb ik de inspuitpomp vervangen voor een ruil exemplaar (gekregen na een klusje motorwissel helpen, thx André
)
De eerste indruk tav het roken van de auto is erg gunstig. Alleen nog de fijnafstelling op orde maken (t bonkt nog een beetje, maar met deze pomp lijkt de motor wel stabieler te lopen)
De T-stukjes ben ik nog niet aan toegekomen. Van de week weer verder
goed gemutste groetjes, Fenna (die zomaar zin krijgt in de laatste 2 trials
)
De eerste indruk tav het roken van de auto is erg gunstig. Alleen nog de fijnafstelling op orde maken (t bonkt nog een beetje, maar met deze pomp lijkt de motor wel stabieler te lopen)
De T-stukjes ben ik nog niet aan toegekomen. Van de week weer verder
goed gemutste groetjes, Fenna (die zomaar zin krijgt in de laatste 2 trials

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten