rook, kop en koppakking 2,25diesel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
fenix2

Re: rook, kop en koppakking 2,25diesel

Berichtdoor fenix2 » 08 Mei 2014, 17:09

Hallo Arjan,

Het is een composiet pakking van elring. Met dat merk heb ik al goede ervaring in mijn peugeot

Tot zondag :)
Afbeelding

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 09 Mei 2014, 07:01

ik heb hier ook nog zo'n soort composie dinges lees (goedkoop) :(
toen ik hem uit de verpakking haalde en in me hanen had wist ik niet hoe snel ik rega belde. voor de duurste beste kwaliteit pakking die ze hadden minimaal volledig koper .
en die zit nu goed maar wat een verschil zeg .

succes ermee verder :D
groet jelle

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Mei 2014, 07:25

lekker kortzichtig....

niks mis met een fatsoenlijke composietpakking. Dat jij goedkoop inferieur spul gekocht hebt wil niet zeggen dat alle composietpakkingen bagger zijn
gone

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 10 Mei 2014, 17:39

dankje voor de gevatte opmerking roger :? :arrow: :mrgreen:

nee dat zal ik zeker niet beweren dat ze alle rotzooi zijn zeker niet :lol:
maarre dat stukje karton dat ik in me handen had wel toen :(
de rest van de set was trouwens wel prima hoor.

enne fenna succes met de kop wissel
groet jelle

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 12 Mei 2014, 18:02

Heb je de kop nu ook geheel aangepakt? Klephoedjes vervangen en de kleppen gecontroleerd en eventueel geslepen?

Heb je al compressie gemeten/laten meten? Dit evenetueel eerst zonder olie op de zuigers en daarna met olie op de zuigers.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 12 Mei 2014, 18:39

Hallo Arjan,

Alles gedaan aan de kop, kleppen slijpen, klepsteel seals... Alleen de compressie meting nog niet gedaan.
Wel opvallend dat vooral bij stationair draaien het roken flink toeneemt (afstelling vlinderklep tbv rem vacuum?)
Overigens was de achterste krukas keerring niet lek, het zeek langs de carterpakking aan de kant bij het vliegwiel (waar de pakking op het achterste lager aansluit). De lekkage die er nu is, is dunnere vloeistof dan alleen de smeerolie en komt van ergens langs het blok.
Door de tijdsdruk van rijden afgelopen weekend niet de tijd genomen om het blok langs de buitenkant goed schoon te maken.

Na afgelopen week ben ik er alleen ff klaar mee... zaterdag bijna de handdoek in de ring gegooid.
zie ook mijn project topic voor nieuwe aanpak. Geen korte termijn tijdsdruk meer. Het is maar hobby (een kostbare welliswaar, maar toch)

vermoeide groetjes, Fenna
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Mei 2014, 19:09

fenix2 schreef:Geen korte termijn tijdsdruk meer. Het is maar hobby (een kostbare welliswaar, maar toch)

Zie het dan maar zo: Hoe langer het duurt hoe goedkoper de hobby wordt (althans per hobby-uur).
Aldus heeft ieder nadeel toch zijn voordeel.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 13 Mei 2014, 00:15

fenix2 schreef:Wel opvallend dat vooral bij stationair draaien het roken flink toeneemt (afstelling vlinderklep tbv rem vacuum?)
Overigens was de achterste krukas keerring niet lek, het zeek langs de carterpakking aan de kant bij het vliegwiel (waar de pakking op het achterste lager aansluit). De lekkage die er nu is, is dunnere vloeistof dan alleen de smeerolie en komt van ergens langs het blok.
Die kurken T-vormige afdichtingen tussen achterste lagerkap en motorblok willen ook graag lekken (met name als die kurkjes te kort zijn afgesneden). En zo'n remvacuum klep in de luchtinlaat zorgt inderdaad voor nog al wat rook bij stationair toerental (daar had mijn 109 D destijds ook last van, zelfs met een gereviseerde motor). Die dunnere vloeistof is misschien iets dieselolie uit het opvoerpompje t.g.v. een lek membraan?

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 13 Mei 2014, 17:26

Hallo Erik,

Dank voor het meedenken :)
Met die kurkjes heb je zeker een punt, die zaten in ieder geval niet vlak met de onderkant van het blok en de lagerkap.
De opvoerpomp had ik nog niet als mogelijke verdachte in beeld. Het komt wel langs die kant van het blok. Ik zal eens kijken als ik weer in mijn werkplaats ben.

Al met al zou het best nog kunnen meevallen ;-)

groetjes, Fenna
Afbeelding

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 13 Mei 2014, 20:18

fenix2 schreef:Met die kurkjes heb je zeker een punt, die zaten in ieder geval niet vlak met de onderkant van het blok en de lagerkap.

Wanneer je het werkplaatshandboek er bij pakt zul je tot de conclusie komen dat die kurkjes een paar mm uit moeten steken! Zodat ze als het ware in de carterpakking gedrukt worden.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”