Het is een composiet pakking van elring. Met dat merk heb ik al goede ervaring in mijn peugeot
Tot zondag

fenix2 schreef:Geen korte termijn tijdsdruk meer. Het is maar hobby (een kostbare welliswaar, maar toch)
Die kurken T-vormige afdichtingen tussen achterste lagerkap en motorblok willen ook graag lekken (met name als die kurkjes te kort zijn afgesneden). En zo'n remvacuum klep in de luchtinlaat zorgt inderdaad voor nog al wat rook bij stationair toerental (daar had mijn 109 D destijds ook last van, zelfs met een gereviseerde motor). Die dunnere vloeistof is misschien iets dieselolie uit het opvoerpompje t.g.v. een lek membraan?fenix2 schreef:Wel opvallend dat vooral bij stationair draaien het roken flink toeneemt (afstelling vlinderklep tbv rem vacuum?)
Overigens was de achterste krukas keerring niet lek, het zeek langs de carterpakking aan de kant bij het vliegwiel (waar de pakking op het achterste lager aansluit). De lekkage die er nu is, is dunnere vloeistof dan alleen de smeerolie en komt van ergens langs het blok.

fenix2 schreef:Met die kurkjes heb je zeker een punt, die zaten in ieder geval niet vlak met de onderkant van het blok en de lagerkap.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten