Radio code
Radio code
Hallo, Ik bezit een defender 110 uit 2008. Na het wisselen van de accu moest ik de radio code opnieuw invoeren. Deze heb ik van de daeler gekregen en ingevoerd mbv de radiotoetsen . De radio blijft nadat ik toets vijf ( volgens de instructie ) eenmaal heb ingedrukt aangeven dat ik niet de correcte code heb ingevoerd. Volgens de dealer heb ik de correcte code. Heeft iemand een oplossing?
- RobStewart
Re: Radio code
If you have entered the given 4 digit code and the unit says that the code entered is incorrect then either the code given by the dealer is incorrect (they should have got it from DDW) or the radio has been changed for a different unit. In that case the only way to get the correct code is give the model number and serial number to the dealer and they will be able to get the correct code from Land Rover themselves. I have done this multiple times.
Do not keep trying to enter the code, depending on model you only have a number of chances to get it right and it will lock completely and cannot be unlocked.
Rob
Do not keep trying to enter the code, depending on model you only have a number of chances to get it right and it will lock completely and cannot be unlocked.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Hallo Rob, bedankt voor de reactie. Ik heb de dealer al voor de tweede keer benaderd voor de correcte code. De auto is daar nieuw gekocht en er is geen nieuwe radio ingezet.De dealer zegt dat ik de correcte code heb en dat het aan de radio ligt. Er is op internet een site waar tegen betaling de code kan worden verkregen. Heeft iemand daar ervaring mee.
-
Roger B.
dat je dealer dan zoals Rob aangaf de code opvraagt aan de hand van rodiomodel en serienummer (moet de radio dus effe voor uit het dash om die aan de achterzijde van de stickertjes af te lezen (maar dat zou voor die site ook moeten))
als je de auto zelf nieuw gekocht hebt en er geen andere radio ingekomen is, is er dus voor aflevering een andere in gekomen... zou dit dan ook proberen bij hun neer te leggen..
Als de radiocode wel bij deze radio hoort en niet geaccepteerd wordt gaat die code van die site jou ook niet helpen, dan krijg je de code die je al hebt
als je de auto zelf nieuw gekocht hebt en er geen andere radio ingekomen is, is er dus voor aflevering een andere in gekomen... zou dit dan ook proberen bij hun neer te leggen..
Als de radiocode wel bij deze radio hoort en niet geaccepteerd wordt gaat die code van die site jou ook niet helpen, dan krijg je de code die je al hebt
gone
Hallo Roger,
Radio heb ik uit auto gehaald en alee info die daaropstaat aan dealer gegeven. Ik zou dus inderdaad de correcte code moeten hebben. Helaas werkt die niet, dus je begrijpt mijn frustratie. Het zal wel een nieuwe radio worden. Opsturen en onderzoeken radio kost € 75.
Radio heb ik uit auto gehaald en alee info die daaropstaat aan dealer gegeven. Ik zou dus inderdaad de correcte code moeten hebben. Helaas werkt die niet, dus je begrijpt mijn frustratie. Het zal wel een nieuwe radio worden. Opsturen en onderzoeken radio kost € 75.
-
Roger B.
als de dealer inderdaad nav het radioserienummer, en niet op chassisnummer/kenteken de code opgezocht heeft, dan ga je er niet omheen komen dat er iets met de radio niet ok is, andere bronnen voor de code gaan geheid dezelfde code leveren.
gone
- RobStewart
I find it totally bizarre. I have never in all the years working for Land Rover come across a situation where the code recorded in DDW (based on chassis number) was incorrect for the original radio and certainly never come across a situation where both the model number and serial number of the radio, which had been retro fitted, were given to Land Rover was not correct and I enter radio codes almost on a daily basis at work and do the enquiries too.
You live and learn.
Rob
You live and learn.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Hallo Rob,
Dit zijn de gegvens van de radio:
Model no ME-6H3303LR-01
Radio serial number 0001908
Part no 7H2218C873BA
Land rover part 7H2218C873BA
Ik heb de code 9400 gekregen
Kun jij hier iets mee?
Dit zijn de gegvens van de radio:
Model no ME-6H3303LR-01
Radio serial number 0001908
Part no 7H2218C873BA
Land rover part 7H2218C873BA
Ik heb de code 9400 gekregen
Kun jij hier iets mee?
-
Geerthubers
Mike,
Mij overkwam afgelopen week hetzelfde, accu eraf, radio terugzetten en de code werkt niet meer.
Via de dealert nogmaals de code opgevraagd, bleek wel de goede code te zijn die helaas niet meer werkt.
Tip van de dealert, radio eruit halen, stroomloos laten ( zekering er ook uit) en na een tijdje weer aansluiten.
En... oude code deed het niet meer..... maar als je de 4 cijfers op 0000 laat staan, 5 in drukken... doet het dingetje het weer.
Dus misschien werkt dit ook bij jou ???
Wat er aan de hand is zal ik wel nooit te weten komen maar daarvoor rijden we een LR
Mij overkwam afgelopen week hetzelfde, accu eraf, radio terugzetten en de code werkt niet meer.
Via de dealert nogmaals de code opgevraagd, bleek wel de goede code te zijn die helaas niet meer werkt.
Tip van de dealert, radio eruit halen, stroomloos laten ( zekering er ook uit) en na een tijdje weer aansluiten.
En... oude code deed het niet meer..... maar als je de 4 cijfers op 0000 laat staan, 5 in drukken... doet het dingetje het weer.
Dus misschien werkt dit ook bij jou ???
Wat er aan de hand is zal ik wel nooit te weten komen maar daarvoor rijden we een LR
Hallo geerthubers,
Zojuist je bericht gelezen, naar de defender in de garage, radio aan, code stond natuurlijk al op 0000, vijf ingedrukt, je voelt hem al aankomen???? Doet hij het of doet hij het niet, ik verwachtte natuurlijk van niet, maar dan !!! , het dingetje doet het weer!!!, ik rolde bijna van verbazing uit de auto. bedankt. Ik had ook al een andere code gekregen maar die werkte ook niet. Dus inderdaad geen idee waarom het niet lukte. Stond al op het punt een andere radio te kopen maar vond het eigenlijk te gek om voor een niet werkende code een nieuwe radio te moeten kopen.
Nogmaals bedankt en groeten,
Mike5
Zojuist je bericht gelezen, naar de defender in de garage, radio aan, code stond natuurlijk al op 0000, vijf ingedrukt, je voelt hem al aankomen???? Doet hij het of doet hij het niet, ik verwachtte natuurlijk van niet, maar dan !!! , het dingetje doet het weer!!!, ik rolde bijna van verbazing uit de auto. bedankt. Ik had ook al een andere code gekregen maar die werkte ook niet. Dus inderdaad geen idee waarom het niet lukte. Stond al op het punt een andere radio te kopen maar vond het eigenlijk te gek om voor een niet werkende code een nieuwe radio te moeten kopen.
Nogmaals bedankt en groeten,
Mike5