ik ga binnenkort de dynamo vervangen voor een moderne.
nou past de nieuwe op de oude plek als ik daar +- 2 cm van het blok afhaal.
van de steun waar de dynamo nu opzit.
weet iemand of je op die plek ongestraft wat kan weghalen.
de steun blijft breed genoeg maar het is mij onbekend of het blok daar helemaal massief is of dat het hol is nabij de steun.
motorblok aanpassen voor dynamo
- ikke jelle
motorblok aanpassen voor dynamo
Laatst gewijzigd door ikke jelle op 19 Jan 2014, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
groet jelle
-
Roger B.
Re: motorblok aanpassen voor dynamo
of een adaptertje er tussen zetten dus een kant 2cm korter zodat de dynamo past, en ernaast een op het blok passende beugel
gone
- ikke jelle
er is wel ruimte genoeg voor een 'adaptertje' oid.
maar het originele gat is gok ik zo 7 cm lang als daar 5 cm van overblijft geeft dat veel stevigheid voor het rechthouden van de dynamo.
als ik daar 1 lange bout voor gebruik en de voorste originele steun is dan ook bruikbaar.
maar het originele gat is gok ik zo 7 cm lang als daar 5 cm van overblijft geeft dat veel stevigheid voor het rechthouden van de dynamo.
als ik daar 1 lange bout voor gebruik en de voorste originele steun is dan ook bruikbaar.
groet jelle
- ikke jelle
Nou zal ik wel een overdreven purist zijn, hoewel ik echt alles verbouw, maar ik vind zo een hap uit het blok frezen niet echt een elegante oplossing.
Gewoon een nieuwe beugel maken en het blok blijft origineel en de situatie is omkeerbaar...
Gewoon een nieuwe beugel maken en het blok blijft origineel en de situatie is omkeerbaar...
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- ikke jelle
Nou zal ik wel een overdreven purist zijn
denk dat het mee valt hoor.
maar de originele dynamo zit aan de andere kant van de steun op het blok dus die kan altijd weer origineel terug gezet worden dan wel met een kortere bout.
maar als het mogelijk is haal ik liever wat weg van het blok dat komt gewoon het mooiste uit.
het hoeft niet veel te zijn dynamo lip is denk niet groter dan een kleine m10 ring.
maar kan het
groet jelle
Ben het helemaal met edward eens. Beetje omgekeerde wereld blok aanpassen ipv dynamo of steun. Voor zover mij bekend ook "not done" en persoonlijk zou ik nooit het risico nemen mijn blok te vernagelen of te verminken. Dan maar creatief kunst en vlieg werk wbt dynamo of steun . Of beter nog, op zoek naar een dynamo die gewoon past ook al is dat dan niet standaard LR. En is dat niet met elke dynamo het geval? Immers LR zelf maakt geen dynamo's en dus komen ze allemaal bij een dynamo boer vandaan.
Luke
Luke
Laatst gewijzigd door Luke op 26 Jan 2014, 03:46, 1 keer totaal gewijzigd.
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
- ikke jelle
persoonlijk zou ik nooit het risico nemen mijn blok te vernagelen of te verminken
vandaar ook de vraag of iemand weet of dat mogelijk is op die plek.
maar gezien de reactie's is er denk ik niet iemand die met zekerheid kan zeggen hoe het blok is op die plek.
groet jelle
-
Roger B.
zelfs als je weet dat het zou kunnen zou ik het nog niet willen..met een lasapparaat, een hoekijzer en een buis maak je een adapter....
gone
ikke jelle schreef:persoonlijk zou ik nooit het risico nemen mijn blok te vernagelen of te verminken
vandaar ook de vraag of iemand weet of dat mogelijk is op die plek.
maar gezien de reactie's is er denk ik niet iemand die met zekerheid kan zeggen hoe het blok is op die plek.
Dat zeg ik
Als het niet mogelijk is vernaggel je je blok.
En als het wel mogenlijk is vermink je het op zijn minst
Als ik als potentieel koper naar een auto zou gaan kijken en ik zie zo'n modificatie gaan bij mij alarmbelletjes rinkelen, en borrelen gelijk vragen omhoog als, is het blok ertegen bestand geweest of lekt het nu op dat punt en wil hij de auto daarom verkopen? Als hij al dat soort "fratsen uithaalt" met het blok wat staan me dan nog meer voor verrassingen te wachten met deze auto?
Gevolg zou voor mij persoonlijk in ieder geval zijn dat ik zo'n auto al gauw zou laten staan.
Wellicht iets om rekening mee te houden
Een LaRo is per definitie een mecano doos, maar ik denk dat het gros wat er toeters en bellen op en aanschroeft de auto an sich toch wel standaard houdt (op een paar vreselijk ontspoorde figuren hier na dan
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)