werkplaats inrichten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
def92

werkplaats inrichten

Berichtdoor def92 » 18 Jan 2014, 12:39

Ik ben bezig met het inrichten van mijn werkplaats.

Ik ben ondermeer opzoek naar een degelijke werkplaatspers en ontvetterbak.
Ik kwam terecht op de site van DATONA. Iemand ervaring met hun materiaal? is dit van enige kwaliteit?

Als pers dacht ik aan een 20 tons pers. Dit lijkt mij voldoende of spreekt jullie ervaring dit tegen?
Ik dacht aan de volgende: http://www.datona.nl/werkplaatspers-20- ... ennen.html

Ik ben daarnaast ook opzoek naar een spoelbak. Deze zou onder andere moeten dienen om af en toe wat zware onderdelen op te poetsen ( bijv een versnellingsbak). Iemand ervaring met hun spoelbakken? kunnen deze het gewicht aan?

Ervaring met andere producten/merken hoor ik ook graag.

Alvast bedankt,

groeten

Edward

Re: werkplaats inrichten

Berichtdoor Edward » 18 Jan 2014, 16:03

Ben er wel eens wezen kijken en ik vind de prijs kwaliteit verhouding wel oké. Tis geen Snap On, maar het zijn dan ook geen Snap On prijzen.....

Mijn gereedschapskar komt ervandaan en daar ben ik zeer tevreden over. Verder ken ik alleen de motorhefbruggen en die voldoen ook meer dan prima. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 18 Jan 2014, 19:18

Je kunt ook nog kijken bij VOCOR: http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 24&lang=NL
(Ik heb er geen aandelen hoor!)
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

tim

Berichtdoor tim » 18 Jan 2014, 20:48

kijk ook eens bij hbm machines/herman buitelaar, te moordrecht.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Dommel

Berichtdoor Dommel » 19 Jan 2014, 11:22

Ik zelf ben ook op de site van Datona gestuit, bij de inrichting van m'n garage.
Het is geen Gedore, Snap-On of Hazet, maar naar mijn idee veel uit China. Op zich niet erg als je de juiste spullen ertussenuit haalt.

Verder kwam ik ook op de site van Van Spijk

Ik heb enkel de gereedschap ophangborden nodig. Om de hark, bezem, spade en bats aan op te hangen.
De rest van m'n gereedschap zit in koffers van Stanley. De stapel kisten heb ik thuis dan op een hondje staan, zodat ik ze kan rollen.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 19 Jan 2014, 13:24

Ik heb een aantal dingen van Datona. Oa motor drager, assteunen 2 setjes en een setjes torx doppen. Gebruikt om de koppakking van de peugeot te doen. Dit dopje 3/8 aansluiting torx 14 kreeg 66Nm + 220 graden voor zijn kiezen en hield het prima. En net een paar palmrateltjes gekocht in de aanbieding. Ik ben er erg over te spreken. Ziet er goed en degelijk uit en niet al te lomp wat je vaak bij goedkopere merken ziet.

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 19 Jan 2014, 18:53

Ik heb daar ook een aantal spullen aangeschaft, waaronder een verrijdbare werkbank (met olie-opvang-bak) en een gereedschapswagentje. Van die spullen vind ik de prijs-kwaliteit meer dan goed. Maar ik weet niet uit eigen ervaring hoeveel beter bijvoorbeeld snap-on is of zou moeten zijn. Ik kan er in ieder geval prima mee uit de voeten. Over het handgereedschap kan ik niets zeggen. Ik heb er een momentsleutel gekocht maar die heb ik nog niet nodig gehad. Maar ook die ziet er uit alsof ie kan doen waar het voor bedoeld is.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Jan 2014, 19:11

Over het algemeen zie ik hobbyisten veels te duur gereedschap kopen voor de functie. Ik heb jaren in een motorwerkplaats gesleuteld en daar slijt ook een Snap On kruksleutel 8 in een jaar of twee weg........ :shock: :shock:

Voor de hobby sleutelaar, ook de serieuze is spul van Datona, Mannesman, etc meer dan perfect.

Ook al heb je er enorme hobby is dan nog kun je in mij optiek beter veel redelijk gereedschap hebben dan minder A-merk spul...... :D :D

En voor het beeld: ik ben een lomperik! Ik draai bv de wielmoeren gewoon los met een ratel of zelfs de momentsleutel als ik die toevallig in m'n handen heb...... :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 19 Jan 2014, 19:12

Mijn ervaring met snap-on is dat het veel te duur is in verhouding tot de kwaliteit. Merken als Gedore, Stahlwille ed doen niet onder voor snap-on alleen iets minder bling bling en ook de zelfde geroemde "life time guarantee" Heb wel ern aantal dingen van snap-on maar dat is omdat als eerste of enige het in hun assortiment hebben.

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

def92

Berichtdoor def92 » 19 Jan 2014, 20:51

oke bedankt voor de reacties heren, op de site van datona zag ik toch veel goede recensies (natuurlijk als ze die zelf niet geschreven hebben :D).

Is uit ervaring een 10 ton werkplaatspers voldoende of zouden jullie toch opteren voor een 20 tonner?

groeten

Terug naar “Techniek”