Ok Rob,
bedankt!
TD5 start niet meer
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: TD5 start niet meer
BlackBoxSolutions schreef:
in pdf over de BCU van de D2 en hun Nanocom
Passive immobile:
When enabled with this setting, passive immobilization prevents the vehicle from
being started unless a correctly programmed remote transmitter key is used to start
the vehicle. This system works whether or not the driver sets the securitysystem
into an active state. The BCU immobilizes the engine 5 minutes after the ignition has
been switched off, providing the driver’s door is not opened. The BCU will immobilize
the engine 30 seconds after it detects the driver's door opening. Immobilization is
achieved by the BCU not transmitting the code to the EMS ECU. This code is needed to
allow the engine to continue to run after the initial start-up sequence. If the BCU or ECM is replaced, this code will require synchronization with the new unit.
is wat BBS er over zegt in een pdf over de BCU en nanocom
heb niet het hele topic hier gelezen, maar lijkt me dat het wel kan met nanocom dus
gone
Re: TD5 start niet meer
Hallo,
tot op heden nog geen nieuws, de ECU is nog niet terug.
Groetjes
Paul
tot op heden nog geen nieuws, de ECU is nog niet terug.
Groetjes
Paul
Re: TD5 start niet meer
Zo mensen,
de ECU is terug en niets, is perfect in orde. De garagist wil me niet geloven dat het blijkbaar zou kunnen samen hangen met het signaal van de BCU naar de ECU.
Weet iemand van jullie hoe ik dit zou kunnen testen, welke draad gaat of kleur van kabels gaan er van de BCU naar de ECU.
Zit de BCU bij mijn Disco 2 Td5, 1999 achter de radio of in het voetruim kant passagier?
Ik zou hem graag overtuigen en dit testen terwijl ik erbij ben. Ik heb hem hier nog niet van gesproken.
Vandaag is het 14 dagen dat hij er staat en het gaat niet vooruit, ik heb wel de laatste keer dat ik er was nogmaals alle zekeringen gecontroleerd maar alles ok.
In ieder geval al bedankt voor raad en tips.
Groetjes,
Paul
de ECU is terug en niets, is perfect in orde. De garagist wil me niet geloven dat het blijkbaar zou kunnen samen hangen met het signaal van de BCU naar de ECU.
Weet iemand van jullie hoe ik dit zou kunnen testen, welke draad gaat of kleur van kabels gaan er van de BCU naar de ECU.
Zit de BCU bij mijn Disco 2 Td5, 1999 achter de radio of in het voetruim kant passagier?
Ik zou hem graag overtuigen en dit testen terwijl ik erbij ben. Ik heb hem hier nog niet van gesproken.
Vandaag is het 14 dagen dat hij er staat en het gaat niet vooruit, ik heb wel de laatste keer dat ik er was nogmaals alle zekeringen gecontroleerd maar alles ok.
In ieder geval al bedankt voor raad en tips.
Groetjes,
Paul
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: TD5 start niet meer
achter de radio nooit, hij zit achter het dashboardkastje
meten zal ook niet lukken vrees ik, of je moet met een osciloscope in de weer en weten wat je moet zien, het is waarschijnlijk niet een simpel spanning wel of niet, maar een digitaal signaal.
Proberen te hersynchroniseren lijkt me de meest logische stap
meten zal ook niet lukken vrees ik, of je moet met een osciloscope in de weer en weten wat je moet zien, het is waarschijnlijk niet een simpel spanning wel of niet, maar een digitaal signaal.
Proberen te hersynchroniseren lijkt me de meest logische stap
gone
Re: TD5 start niet meer
Hi Roger,
bedankt kerel ! Maar ik verlies langzaam de moed, weet je de Disco staat echt nog top daar, reed perfect, is maniakaal verzorgd sinds we hem hebben maar ik ben gebonden door die garantie, mocht dit niet het geval zijn stond hij hier al lang thuis en riep ik hulp in of bracht hem naar een specialist.
voorbeeldje, na verschillende tests met de afstandsbediening en sleutels en starten en open drukken, staat wel nog de motorkap open. Ik zeg hem dat ik die knop wil indrukken onder de motorkap en krijg als antwoord dat dit er niets mee te zien heeft. Starten doet hij dan toch ook niet?
Nochtans staan er altijd tamelijk wat LR en RR bij hem voor onderhoud of herstelling.
Ik hou jullie op de hoogte maar weet voor het moment werkelijk niets verder.
bedankt kerel ! Maar ik verlies langzaam de moed, weet je de Disco staat echt nog top daar, reed perfect, is maniakaal verzorgd sinds we hem hebben maar ik ben gebonden door die garantie, mocht dit niet het geval zijn stond hij hier al lang thuis en riep ik hulp in of bracht hem naar een specialist.
voorbeeldje, na verschillende tests met de afstandsbediening en sleutels en starten en open drukken, staat wel nog de motorkap open. Ik zeg hem dat ik die knop wil indrukken onder de motorkap en krijg als antwoord dat dit er niets mee te zien heeft. Starten doet hij dan toch ook niet?
Nochtans staan er altijd tamelijk wat LR en RR bij hem voor onderhoud of herstelling.
Ik hou jullie op de hoogte maar weet voor het moment werkelijk niets verder.
Re: TD5 start niet meer
Weet niet of het al voorbij gekomen. Maar heb je de crash knop al eens geprobeerd? Ga er van uit de disco die ook heeft. Is volgens mij zelden iets mis mee, maar als die bedient is of stuk zou zijn dan doet ie ook geen sjoege meer.
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: TD5 start niet meer
Hi Jan,
wat bedoel je met crash knop? Waar zit die of hoe ziet die eruit?
Wist ik helemaal niets van.
Groetjes
Paul
wat bedoel je met crash knop? Waar zit die of hoe ziet die eruit?
Wist ik helemaal niets van.
Groetjes
Paul
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: TD5 start niet meer
als je hem bedient gaan de gevarenlichten aan, maar stuk zou wel kunnen eventueel
de "crashknop" is een bots-schakelaar, bij een klap (of een tik met een schroevendraaier of sleutel) springt deze schakelaar om en sluit daarbij de brandstoftoevoer af en zet de gevaren lichten aan. Bij een Disco zit deze schakelaar boven de motor tegen het schutbord (dat ding met die ronde rubberen dop bovenop)
de "crashknop" is een bots-schakelaar, bij een klap (of een tik met een schroevendraaier of sleutel) springt deze schakelaar om en sluit daarbij de brandstoftoevoer af en zet de gevaren lichten aan. Bij een Disco zit deze schakelaar boven de motor tegen het schutbord (dat ding met die ronde rubberen dop bovenop)
gone
Re: TD5 start niet meer
Ok, bedankt jongens, zal ik maandag weer eens proberen als ik er geraak, hopelijk laat hij me toe het te testen.
Groetjes
Paul
Groetjes
Paul
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten