Heb ongeveer hetzelfde voorgehad. niet willen starten, soms startmotor dat rond ging maar niet aan wou slaan en andere keer reageerde er absoluut niks bij het doordraaien van de sleutel.
bleek de zekering van de 4 pinkers te zijn. dus controleer even de zekeringen die iets of wat te maken hebben met het alarmsysteem.
Had ook vanalles geprobeerd. uitmeten van verscheidene relais en rechtstreeks spanning op de startmotor zetten. Bleek het uiteindelijk een zekeringetje te zijn. dus eerst die zekeringen is nazien zou ik zeggen
TD5 start niet meer
-
Roger B.
Re: TD5 start niet meer
Ik zou nog even niet allelei problemem in de motor gaan zoeken....de startmotor draait niet...datvwordt door de bcu bepaald...niet door de motor ecu
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:Ik zou nog even niet allelei problemem in de motor gaan zoeken....de startmotor draait niet...datvwordt door de bcu bepaald...niet door de motor ecu
Let Op: In de eerste beschrijving wordt ook genoemd het spontaan uitdoven van de motor.
Ik heb zelf ooit, en eenmalig, dwz eigenlijk twee keer direct achtereen maar daarna nooit meer: Het wegvallen van de motor, uitdoven dus. Alleen wilde toen de auto gewoon weer opnieuw starten. Daarna nooit meer dit fenomeen mogen waarnemen (is ook nogal verontrustend, gewoon ineens geen respons van de motor).
Ik heb nooit kunnen achterhalen wat er nu mis was, maar ik vermoed dat er iets mis was in de communicatie tussen KeyFob en de vrijgave ECU.
Groeten MarcS
-
Roger B.
lijkt me dat je eerst zorgt dat ie start (de startmotor draait) en als ie dan niet aan wil zoek je de oorzaak daarvan.... zoeken waarom een motor niet loopt is verdomd lastig als ie niet start
gone
Hallo en goedemorgen,
gisteren dus de garage bezocht en een vervangwagen gekregen, ondertussen draait de starter maar hij slaat niet aan, er komt ( na uitmeten en uitlezen) geen stroom aan van de ECU bij de injectoren.
De garagist had iemand laten komen met nanocom die bij Land Rover werkt in Dendermonde omdat het te moeilijk was op te laden met de aanhanger en naar LR te rijden en zijn garage alleen te laten. Na uitlezen ( cruise control gaf ie aan ) maar dat heeft mijn disco niet, gaf hij een code van een gestoord uitgangssignaal naar de injectoren. BCU en alle zekeringen zijn in orde.
Over het garantie feit moet ik me geen zorgen maken, ik sprak hem erop aan en hij zei me dat dit de risico,s van het vak zijn en dat hij maar geen garagist mocht geworden zijn en bood me zelfs aan een deel van de afsleepkosten te vergoeden, me dunkt dat hij zelf een beetje grijs haar gekregen heeft van het probleem met de wagen. Het was zijn eigen Disco geweest waar hij tenslotte zelf 12 jaar mee gereden heeft.
Hij wou de ECU naar AStronics?? in Nederland opsturen en nu weer afwachten.
Keyfob, transponder en alarm is in orde, ondertussen vervangt hij wel het slot van de deur chauffeur.
Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte en bedank me voor al jullie moeite!!
Greets
Paul
gisteren dus de garage bezocht en een vervangwagen gekregen, ondertussen draait de starter maar hij slaat niet aan, er komt ( na uitmeten en uitlezen) geen stroom aan van de ECU bij de injectoren.
De garagist had iemand laten komen met nanocom die bij Land Rover werkt in Dendermonde omdat het te moeilijk was op te laden met de aanhanger en naar LR te rijden en zijn garage alleen te laten. Na uitlezen ( cruise control gaf ie aan ) maar dat heeft mijn disco niet, gaf hij een code van een gestoord uitgangssignaal naar de injectoren. BCU en alle zekeringen zijn in orde.
Over het garantie feit moet ik me geen zorgen maken, ik sprak hem erop aan en hij zei me dat dit de risico,s van het vak zijn en dat hij maar geen garagist mocht geworden zijn en bood me zelfs aan een deel van de afsleepkosten te vergoeden, me dunkt dat hij zelf een beetje grijs haar gekregen heeft van het probleem met de wagen. Het was zijn eigen Disco geweest waar hij tenslotte zelf 12 jaar mee gereden heeft.
Hij wou de ECU naar AStronics?? in Nederland opsturen en nu weer afwachten.
Keyfob, transponder en alarm is in orde, ondertussen vervangt hij wel het slot van de deur chauffeur.
Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte en bedank me voor al jullie moeite!!
Greets
Paul
Wat wil gestoord uitgangssignaal naar de injectoren zeggen? Is komt er geen signaal uit de ECU of is de overgangsweerstand in de connector waarmee de kabel de motor in gaat hoog geworden door inwerking van olie? In dat geval die connector nazien en eventueel de boom naar de injectoren vervangen, kost een paar tientjes.
- RobStewart
... now from all of the symptoms described so far and the fact that the starter motor turned over when given a 12 volt feed directly would point in the direction of a synchronisation problem between the BCU and the EMS.
As passive immobilisation will cut the feed to the starter and when bypassed the engine will turn over but the EMS will still not not give the correct signal to the Injectors therefore it will not fire.
The hows and whys to how the synchronisation failed are multiple, however I would be looking at sticking it on T4 and doing the resynchronisation first. If the ECU is being sent away somewhere and "fixed" it is going to have to be resynced anyway.
@Roger, does Nanocom have the ability to do the resync ?
Rob
As passive immobilisation will cut the feed to the starter and when bypassed the engine will turn over but the EMS will still not not give the correct signal to the Injectors therefore it will not fire.
The hows and whys to how the synchronisation failed are multiple, however I would be looking at sticking it on T4 and doing the resynchronisation first. If the ECU is being sent away somewhere and "fixed" it is going to have to be resynced anyway.
@Roger, does Nanocom have the ability to do the resync ?
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
@gerard,
Dank je,
er komt geen signaal uit de ECU naar de injectoren, kabelboom is reeds compleet vervangen.
Er komt wel signaal aan in de ECU
.
@RobSteward,
thanks for the help but what do you mean by EMS?
Thanks a lot
Paul
Dank je,
er komt geen signaal uit de ECU naar de injectoren, kabelboom is reeds compleet vervangen.
.
@RobSteward,
Thanks a lot
Paul
- RobStewart
kleo6538 schreef:@RobSteward, thanks for the help but what do you mean by EMS?
Engine Management System as there are multiple Electronic Control Units
Rob Stewart
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
kleo6538 schreef:@gerard,
Dank je,
.
@RobSteward,
Wat bedoel je met EMS?
Thanks a lot
Paul