Kan iemand mij vertellen wat er gewisseld moet om een roveras onder een 130 te monteren ipv een salisbury.
Het gaat om een 130 uit 2002 en heeft nu een salisbury.
Gr Ben
salisbury wissel
-
Ben Gerrits
Re: salisbury wissel
Mmhh, dat heb ik net gedaan met Johnny onder zijn 127. Volgens mij niks alleen is je cardanas nu te kort.
De A-frame kogel met houder hebben we gewoon omgezet.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- ikke jelle
wat heeft dit als voordeel dan
ik dacht dat een salisbury sterker was dan een rover of vergis ik me hier.
groet jelle
ikke jelle schreef:wat heeft dit als voordeel dan![]()
Bij de 127 van Johnny hebben we dat gedaan omdat een nieuwe as kopen in UK goedkoper en sneller was dan de Salls reviseren.
Edward van Vugt
Steekassen kan je volgens mij NIET overzetten...die van sallisbury zijn een fractie langer.
Moet ik er wel even bijzeggen dat ik het geprobeerd heb met steekassen met vastgelaste steekasdeksels (iets wat hier wegens overmatige slijtage op de steekasdeksels heel gebruikelijk is.
Als het WEL kan zullen ze denk ik iets verder naar buiten steken (uit de steekas deksels) en ik weet niet hoe je dan uitkomt met je axiale speling op de steekassen.
Ik neem aan dat ik wel gecorrigeerd zal worden als het WEL kan. Voor mij ook interessant om te weten nl omdat ik het alleen met vastgelastte combi van steekas+deksel van Sallisbury heb geprobeerd, en die kreeg ik niet aangesloten (dus dicht gebout) op een rover as.
Luke
Moet ik er wel even bijzeggen dat ik het geprobeerd heb met steekassen met vastgelaste steekasdeksels (iets wat hier wegens overmatige slijtage op de steekasdeksels heel gebruikelijk is.
Als het WEL kan zullen ze denk ik iets verder naar buiten steken (uit de steekas deksels) en ik weet niet hoe je dan uitkomt met je axiale speling op de steekassen.
Ik neem aan dat ik wel gecorrigeerd zal worden als het WEL kan. Voor mij ook interessant om te weten nl omdat ik het alleen met vastgelastte combi van steekas+deksel van Sallisbury heb geprobeerd, en die kreeg ik niet aangesloten (dus dicht gebout) op een rover as.
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
volgens mij wordt hier bedoeld een complete as wissel. er zitten meer verschillen in steekaslengte dan alleen tussen salis en rover, meen dat in een van de twee ook nog twee versies zijn
gone
-
Ben Gerrits
Klopt ik wil een roveras onder een 130 zetten.
Kan ik daar elke roveras voor gebruiken of alleen een defenderas.
Gr Ben
Edward schreef:Mmhh, dat heb ik net gedaan met Johnny onder zijn 127. Volgens mij niks alleen is je cardanas nu te kort.
Kan ik daar elke roveras voor gebruiken of alleen een defenderas.
Gr Ben
-
Landmarcs
Ben Gerrits schreef:Klopt ik wil een roveras onder een 130 zetten.Edward schreef:Mmhh, dat heb ik net gedaan met Johnny onder zijn 127. Volgens mij niks alleen is je cardanas nu te kort.
Kan ik daar elke roveras voor gebruiken of alleen een Defender-as.
Gr Ben
Mij lijkt dat alleen een moderne Defender 110/130 as 1:1 past.
Bij een 90, Discovery of RangeRover zijn de veren achter een maatje kleiner.
Bovendien is de moderne as "versterkt", of te wel minder zwak als de originele Rover-as.
Groeten MarcS
-
Roger B.
die veren hebben geen verbinding met de as, die liggen op veerschotels die niet tot de as behoren maar er aan gemonteerd worden.
maar ik zou wel voor een versterkt exemplaar gaan. de rover assen van D2 en P38 zijn niet geschikt omdat die heel andere lagers en naven hebben.
maar ik zou wel voor een versterkt exemplaar gaan. de rover assen van D2 en P38 zijn niet geschikt omdat die heel andere lagers en naven hebben.
gone
-
Ben Gerrits
Dankje wel ik ga opzoek naar een as.
Iemand nog een voordelig adres?
Gr Ben
Iemand nog een voordelig adres?
Gr Ben