Diefstalbeveiliging

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Diefstalbeveiliging

Berichtdoor Edward » 12 Jan 2014, 18:49

Omdat de 130 nu zonder neus, bak en interieur staat én er in mijn kennissenkring een duidelijke stijging te zien is van diefstal van Defenders heb ik het plan opgevat om een paar antidiefstal maatregelen te treffen.

Nu heb ik wel een paar ideeën, maar wellicht hebben jullie daar ook al over nagedacht of zelfs al toegepast.

Nu snap ik ook wel dat het niet handig is om daar op een forum over te lullen, dus eventuele suggesties via mail of pb is handiger. :lol: :lol:

Bij voorbaat mijn grote dank!!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Re: Diefstalbeveiliging

Berichtdoor Roger B. » 12 Jan 2014, 19:04

je kent mijn dagelijkse bezigheid, en ideetjes ongeveer wel.....
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Jan 2014, 19:10

Roger B. schreef:je kent mijn dagelijkse bezigheid, en ideetjes ongeveer wel.....

Maak maar een prijsje... ;) Maar ik bedoel preventie..... :lol: :lol:
Edward van Vugt

Erwin Lokhorst

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 12 Jan 2014, 19:19

De auto niet wassen, goed laten roesten en op de parkeerplek een flinke plas olie onder de auto. :mrgreen:

Ik denk (maar wie ben ik) dat er twee methoden zijn om een auto te stelen: opladen of er mee weg rijden.

Er mee weg rijden zou je nog ergens een schakelaar (of combinatie van twee) kunnen monteren, die je om moet zetten om te kunnen starten.
Voordeel van een unieke methode is dat geen dief vooraf precies weet wat hij moet doen om hem te starten.

Opladen voorkomen is natuurlijk veel lastiger. Misschien kun je iets bedenken waarmee alle vier de wielen worden geblokkeerd.
Een pen door de as achter je handrem oid. Niet geheel een foolproof idee, maar je zou die pen kunnen opnemen in het "nieuwe immobilisatiesysteem" dmv.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Jan 2014, 19:45

Goedenavond Edward,

Worden er werkelijk ineens veel meer Defenders gestolen of heb jij gewoon pechvogels danwel "foute vrienden" in je kennissenkring?
Ik kan moeilijk een uitspraak doen want hoewel ik wel wat Defenders ken hier in de buurt en ook wat verder is het aantal nog steeds zodanig laag dat er geen sprake is van een significante verandering ... sowieso heb ik nog niks gehoord over diefstal. (Maar goed, dit gold ook mbt Renaults of andere merken - dit dan met uitzondering van AUDI's, in mindere mate VW's en misschien een enkele Opel.)
Vroegeh .. stond mijn auto vaak onafgesloten naast het huis, tegenwoordig let ik wat beter op, maar de afstandbediening is zeker niet fool-proof dwz. voor je het weet bedien je onbedoeld het ontgrendel-knopje en de reikwijdte van de afstandbediening is aan de ruime kant.

Groeten MarcS

PS Tien jaar terug wel een inbreker gehad die o.a. met de reservesleutels aan de haal ging .. ik weet niet of hij wist waar hij mee van doen had.

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Jan 2014, 20:19

Wahahaaaaaaa, als ik binnen de afstandbediening indruk gaat de 130 echt nie open nie! daarvoor woon ik iets te overbemeten. :D :D
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Jan 2014, 20:43

Edward schreef:Wahahaaaaaaa, als ik binnen de afstandbediening indruk gaat de 130 echt nie open nie! daarvoor woon ik iets te overbemeten. :D :D

Binnen beneden nie, binnen boven wel (als ik voor een raam dat de goede kant uitkijkt ga staan - dat heeft dus soms z'n voordelen), maar als ik wat in de tuin doe moet ik opletten, net als wanneer ik langsfiets. Hij staat niet dag en nacht te knipperen maar gewoon zo soms ... da's overigens minstens zo lastig, want "zo soms" controleren ... dah werk nie.
Gelukkig stelen ze hier liever AUDI's en sonderserie VW's (BMW's misschien ook maar de laatste BMW is al weer even de straat uit).

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Jan 2014, 20:51

soms is een modernere auto beter..... als ik de deur nie open doe binnen korte tijd na met AB ontsluiten, gaat ie weer op slot :mrgreen: :mrgreen:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Jan 2014, 21:20

Roger B. schreef:soms is een modernere auto beter..... als ik de deur nie open doe binnen korte tijd na met AB ontsluiten, gaat ie weer op slot :mrgreen: :mrgreen:

En als je dan je sleutels binnen (in de auto) hebt liggen .... ? ? ? ?

Ik ben heel blij met mijn ouwerwetse auto die je "in geval van" gewoon met een ijzerdraadje open maakt.

Ik heb meegemaakt dat iemand zijn sleutels in BMW liet liggen ... gelukkig stond zijn auto "netjes bij de hand" geparkeerd en niet ergens op een afgelegen locatie. De BMW-garage verwees maar de pechhulp, en de pechhulp kwam heel ver maar kreeg de auto toch niet open. Dus een halve week wachten op de reservesleuteltjes (want dit alles speelde zich af in het niet te verre buitenland). De brave man in kwestie had beter met de trein kunnen komen, want hij moest dus een halve week meerijden met anderen ... en z'n lunchpakket in de achterbak was inmiddels ook niet fris meer. Gelukkig kwamen zijn reservesleuteltjes net op de zaterdag dat ie weer naar huis moest.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Jan 2014, 21:25

hoe doe je je auto open met de AB en laat je de AB in de auto liggen zonder de deur te openen? :roll:
gone

Terug naar “Techniek”