Coen83 schreef:Luke schreef:Uiteindelijk is het zo: als ze de auto echt willen hebben nemen ze hem echt wel mee !
Luke
Ik denk dat dit de belangrijkste conclusie is.
Verzeker goed, dus WA+, of allrisk, zorg voor goede documentatie van alle extra's en leef en rij lekker zorgeloos. Als het pro's zijn die uit zijn op defenders nemen ze hem echt wel mee. Maar daarvan zijn mij ook geen verhalen ter ore gekomen.
Daarnaast: mijn 130 is onbedoeld (of niet...?) goed tegen diefstal beveiligd -> er zit een alarm in met kuren en er zit geen centrale vergrendeling op. Dus mochten ze denken dat ze met de juiste FMcode mijn deuren kunnen ontgrendelen moeten ze alsnog een poos klungelen.
Offtopic daarover: is de ECU van een td5 zo aan te sluiten dat er wél de centrale vergrendeling open/dicht gaat? Zo ja: hoe dan?
Precies, een Defender heeft zoveel eigenaardigheden dat een gelegenheidsdiefstal niet snel een succes wordt (en meestal gaat het ook om snel).
Een op Defenders gerichte dief kent de ins en outs, en die houd je dus erg moeilijk tegen, snel wordt het dan een beveiliging die ook erg lastig voor jezelf wordt.
De opladen-en-weg-ermee-diefstal is nog lastiger. Daar is de enige "winst" het gewicht en de grootte van een Defender, maar als je als dief daar geen rekening mee houdt dan ben je een pruts-dief.
Gewoon optakelen, op de oplegger en weg. Als ze zo hier aan de overkant een auto komen ophalen denk ik hoogstens: "gelukkig kom ik gewoonlijk rijdend bij de garage", als je dan een halve dag later hoort dat ie gestolen is ... ? ? ?
Een GPS-GSM-tracker is het enige wat dan een zekere zekerheid geeft, maar er zijn signaal-jammers en een echt gerichte dief zet de auto heel snel in een container waardoor het zeer de vraag is of er nog een GPS signaal binnenkomt en/of GSM signaal buiten. Dus moet je de tracker heeft strak afstellen: zonder vrijgave bij een zeer geringe verplaatsing al een alarm-bericht (met als nadeel dat je bij een gebrekkig GPS-signaal valse alarmen krijgt), en dus zelf altijd "wakker" zodat je bij het eerste alarm snel ter plekke kan zijn, want eenmaal in de container wordt het tracken lastig en bovendien .... zie je dan alleen een vrachtauto met container rijden en niet een oplegger met jouw auto.
Groeten MarcS