Hier een site over RR waarin het koelvloeistofprobleem van de P38 wordt besproken + reparatie aanwijzingen.
http://www.rangerovers.net/repairdetails/heateroring.html
Marc
zakkend koelwaterniveau P38 V8
Re: zakkend koelwaterniveau P38 V8
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re: zakkend koelwaterniveau P38 V8
Al gekeken naar waterpomp? Heeft een " huilgat " dat gebruikt wordt als het lager slijt. Zie je zo niets van, maar was bij onze Disco het probleem.
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: zakkend koelwaterniveau P38 V8
waterpomp zit voorop, lekt dan voor langs de motor, niet specifiek bij de achterste cilinders zoals hier beschreven werd.
maar van een beetje landrover specialist mag toch vereacht worden dat ze daar naar gekeken hebben?
maar van een beetje landrover specialist mag toch vereacht worden dat ze daar naar gekeken hebben?
gone
Re: zakkend koelwaterniveau P38 V8
Roger B. schreef:waterpomp zit voorop, lekt dan voor langs de motor, niet specifiek bij de achterste cilinders zoals hier beschreven werd.
maar van een beetje landrover specialist mag toch vereacht worden dat ze daar naar gekeken hebben?
Had ik al gelezen, maar misschien door rijwind aan voorzijde niet zichtbaar? Ik weet het ook niet, enkel dat ik soms oorzaken tegenkom die ik werkelijk nooit had verwacht. (heeft misschien ook met mijn beperkte kennis te maken)
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
- p38experiment
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 Nov 2011, 20:42
Re: zakkend koelwaterniveau P38 V8
Even een update....
Second opinion laten uitvoeren in Ede. Conclusie: lekke koppakking links.Waarschijnlijk nooit goed gemonteerd.
Trouwens, naast het nieuwe blok zijn destijds gereviseerde koppen geplaatst! Ik heb alle facturen er maar weer eens bijgezocht.
Het koelsysteem zou een nacht onder druk worden gezet. Werd na een uur al gebeld. Het water stroomde er uit, conclusie was duidelijk. Op papier gezet en Jansen gebeld.
Bij Jansen hield men vol dat men goed had afgeperst en er geen lekkage was.
Was nu 2 jaar na restauratie dus wilde men eigenlijk niets doen.
Lang verhaal nog maar eens gehouden: vanaf 2000km beurt geklaagd over koelwatergebruik. Altijd met kluitje het riet in gestuurd dat dit nou eenmaal bij deze autos gebruikelijk was...
Vele analyses van andere garages, vervangen slangen etc. nogal wat getuigen van het feit dat dit probleem al vanaf begin speelt. Ik wil dit met plezier op papier zetten.
Blijf me verbazen dat een bedrijf na een dergelijke uitgebreide revisie de deur dicht houdt en reputatie op het spel zet. Kan men zich blijkbaar veroorloven...
Bottom line 2 keuzes gesteld:
Met bijdrage van mijn kant van 300 Euro probleem oplossen (nogal schappelijk omdat ik van probleem af wil...)
Of ik laat de reparatie elders uitvoeren en begin een rechtzaak. Bij dergelijke investeringen redeneert een rechter vanuit het redelijkheidsbeginsel. Ook na 2 jaar mag een auto deze problemen niet vertonen bij een complete motorrevisie.... Uitkomst van een rechtzaak is nogal voorspelbaar.
Men moest daar 6 dagen over nadenken en ik wordt donderdag teruggebeld.....
Aangezien de rechter koppakking wel dicht zit, lijkt het me beter om deze maar te laten zitten. Vraag me wel af of er geen compressieverschillen gaan ontstaan tussen linker en rechter kop als de linker pakking wordt vervangen en die kop wordt afgevlakt. Dat kan problemen veroorzaken lijkt me. Hebben jullie daar ideeen over?
Als de boel uit elkaar ligt is de pakking van de rechter kop zo vervangen maar die kop moet dan ook weer worden afgevlakt lijkt me...
Groet,
Hans
Second opinion laten uitvoeren in Ede. Conclusie: lekke koppakking links.Waarschijnlijk nooit goed gemonteerd.
Trouwens, naast het nieuwe blok zijn destijds gereviseerde koppen geplaatst! Ik heb alle facturen er maar weer eens bijgezocht.
Het koelsysteem zou een nacht onder druk worden gezet. Werd na een uur al gebeld. Het water stroomde er uit, conclusie was duidelijk. Op papier gezet en Jansen gebeld.
Bij Jansen hield men vol dat men goed had afgeperst en er geen lekkage was.
Was nu 2 jaar na restauratie dus wilde men eigenlijk niets doen.
Lang verhaal nog maar eens gehouden: vanaf 2000km beurt geklaagd over koelwatergebruik. Altijd met kluitje het riet in gestuurd dat dit nou eenmaal bij deze autos gebruikelijk was...
Vele analyses van andere garages, vervangen slangen etc. nogal wat getuigen van het feit dat dit probleem al vanaf begin speelt. Ik wil dit met plezier op papier zetten.
Blijf me verbazen dat een bedrijf na een dergelijke uitgebreide revisie de deur dicht houdt en reputatie op het spel zet. Kan men zich blijkbaar veroorloven...
Bottom line 2 keuzes gesteld:
Met bijdrage van mijn kant van 300 Euro probleem oplossen (nogal schappelijk omdat ik van probleem af wil...)
Of ik laat de reparatie elders uitvoeren en begin een rechtzaak. Bij dergelijke investeringen redeneert een rechter vanuit het redelijkheidsbeginsel. Ook na 2 jaar mag een auto deze problemen niet vertonen bij een complete motorrevisie.... Uitkomst van een rechtzaak is nogal voorspelbaar.
Men moest daar 6 dagen over nadenken en ik wordt donderdag teruggebeld.....
Aangezien de rechter koppakking wel dicht zit, lijkt het me beter om deze maar te laten zitten. Vraag me wel af of er geen compressieverschillen gaan ontstaan tussen linker en rechter kop als de linker pakking wordt vervangen en die kop wordt afgevlakt. Dat kan problemen veroorzaken lijkt me. Hebben jullie daar ideeen over?
Als de boel uit elkaar ligt is de pakking van de rechter kop zo vervangen maar die kop moet dan ook weer worden afgevlakt lijkt me...
Groet,
Hans
RR p38 4.6 HSE 1997
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten