oké, dat klinkt niet goed allemaal. Dank voor de reacties.
toch maar even reageren:
@Rob; nee ik weet niet wat gaat zeggen maar als je bedoelt dat ik nog een aanbod had liggen om langs te komen voor een check-up, dat stond gepland voor deze maand. Vraag me af of dit probleem zich dan had geopenbaard?? Niveau in expansievaatje is in de drie maanden na de aankoop geen millimeter gezakt. Geen garantie helaas. Verderop begrijp ik wel dat je weinig vertrouwen hebt in het vervangen van een koppakking.
Open maken en verder kijken dus naar eventuele beschadigingen van de cilinderbussen.
Dan de afweging maken of het wel of niet met alleen een koppakking te doen is.
Andere motor ook gezien bij Vis, waar moet ik dan aan denken qua hoeveelheid werk?
Heeft iemand van jullie wel eens zoiets uit GB laten komen? wat zijn dan de risico's en bijkomende kosten?
groet, wim
Koelvloeistof kwijt
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Koelvloeistof kwijt
open maken betekent kop eraf, en dus zit je dan met het probleem waardoor koppakking vervangen zo problematisch is.......je kunt je dus afvragen hoeveel winst je daarmee behaalt tegen welke kosten...
cilinderwanden en koelwaterverlies zijn ook een combinatie die hernieuwd opbouwen van de motor betekenen, dus ook daar....als je zo ver bent dat je er wat aan ziet, zit je al aan de herbouw vast...
ook een endoscoop klinkt leuk, maar betwijfel of je daar genoeg op ziet om diagnose mee te stellen bij dit soort klachten...
dus lijkt het dat er 3 opties zijn...
-met risico dat je over 1 a 40.000km ofzo weer met koelvloeistofverlies zit de koppakking vervangen.
-een gebruikte motor scoren, wat altijd een gok is
-een nieuw (of gereviseerd) blok nemen
cilinderwanden en koelwaterverlies zijn ook een combinatie die hernieuwd opbouwen van de motor betekenen, dus ook daar....als je zo ver bent dat je er wat aan ziet, zit je al aan de herbouw vast...
ook een endoscoop klinkt leuk, maar betwijfel of je daar genoeg op ziet om diagnose mee te stellen bij dit soort klachten...
dus lijkt het dat er 3 opties zijn...
-met risico dat je over 1 a 40.000km ofzo weer met koelvloeistofverlies zit de koppakking vervangen.
-een gebruikte motor scoren, wat altijd een gok is
-een nieuw (of gereviseerd) blok nemen
gone
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re: Koelvloeistof kwijt
juttertje schreef:Andere motor ook gezien bij Vis, waar moet ik dan aan denken qua hoeveelheid werk?
Ik heb even op Google gezocht voor het verwijderen, dit vond ik:
1. Remove bonnet. See BODY, Repairs.
2. Drain cooling system. See COOLING SYSTEM - ’K’ SERIES, Adjustments.
3. Drain gear box oil. See MANUAL GEARBOX, Adjustments.
4. Drain IRD unit. See MANUAL GEARBOX, Adjustments.
5. If requiredrain engine oil. See MAINTENANCE.
6. Remove both front drive shafts. See DRIVE SHAFTS, Repairs.
7. Remove exhaust front pipe. See MANIFOLD & EXHAUST SYSTEMS, Repairs.
8. Reference mark propeller shaft and IRD unit flanges to aid reassembly.
9. Remove 6 nuts and bolts securing propeller shaft to IRD unit, release propeller shaft and position aside.
10. Release gear change rod roll pin cover, remove and discard roll pin.
11. Release gear change rod from gear box.
12. Remove bolt securing gear change steady rod to gearbox.
13. Remove bolt securing engine earth lead to gearbox and position earth lead aside.
14. Remove bolt securing engine lower tie rod to engine, loosen rear bolt and release tie rod.
15. Remove battery carrier. See ELECTRICAL, Repairs.
16. Disconnect engine harness multiplug from fuse box.
17. Remove fuse box cover.
18. Remove 2 screws securing positive leads and release positive leads from fuse box.
19. Disconnect and release engine harness to main harness multiplugs.
20. Release harness from securing clip.
21. Remove ’C’ clip securing clutch slave cylinder, release cylinder and position aside.
22. Disconnect fuel feed pipe from manifold. CAUTION: Plug the connections.
23. Disconnect vacuum pipe from manifold.
24. Disconnect purge valve pipe from manifold.
25. Disconnect throttle cable from cam and abutment bracket.
26. Release cable from clip and position aside.
27. Remove clip securing low pressure pipe to
PAS pump and release pipe.
28. Unscrew union securing high pressure pipe to PAS pump.
29. Remove bolt securing pipe to bracket and release pipe.
30. Collect ’O’ ring. CAUTION: Plug the connections.
31. Release clips, disconnect and remove top hose.
32. Release clip and disconnect bottom hose from coolant rail.
33. Release clip and disconnect heater hose from water outlet elbow.
34. Release clip and disconnect heater hose from coolant rail.
35. Release clip and disconnect expansion tank hose from coolant rail.
36. Release clip and disconnect expansion tank vent hose from engine.
37. Release clips and disconnect IRD coolant hoses from IRD unit. Vehicle with air conditioning
38. Remove alternator. See ELECTRICAL, Repairs.
39. Remove 4 bolts, release compressor and tie aside.
40. Attach suitable lifting eyes to engine.
41. Attach lifting cradle to chains and lifting eyes.
42. Take weight of engine on lifting chains.
43. Remove 2 bolts securing engine mounting bracket to engine.
44. Remove nut securing PAS pipes, release PAS pipes and position aside.
45. Remove bolt securing mounting bracket to tie
46. Remove through bolt from gear box mounting.
47. Remove 4 bolts securing gear box mounting bracket and remove bracket.
48. With assistance remove engine and gearbox from vehicle.
Dat zijn de stappen dan, maar hoeveel uur? Geen idee. Ligt eraan hoe snel men werkt in de garage. Misschien dat Rob het aantal uren kan schatten.
juttertje schreef:Heeft iemand van jullie wel eens zoiets uit GB laten komen? wat zijn dan de risico's en bijkomende kosten?
Bestellen in Engeland is niet zo moeilijk.
Na een aantal dagen stopt er dan een vrachtwagen bij je voor de deur met je spullen.
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re: Koelvloeistof kwijt
Dit topic op een ander LR forum beschrijft enigszins, en met plaatjes, het verwijderen van een 1.8 motor.
http://www.landyzone.co.uk/lz/f9/projec ... 33214.html
http://www.landyzone.co.uk/lz/f9/projec ... 33214.html
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Koelvloeistof kwijt
... just out of curiosity a replacement engine from Land Rover is €2.250,00 ex BTW .
For the repair time then you would be looking at around 12 Hours or so, depending on type of engine, ignition system and what is being transferred across (there are differences).
The "Google" method works but actually it is easier to drop the subframe off and take the engine, gearbox and IRD out as one complete unit. You then take off the IRD and Gearbox and strip all the ancilleies, manifolds etc from the old engine and build it back up and put it back in.
Checking the clutch at the same time is always a good idea as well as making sure the actuation fork on the release bearing moves freely (these seize in the bushes).
Rob
For the repair time then you would be looking at around 12 Hours or so, depending on type of engine, ignition system and what is being transferred across (there are differences).
The "Google" method works but actually it is easier to drop the subframe off and take the engine, gearbox and IRD out as one complete unit. You then take off the IRD and Gearbox and strip all the ancilleies, manifolds etc from the old engine and build it back up and put it back in.
Checking the clutch at the same time is always a good idea as well as making sure the actuation fork on the release bearing moves freely (these seize in the bushes).
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten