Keuzes.. een td5 met weinig KM of een td4 met veel km

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
RobStewart

Re: Keuzes.. een td5 met weinig KM of een td4 met veel km

Berichtdoor RobStewart » 05 Jan 2014, 18:24

Landmarcs schreef:Waarom iemand een 90 koopt (sorry Ruben en anderen) heb ik nog nooit begrepen

Edward schreef:Een 90 is gewoon een hobbelkoffer! :lol: :lol:

Well thanks for that chaps, I've often wondered why I wasted 103.158 Hfl buying my Geel Kenteken Td5 90 County Station Wagon

Galibier-1.jpg

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Jan 2014, 18:39

RobStewart schreef:
Landmarcs schreef:Waarom iemand een 90 koopt (sorry Ruben en anderen) heb ik nog nooit begrepen

Edward schreef:Een 90 is gewoon een hobbelkoffer! :lol: :lol:

Well thanks for that chaps, I've often wondered why I wasted 103.158 Hfl buying my Geel Kenteken Td5 90 County Station Wagon

Dear Rob,

Misschien kan jij dan als doorgewinterder LandRover man, en als ervaringsdeskundige, verklappen wat jouw drijfveer was een 90 te kopen ?
Ik heb nog geen "geldig" (voor mij dan) argument gezien. Qua comfort zou ik zelfs richting 130 neigen ...

Wat mij altijd opvalt is dat men op het Grote Eiland - het moederland van de LandRover - een duidelijke voorkeur heeft voor de 90.
Hier op het continent (in Frankrijk nog weer meer als hier) is men meer gericht op de 110.

En dan tot slot: Waarom iemand hier in Nederland sowieso een geelkenteken LandRover wil kopen weet ik ook niet: ze zijn ongenadig duur ....

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 05 Jan 2014, 19:00

Nou Marc,

Waarom??

Heel eenvoudig, sommige familie's bestaan uit meer dan 2 personen :mrgreen:

Groet,

Ron
110-Td5 X-tech 2006

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 05 Jan 2014, 19:09

Nou, ik hobbel maar wat graag rond in mijn Defendertje. Maar goed, ik heb dan ook (op 1 ritje als passagier in een Stage One na) nog nooit in iets langers gereden. Eerder had ik een Series 3 88" en nu staat er weer een kleine Series 1 in de schuur. Nou ja, staan is misschien een groot woord op het moment. Liggen (in onderdelen) is beter.
:lol:
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Jan 2014, 19:20

omdat mensen een 90 het leukst om te zien vinden
omdat de vrijloophoek tussen de wielen en achter gunstiger is (al kiept ie eerder voor- of achterover)
omdat ie lichter is en wellicht een klasse lager in wegenbelasting daardoor
omdat ie goedkoper is met de zelfde opties
omdat de garage te kort is voor een 110 of 130
idem voor de oprit
omdat ze niet met een grotere kunnen rijden (denken ze)
legio redenen te bedenken.

net zoals ik niet begrijp waarom je in hemelsnaam een HT zou nemen en geen station....het zijn persoonlijke keuzes die ieder voor zich moet maken
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 05 Jan 2014, 20:30

... or simply because I actually wanted a Td5 90 CSW :shock: :shock: :shock:

I mean H actually bought, on the same day, a geel kenteken Td5 110 CSW and the salesman was well pissed off by then :lol: :lol: :lol:

I will buy whatever the **** I want and who are you to tell me otherwise !!! So chaps go figure this, a Td5 or a Puma, as I said in my first statement is an emotive choice, but do not cross that line and tell me I made the wrong choice based on the fact that you know diddly squat about me, my resources or my family (5 children in case you wondered) or my personal preferences.

Stick to the Facts

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Jan 2014, 20:47

Sjonge jonge Rob, stel je niet zo aan jonge!! :shock: :shock:

Je weet zelf best dat Marc er HELEMAAL niks mee bedoelt!!

Dat jij zo'n hobbelkoffer leuk vind is jouw ding. Marc Vind een 110 HardTop leuk en rij graag in een 130.

Als daarover niet een beetje heen en weer gekat mag worden dan is het hier wel heel heel erg treurig geworden.

Grow up! :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Jan 2014, 21:07

Roger B. schreef:net zoals ik niet begrijp waarom je in hemelsnaam een HT zou nemen en geen station....het zijn persoonlijke keuzes die ieder voor zich moet maken

Als ik ruim drie jaar geleden had geweten wat ik ruim twee jaar geleden wist dat had ik ruim drie jaar geleden waarschijnlijk een 110 5deurs E-Type, met wat opties waaronder een "Utility-Pack" gekocht. Of de NL-dealer met zo'n bestelling blij was geweest ? Zo staat ie in ieder geval niet in de folder, in het ergste geval had ik 'm uit Frankrijk moeten halen (daar stond ie toen wel zo in de folder).

Om mij geheel onduidelijke redenen verkoopt LandRoverNL als grijze 110 (met iets van een gesloten opbouw) hetzij de uiterst kale HT danwel de erg veel duurdere en geheel aangeklede CSW, en niks daar tussenin. Die laatste twee deuren kosten daardoor dus ± € 2.000,- per stuk extra -- als je naar de Franse prijslijst kijkt is dat zo'n € 1.000,- per deur teveel. Zou LandRoverNL ook het "Utility-Pack" standaard als optie voeren dan hoefde er ook een heleboel minder ruiten dichtgeplakt en/of stoelen verwijderd.
( Je kan natuurlijk zeggen dat de eerste 3 deuren € 10.000 per stuk kosten, en die laatste twee dus een koopje zijn. :) :D :P :lol: :) )

Verder is er op deze keuze voor 100% va toepassing wat Rob S. hierboven schrijft: The salesman was pissed off, hij kon me maar één ding verkopen, nl mijn keuze (en niet de keuze van een ander ... by-the-by ... waarom Roger B. rijdt je zelf niet in een 110 CSW ? ).

Groeten MarcS

PS @Rob S.: I only wanted to know why people buy the 90. I do have some 90-friends, either they can't explain their choice or do show some regrets.

Afbeelding 37.jpg
    Drie Defenders
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 05 Jan 2014, 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Jan 2014, 21:28

ik rij niet in een 110 SW omdat ik geen 110SW wil, als ik moet kiezen tussen zo'n dicht gedrocht of een SW al dan niet geblindeerd zou ik de SW kiezen. ALS ik een defender zou nemen nam ik een 130. maar mijn opmerking gaf alleen aan dat iemands keuze niet per definitie gelijk aan jouw keuze hoeft te zijn, ik nam een aantal voorbeelden van redenen om wel voor een 90 te kiezen... jij hebt jouw(financiele en andere) redenen voor jouw versie te kiezen. ik heb een P38, omdat die zo lekker stil staat met zijn defecte duitse motor... SO WHAT
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Jan 2014, 21:41

Heren,

Als we onderling al niet meer mogen katten en elkaar plagen met die "rijdende baksteen", "kappersauto" of "PcHooft tractor" wat heeft het dan voor nut om lid te zijn van een LaRo club??

Een 90 is een hobbelkoffer, een 110 is mainstream en alleen een 130 is een echte! Een Disco is een wagen voor watjes, een Freelander en een Evoque zijn kappersauto's, een Sport is voor X5 volk en een Range is voor Patsers.

So what?? :D :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”