Jeroen
Tectyleren
Re: Tectyleren
Ja...wat moet je er anders mee doen? Er komt een nieuw Marsland chassis onder de auto. De voorpoot van het oude chassis met daaraan het loodje moet mee naar de RDW. Blijft er een goed chassis zonder voorpoot en chassisnummer over. Oud ijzer dus. Blijft altijd een beetje jammer, ik breng stapels chassis weg per jaar. Soms zijn ze nog best goed, maar meestal zitten er toch wel veel slechte plekken aan. Pas nog een chassis vervangen van een 130 uit 2012 en die had zelfs al beginnende roest. Maar soms zit er dan weer een heel oud chassis tussen dat nog best goed is. Discovery/RRC chassis blijken vaak beter dan verwacht. De nieuwere Defender chassis blijken vaak in verhouding slechter dan de veel oudere. Series chassis zijn in verhouding stukken beter. Al vele jaren ouder dan de Defender versies maar regelmatig toch nog in betere staat. Net als series plaatwerk. Defenders van 1990 t/m 1993 zijn vaak qua body veel slechter dan andere jaren...
Marsland kan je niets op verdienen want iedereen weet wat ze kosten..
Geen idee wat zoiets kost, dus wat kost dat nou een gegalvaniseerd chassis voor een 130 vers van de plank?
Groet Ron
Geen idee wat zoiets kost, dus wat kost dat nou een gegalvaniseerd chassis voor een 130 vers van de plank?
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Afhankelijk van de pondkoers. Prijzen staan op http://www.marsland-chassis.co.uk/prices.html
Vandaag zou een 130 chassis uitkomen op ca 2450 euro ex + transport...
Vandaag zou een 130 chassis uitkomen op ca 2450 euro ex + transport...
-
Waterrover
- Beheerder
JanTD5 schreef:Ja bij van Aalst heb ik het ook laten doen. Je bent hem een week kwijt. Eerst zoals Rob zegt schoon spuiten, schoon spuiten en nog eens schoon spuiten van onderen en ook in de balken zelf. Dan drogen dan ml er dan dinitrol 1000 in de holle ruimtes en dan dinitrol coating op de buiten kant. En ja ze nemen ook je schutbord en binnen kant van de deuren en stijlen mee. Kost je wel een flink bedrag. Alleen zo schoon als zij hem krijgen zo lukt het mij niet. Én ik heb geen trek in dat vieze klusje.
Oja en nu komen waarschijnlijk de voor en tegenstanders want er zijn meer methodes in de wereld.
Groeten Jan
Vandaag weer eens bij Gosliga op bezoek geweest, na enkele kleine inspecties de afgelopen jaren, kreeg ik het advies de gehele auto aan de onderzijde schoon te maken met hogedruk, om vervolgens een grote inspectie te houden. Na een afspraak gemaakt te hebben, is de auto aan de onderzijde met hogedruk en een watertemp, van zo'n 60 graden schoongemaakt. De eerste tectylbehandeling had in 2010 plaatsgevonden, nu was te zien dat een aanvullend programma noodzakelijk was. Eigenlijk wordt de gehele onderzijde + binnen het chassis weer opnieuw gedaan. En dat voor 200,00 euro. Kan ik er voorlopig weer tegen.
Waterrover schreef:Eigenlijk wordt de gehele onderzijde + binnen het chassis weer opnieuw gedaan. En dat voor 200,00 euro. Kan ik er voorlopig weer tegen.
Heb je het nou over tectyl of dinitrol? Op de site van Gosliga staat Dinitrol?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
-
Waterrover
- Beheerder
VeeTee schreef:Waterrover schreef:Eigenlijk wordt de gehele onderzijde + binnen het chassis weer opnieuw gedaan. En dat voor 200,00 euro. Kan ik er voorlopig weer tegen.
Heb je het nou over tectyl of dinitrol? Op de site van Gosliga staat Dinitrol?
Heel scherp Vincent, ik bedoel natuurlijk Dinitrol, en dat valt meen ik onder de noemer "tectyl"
Waterrover schreef:Heel scherp Vincent, ik bedoel natuurlijk Dinitrol, en dat valt meen ik onder de noemer "tectyl"Echter tectyl hoeft geen Dinitrol te zijn.
Nou, het zijn allebei merknamen, dus Tectyl is geen Dinitrol, en Dinitrol is geen Tectyl...
(zoals in: Coca-Cola is geen Pepsi, en Pepsi is geen Coca-Cola, maar beiden zijn wel cola
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
VeeTee schreef:Waterrover schreef:Heel scherp Vincent, ik bedoel natuurlijk Dinitrol, en dat valt meen ik onder de noemer "tectyl"Echter tectyl hoeft geen Dinitrol te zijn.
Nou, het zijn allebei merknamen, dus Tectyl is geen Dinitrol, en Dinitrol is geen Tectyl...![]()
(zoals in: Coca-Cola is geen Pepsi, en Pepsi is geen Coca-Cola, maar beiden zijn wel cola)
Tja .... Meneer Tectyl zal het niet leuk vinden maar zijn merknaam is vooral een generieke naam geworden (zie verder: viewtopic.php?f=16&t=8340)
Groeten MarcS
Nog een optie; als ik een langdurige druppel diesel-lekkage heb -geen zin om het gelijk te verhelpen- dan zie je op die plek het chassis "schoon" worden. Vuil valt er af, verf komt tevoorschijn, roest verdwijnt, kortom gaat er beter uit zien. Meurt als een bunzing, alles is vet en goor, maar chassis is wel mooi roestvrij.
Als ik nou eens diesel, eventueel vermengd met olie, op het chassis spuit. Ook aan de binnenkant? Volgens mij doen de boeren iets vergelijkbaar met hun materiaal.
Los van het feit dat het een ontzettende smeerboel wordt; puur technisch. Zou zo iets ook werken?
Als ik nou eens diesel, eventueel vermengd met olie, op het chassis spuit. Ook aan de binnenkant? Volgens mij doen de boeren iets vergelijkbaar met hun materiaal.
Los van het feit dat het een ontzettende smeerboel wordt; puur technisch. Zou zo iets ook werken?