Ik ben geen voorstander van tectyleren. Destijds alle getectyleerde Mini's met grote boog ontweken. Het wordt hard en poreus waardoor juist alles tussen het staal en tectyl blijft zitten. Het lijkt mooi zwart van onder, ondertussen roest de zooi stiekem helemaal weg.
Ik heb bepaalde plaatsen met een laagje Teroson Wax gevuld. Is en blijft een soort wax. Zeg maar een kant en klare lijnzaadolie behandeling.
Tectyleren
Re: Tectyleren
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Re: Tectyleren
To all:
Dank voor jullie reacties. Helpt me verder! Ik ga me eens bij van Aalst laten informeren over de exacte prijzen. Mijn auto is redelijk schoon. Gelukkig amper olielekkage aan de onderkant.
Mee eens dat het goed moet gebeuren en geen lap-werk. Dat is duurkoop. Ik wil 'm zo goed mogelijk weer voor jaren extra beschermd hebben. Zoop het oog ziet t er nog goed uit nu. dus houwen zo.
@Tim: klopt. Er staan verschillende laro's in Gouda-centrum Ben jij daar 1 van? van die paar 130's?? Leuk om eens een bakkie te doen?
Jullie horen nog van me als ik een keuze gemaakt heb.
Groet,
Frits
Dank voor jullie reacties. Helpt me verder! Ik ga me eens bij van Aalst laten informeren over de exacte prijzen. Mijn auto is redelijk schoon. Gelukkig amper olielekkage aan de onderkant.
Mee eens dat het goed moet gebeuren en geen lap-werk. Dat is duurkoop. Ik wil 'm zo goed mogelijk weer voor jaren extra beschermd hebben. Zoop het oog ziet t er nog goed uit nu. dus houwen zo.
@Tim: klopt. Er staan verschillende laro's in Gouda-centrum Ben jij daar 1 van? van die paar 130's?? Leuk om eens een bakkie te doen?
Jullie horen nog van me als ik een keuze gemaakt heb.
Groet,
Frits
Re: Tectyleren
Dinitrol wordt niet hard zoals tectiel dus dat scheelt. Het blijft dus wat plakkerig ondanks dat spuit je modder en zand er makkelijk af. Het spul laat zich ook redelijk makkelijk te verwijderen met lampolie.
Groeten. Jan
Groeten. Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Tectyleren
Frits schreef:@Tim: klopt. Er staan verschillende laro's in Gouda-centrum Ben jij daar 1 van? van die paar 130's?? Leuk om eens een bakkie te doen?
Toch jammer dat ik niet veel meer in Gouda te zoeken heb.
Mijn schoonmoeder heeft 94 jaar, bijna haar hele leven, in Gouda gewoond.
(Mijn wederhelft is op de Westhaven geboren, Westhaven 20 om precies te zijn.)
Ook op de WestHaven zag ik wel eens een Defender staan.
Groeten MarcS
Re: Tectyleren
Nou even dan,
@ frits; nop, ik zit niet in het centrum,ook geen 130 maar een 110, lees oost/westhaven,maar wel ook aan een gracht, de turfsingel.(woon pal tegenover de rode leeuw)
Zeg maar de gracht voor het b garniteur..
Maar heb een paar klanten in het centrum, met name in de molenwerf en draai dan altijd vanuit de mallegatsluis de oosthaven linksaf in, vandaar..
@ marc, een schrale trootst; vrijwel in de directe nabijheid van het voormalige woonhuis van J staat altijd een standaard zwarte 130.
Verder rijden er in het centrum van gouda idd opvallend veel 130 tigs.
Daarnaast nog een gooser in de spieringstraat, met een fraaie groene 130 td5.
Nog een zwarte 130 met het cijfer 550 op de flank "geplakt".
goed, tot zover even ..
@ frits; nop, ik zit niet in het centrum,ook geen 130 maar een 110, lees oost/westhaven,maar wel ook aan een gracht, de turfsingel.(woon pal tegenover de rode leeuw)
Zeg maar de gracht voor het b garniteur..
Maar heb een paar klanten in het centrum, met name in de molenwerf en draai dan altijd vanuit de mallegatsluis de oosthaven linksaf in, vandaar..
@ marc, een schrale trootst; vrijwel in de directe nabijheid van het voormalige woonhuis van J staat altijd een standaard zwarte 130.
Verder rijden er in het centrum van gouda idd opvallend veel 130 tigs.
Daarnaast nog een gooser in de spieringstraat, met een fraaie groene 130 td5.
Nog een zwarte 130 met het cijfer 550 op de flank "geplakt".
goed, tot zover even ..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Tectyleren
VeeTee schreef:maXcomX schreef:Voor dat geld, kun je net zo goed het geval laten galvaniseren.
Het kost je wat sleuteluurtjes, maar dan heb je ook wat.
Rare vergelijking, kwa prijs vergelijk je nu appels met peren. Ik denk tenminste dat je bedoeld te vergelijken 1) tectyleren of dinitrollen, laten doen: dus week weg inclusief stoomcleaneren, drogen, dintrollen, vergelijken met 2) een gegalvaniseerd chassis, waarbij je de ombouw helemaal zelf doet?![]()
![]()
Dat eerste kan ik wel (alleen brengen en ophalen), dat tweede niet (en wil ik ook niet zelf doen), dus voor de prijsvergelijking moet je daar nog even de manuren etc. bij optellen.
Nee, ik bedoel wat ik aangegeven heb. Als je de kosten en baten op telt, dan ben je met galvaniseren goedkoper uit. Als je er tegenop ziet om uit te besteden, dan moet je zelf veel werk doen en ben meestal je toch duurder uit met minder resultaat. Heb je handige handen, dan ben je veel tijd kwijt en ben je gebonden aan wat er op de markt voor hobbygebruik aangeboden wordt -voor een meestal te hoge prijs- Maar tectyleren.. Het geeft meer troep, dan voldoening. Dit gezegd hebbende: Ik ga jullie verlaten, ik wens allen veel wijsheid.
Re: Tectyleren
maXcomX schreef: Dit gezegd hebbende: Ik ga jullie verlaten, ik wens allen veel wijsheid.
dr komt dus toch nog wel wat zinnigs uit voort
mja, wat betreft het tectyleren, de huidige tectyl is al bij langa na niet meer te vergelijken met dat spul van vroeger, hard niet meer zo uit en blijft toch ook wel redelijk flexibel zodat het ook af blijft dichten. echter je hebt nog altijd maar een kleine lekkage ergens nodig om de tectyl weer op te laten lossen/verdwijnen.
heb zelf goede ervaringen met dinitrol, en zou dit dan idd ook eerder aanbevelen..
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Re: Tectyleren
Re: Tectyleren
Die laatste 2 zijn wel alleen voor IN het chassis.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten