grijs kenteken dak

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tinus
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 Feb 2007, 21:24
Locatie: amsterdam
Contact:

grijs kenteken dak

Berichtdoor tinus » 03 Jan 2014, 10:54

Het zal vast wel eens eerder aan de orde zijn gekomen, maar sommige draadjes lopen wel erg lang.
Ik ga mijn 110 ombouwen naar grijs kenteken en omdat de bovenkant van het dak minimaal 25 cm. boven de voordeur uit moet steken gaat er een hoedje op.
Grote vraag is: moet ik nou een gat zagen of niet in het bestaande dak? Fiscaal blok past erin,alle maten kloppen verder en het dak is dan hoog genoeg.
Martin

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: grijs kenteken dak

Berichtdoor Roger B. » 03 Jan 2014, 11:11

ja, ter plekke van de verhoging moet de binnenzijde ook omhoog, alleen aan de buitenzijde een bult erop is niet voldoende. Aangezien ze er zelfs de dakverstevigende balken uit zagen zal dat ook wel vereist zijn.
gone

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: grijs kenteken dak

Berichtdoor Landmarcs » 03 Jan 2014, 13:57

Dag Tinus,

Als je achter nieuwe veren monteert (nee geen HD's nemen, dat rijdt kløte, behalve als je altijd HD lading bij je hebt) dan zou je met wat geluk al aan de 25 cm hoogteverschil. Dit hoogte verschil dient nl gemeten te worden tov een vlakke ondergrond en tov de lichte deuropening links (eventueel voor de laatste millimeters wat onder het deurrubber frotten).
Moet of wil je wel een opzetdakje dan moet er officieel een gat in het originele dak hoewel de regelgeving hierover niet echt duidelijk is.
O ja, als bij een controle de auto de 25 cm niet haalt en ze maken er een punt van: je moet dit wel meten bij een leeg gehaalde auto, dus is "grijs" niet beladings-afhankelijk. Als je veren na vele jaren weer ingezakt zijn zouden ze wel een lastig punt (je zou eventueel ook aan lucht-hulp-veren kunnen denken).

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: grijs kenteken dak

Berichtdoor Edward » 03 Jan 2014, 14:32

Die Hoax verkondig je aan een iedere die ernaar vraagt Marc. Dat is in het verleden wel eens gelukt, maar tegenwoordig houden bijna alle keurmeesters aan dat de wagen nagenoeg horizontaal moet staan. Bovendien mag je dan ook het verdere leven met die rukveren rondrijden want hij moet niet alleen bij de keuring aan de eisen voldoen. :shock: :shock:

Wil je het goed doen zaag je een gat in het dak en vervang je een deel van de ruiten en Alpine raampjes voor kunststof die gekit wordt.

Zelf zou ik liever voor een hoge dichte want gaan die je gelijk met de c stijlen zet, hoef je de deuren niet te blinderen, maar dat hangt natuurlijk af van hoe hard je de laadruimte daadwerkelijk nodig hebt. Op de prik loopt een draadje over hetzelfde.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Rob Pt
Berichten: 288
Lid geworden op: 22 Jan 2013, 13:18
Locatie: Portugal
Contact:

Re: grijs kenteken dak

Berichtdoor Rob Pt » 03 Jan 2014, 15:32

Waarom allemaal weer gissen, "volgens mij", "welles/nietes" enz. enz.

Op de website van de Belastingdienst wordt toch duidelijke taal gesproken.

Eisen aan ombouw en inrichting


Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: grijs kenteken dak

Berichtdoor Edward » 03 Jan 2014, 15:35

Rob Pt schreef:Waarom allemaal weer gissen, "volgens mij", "welles/nietes" enz. enz.

Op de website van de Belastingdienst wordt toch duidelijke taal gesproken.

Eisen aan ombouw en inrichting


Rob


Ja vast. Die mening is MarcS ook toegedaan. Als je de ervaringen van Coen en vele anderen hebt gelezen weet je dat dat niet zo is!! :shock: :shock: :shock:

Persoonlijk krijg ik serieus jeuk van mensen die het allemaal zo goed weten maar die niog nooit een Rdw station van binnen hebben gezien! Niet persoonlijk bedoeld hoor Rob, maar zo simpel is het nu eenmaal niet. :roll: :roll:

Zoveel mensen zoveel meningen is ook bij ambtenaren van toepassing. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: grijs kenteken dak

Berichtdoor Roger B. » 03 Jan 2014, 15:45

Die interpretatie vrijheid is heel eenvoudig...

marc vindt dat het dak "ergens" hoger dan 25cm hoger dan de deuropening moet zijn, en vindt dat "ergens" dus ook achteraan mag zijn.

voor de keurmeester kan het maar zo zijn dat die vindt dat het dak relatief horizontaal moet zijn en daarbij een substatieel deel die 25cm grens moet halen.......

en die keurmeester heeft dan echt wel minder moeite zijn interpretatie te verdedigen dan marc
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: grijs kenteken dak

Berichtdoor Edward » 03 Jan 2014, 15:51

Daar komt bij dat in het verleden de keuring een momentopname was en er daarna niet gecontroleerd werd. Vandaag de dag wordt er actief gehandhaafd op de inrichtingseisen.

De boetes zijn buitenproportioneel maar al wel bevestigd door de rechter, dus het is geen onderwerp om mee te dollen.

Als je wagen niet grijs is is ie geel en dus mag je de BPM aftikken, peildatum het moment waarop de wagen op jouw naam is gekomen, je mag het mrb verschil tussen grijs en geel aftikken en als bonus krijg je nog een dikke boete. :shock: :shock:

Echt iets om eigenwijs over te gaan doen............
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gerard4t
Berichten: 520
Lid geworden op: 08 Sep 2013, 18:38

Re: grijs kenteken dak

Berichtdoor Gerard4t » 03 Jan 2014, 17:07

Een keurmeester moet zich wel aan de wet houden. Doet hij dat niet, dan is hij in overtreding. We leven hier nog net niet in de het voormalig Oostblok, hoewel we hard die kant op gaan.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: grijs kenteken dak

Berichtdoor Edward » 03 Jan 2014, 17:15

Gerard4t schreef:Een keurmeester moet zich wel aan de wet houden. Doet hij dat niet, dan is hij in overtreding. We leven hier nog net niet in de het voormalig Oostblok, hoewel we hard die kant op gaan.


Ja en? Als jij de wagen zoals MarcS aangeeft achter hoger op z'n veren zet en je meet dan het hoogte verschil dan is dat wellicht binnen de regels maar is het dan niet overduidelijk dat de wagen om die reden zo op z'n neus staat?

De ene keurmeester zal dat wellicht niet zien, de andere vindt dat het caster beïnvloed wordt en trapt er niet in.

Niet iedere keurmeester is thuis in de ins en outs van ieder merk....... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten