grijs kenteken dak
Re: grijs kenteken dak
Hm... Dan vraag ik me toch af of mijn Defendertje wel aan de eisen voldoet. Er zit wel een verhoogd dakje op maar de hemel / dakbekleding lijkt me standaard. Die rammelt wel eens vervelend bij hogere snelheden.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
ErwinD90 schreef:Hm... Dan vraag ik me toch af of mijn Defendertje wel aan de eisen voldoet. Er zit wel een verhoogd dakje op maar de hemel / dakbekleding lijkt me standaard. Die rammelt wel eens vervelend bij hogere snelheden.
Auto wordt gemeten naar het koude staal, dus hemel en vloerbedekking maakt niet uit.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Volgens mij kun je ook gewoon het dak er af laten, dan is het een open wagen (zo staat dat dan ook op het kenteken). Nu is dat bij LandRover goed geregeld, want je kunt er van alles op plaatsen, tent, dak, maakt niet uit.
Het scheelt ook weer in gewicht.
Ben je ook van die rare keuringseisen af.
Het scheelt ook weer in gewicht.
Ben je ook van die rare keuringseisen af.
Tuurlijk, maar dat is wel erg koud. Want als je er dan alsnog een dak opzet ben je in overtreding, WANT de wagen voldoet niet aan de inrichtingseisen..........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Nou, toevallig ben ik net terug van de RDW ivm terugkeuring...
Het dak is demontabel en maakt geen deel uit van de dragende of vaste constructie en heeft dezelfde status als een net of dekzeil om je lading niet te verliezen.
Toch weer grijs gekregen en minder gewicht.
Hoe makkelijk kan het zijn?
Het dak is demontabel en maakt geen deel uit van de dragende of vaste constructie en heeft dezelfde status als een net of dekzeil om je lading niet te verliezen.
maXcomX schreef:Nou, toevallig ben ik net terug van de RDW ivm terugkeuring...
Fout, het gaat om de fiscale inrichtingseisen en daarbij mag je niet eens een huif over de laadbak doen. Dat heeft al invloed op de inrichtingseisen en DAAR hebben we het hier over.
Zelfs een container mag niet vastgebout zijn met wast voor schroefje dan ook want dan is het een vast deel van de wagen en is de inrichting veranderd.
Grijs kenteken zegt HELEMAAL niks over de fiscale status van een wagen.
Edward van Vugt
Nou, vast is vast en demontabel is demontabel, in ieder geval vond de keurmeester van de RDW in Den Bosch het geen probleem dat ik op mijn open wagen gesloten heb met een dak, zij panelen en safarie achterdeur.
En dus hou ik mijn grijs kenteken, die ik in 3 werkdagen tegemoet mag zien.
Overigens is wat het kentekenbewijs aangeeft maatgevend. De inrichtingseisen zij alleen van belang als je de auto aanbied ter keuring.
En dus hou ik mijn grijs kenteken, die ik in 3 werkdagen tegemoet mag zien.
Overigens is wat het kentekenbewijs aangeeft maatgevend. De inrichtingseisen zij alleen van belang als je de auto aanbied ter keuring.
Laatst gewijzigd door maXcomX op 04 Jan 2014, 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roger B.
heb je geen verhoging in het dak, is je dak niet meer dan 25cm hoger dan de opening van het bestuurdersportier en heb je geen hoog tussenschot? dan zou ik bijna hopen dat je in een 100%controle rijdt om er achter te komen hoe de inrichtingseisen wel zijn 
gone
Ik mag je er wel aan herinneren dat een klassieker qua inrichtingseisen iet wat anders zijn dan een leasebak van nu?
-
Roger B.
waar staat een leeftijdslimiet in de inrichtingseisen? een belastingvrije oldtimer zal het geen ruk voor uitmaken nee, of je nu vrijgesteld bent voor geel-tarief of voor grijs-tarief lood om oud ijzer.. dus is voor die voertuigen de fiscale eis ook vrij irrelevant. Ben je wel belastingplichtig, en wordt je naar grijs kentekentarief belast moet de auto gewoon aan de inrichtingseisen voldoen, enige uitzondering is meen ik voor auto's die van voor een wijziging in de inrichtings eisen al in bezit waren van de huidige bezitter
gone