Edward schreef:Die Hoax verkondig je aan een iedere die ernaar vraagt Marc. Dat is in het verleden wel eens gelukt, maar tegenwoordig houden bijna alle keurmeesters aan dat de wagen nagenoeg horizontaal moet staan. Bovendien mag je dan ook het verdere leven met die rukveren rondrijden want hij moet niet alleen bij de keuring aan de eisen voldoen. ....
Rob Pt schreef:Waarom allemaal weer gissen, "volgens mij", "welles/nietes" enz. enz.
Op de website van de Belastingdienst wordt toch duidelijke taal gesproken.
Eisen aan ombouw en inrichting
't Is geen hoax en ook geen gissen. 't Is wel zo dat er kennelijk verschillende interpretaties zijn van de regelgeving, verschillende interpretaties die zelfs mogelijk blijven als je bijgaande passage uit een nader uitgewerkt document leest (want de www.belastingdienst van RobPt zegt wel wat maar ook niet veel).
En even rechtzetten: Ik zeg juist "geen HD veren, behalve als je ook HD ladingen laadt", eventueel een dunne spacer, want om een opzetdakje te voorkomen je auto verkløten lijkt mij het paard achter de wagen.
Anyway, het is dus hoe de keurmeester wil meten, en kennelijk zijn daar verschillende inzichten mogelijk. Heb je eenmaal je grijs kenteken etc. zorg dan wel dat je de situatie van deze goedkeur goed vast legt. Zorg er verder voor dat je op essentiële punten niks wijzigt. Dan hoef je de belastinginspecteur niet te vrezen. Het enige wat de belastingman dan kan doen is zeggen dat hij voor de toekomst een andere interpretatie hanteert en je dus alsnog aan het grijskentekendakje moet.
De overheid is soms wel een beetje onbetrouwbaar, maar met terugwerkende kracht terugkomen op een eerdere toekenning kan niet. (Dat zou "mooi" zijn, dan heb je nooit zekerheid, en dan zou je ook met terugwerkende kracht onzekerheid hebben over je belastingaanslag -- alleen bij verzwijgen mag de belastingman nog een aantal jaren met terugwerkende kracht naheffen etc.)
Groeten MarcS
PS Ik heb een RDW-keuringsstation weldegelijk ook van binnen gezien, maar het is niet direct een plek waar ik graag vaak kom.