om meteen met de deur in huis te vallen
wat is de beste/makkelijkste manier om je liertouw op de trommel vast te maken ik had het erop zitten met een oogklem voor stroom kabels dit ging goed totdat ik iemand los probeerde te lieren en ik tegen het maximum van mijn lier aankwam en schoot dit los ik had er nog een complete laag op zitten dus niet te weinig dacht ik ik sta open voor ideeën het een een warn 12000
Groet
Mark
liertouw op trommel bevestigen
-
Roger B.
Re: liertouw op trommel bevestigen
tja, en toch is dat de geijkte manier, het oog hoort niet de trekkracht te moeten leveren... je t nog overwegen een laagje rubber op je drum te plakken waardoor het touw meer wrijving op de drum heeft
gone
-
Disco RonL
doe een mast worp in het touw om de drum,
een stukje krimpkous om het touweind en daaromheen een trekoog klemmen, dat vast zetten op de bout vd drum.
een stukje krimpkous om het touweind en daaromheen een trekoog klemmen, dat vast zetten op de bout vd drum.
The difference between men and boys is the price of their toys 
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
In de scheepvaart is er een vuistregel van minstens 3 slagen op de trommel om te houden. voor liertouw op een 4x4 zal ongetwijfeld een vergelijkbare richtlijn zijn. Hoe een touw dan aan de trommel vast zit istamelijk triviaal en zorgt er alleen voor dat je niet je liertouw onbedoeld kwijtraakt.
Fenna
Fenna

met een knoop in het touw en 1 volledige laag touw op de trommel gleed het touw nog om de trommel dus een stuk rubber er tussen is dan misschien nog niet echt een slecht idee
-
Roger B.
één volledige laag, dus meerdere wikkelingen naast elkaar die samen de rol vullen?? dan maakt het oogje het verschil niet meer, dan moet ie op wrijving blijven zitten
gone
Zou moeten, maar afhankelijk van het touw wil dat wel eens gewoon over de trommel draaien. Ook al is die eerste winding er onder volle belasting opgedraaid.
Heb het ook gehad bij een 110, uiteindelijk het ik driekwart van de eerste laag vastgelijmd op de trommel want het bleef slippen.
Heb het ook gehad bij een 110, uiteindelijk het ik driekwart van de eerste laag vastgelijmd op de trommel want het bleef slippen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
dat bedoel ik, als het met een hele laag niet houdt, dan doet het oogje ook niet meer veel

gone
dat is dus het probleem hij blijft er overheen slippen als er veel kracht op komt met nog een volledige laag er op dus dat zou een winding of 10 zijn
- GJ Disco 300 Tdi
weet niet of het uitmaakt dat het hier om 'kinetisch" gaat...
https://www.youtube.com/watch?v=Xavi1qzlfAI
https://www.youtube.com/watch?v=Xavi1qzlfAI
Disco 1994 300TDI