handgeschakeld vervangen voor automaat??

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: handgeschakeld vervangen voor automaat??

Berichtdoor Roger B. » 01 Jan 2014, 13:06

heb het in het rijden nooit echt gemerkt of ik in een vroege of late D1 automaat 300tdi reed.

zat ook maar 2pk verschil in ofzo en de koppelomvormer is niet anders bij een drivebywire gaspedaal, verschil zit in inspuitpomp en stukkie elektronica en electronisch gaspedaal .
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Jan 2014, 13:15

Roger B. schreef:heb het in het rijden nooit echt gemerkt of ik in een vroege of late D1 automaat 300tdi reed.

zat ook maar 2pk verschil in ofzo en de koppelomvormer is niet anders bij een drivebywire gaspedaal, verschil zit in inspuitpomp en stukkie elektronica en electronisch gaspedaal .

Maar het koppel ligt wel merkbaar hoger. Toen ik mijn late D1 had reed een maat een vroege en het verschil was zeker bij stoplichtsprintjes tegen elkaar duidelijk merkbaar.

Overigens is fly by wire wel een grote naam voor die potmeter en 5 snoeren. Stelt geen ruk voor om dat mee over te bouwen en het verruimt de keuze voor een donor behoorlijk.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Jan 2014, 13:19

als je een disco ombouwt niet nee, maar een disco gaspedaal past niet zomaar in een defender natuurlijk... alles is natuurlijk passend te maken.
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Jan 2014, 13:32

Roger B. schreef:als je een disco ombouwt niet nee, maar een disco gaspedaal past niet zomaar in een defender natuurlijk... alles is natuurlijk passend te maken.

Dat is het minste. Meeste werk gaat zitten in de tunnel, vloerplaten en een goed werkende bediening van de tussenbak.

Vriend van me heeft 9 jaar geleden hetzelfde gedaan en is nu net weer overgestapt op een 4.4 V8 om de bekende reden.

Helaas heeft hij de hele set al compleet verkocht. :cry: :cry:
Laatst gewijzigd door Edward op 02 Jan 2014, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Luke

Berichtdoor Luke » 02 Jan 2014, 21:25

Dennis,

recentelijk heb ik (als kerst cadeautje) het haynes boek Defender Modification Manual ontvangen (is geen reclame en nee ook geen aandelen), en daar staat de hele operatie tot in detail in beschreven welke onderdelen nodig, hoe te doen, etc etc.

Afgezien van alle andere leuke dingen die er in staan is het het geld van de investering waard denk ik.

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 02 Jan 2014, 22:58

Luke schreef:... en daar staat de hele operatie tot in detail in beschreven welke onderdelen nodig, hoe te doen, etc etc.

Now that is interesting, I remember Lindsay writing an article for LRM in February 2009 in conjunction with Dave where they took us through the conversion of Ashcroft's own Puma utilising the ZF box and the American Compushift. Now prior to that Dave created the conversion kits for the Td5 and the 300Tdi but dropped the 200Tdi conversion pretty early on. I have the article kicking about somewhere in the archive.

Now knowing Lindsay, the "Land Rover Defender Modifying Manual: A Practical Guide to Upgrades" is a collection of reprints of his Technofile articles from LRM 2010, 2011 and 2012 and the actual vehicle used for the Auto Conversion was Lindsay's own 2.8 HS International Powered 110 (called DiXe DX08GGF) but if it includes the 200Tdi conversion then I'm getting one sent over.

... as an aside, I remember in 1990 H and I driving round Billing in Ian's old Series III with the Jag XJ6 Autobox and his first power steering conversion thinking what a joy it was to drive.

If anyone is interested Ian and Dave's kits are available on the site http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... -kits.html

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Luke

Berichtdoor Luke » 03 Jan 2014, 02:32

@ Rob

Het boek is pas een paar dagen in mijn bezit, (een verlaat gearriveerd kerstv=cadeautje ;) en heb slechts tijd gehad om er vluchtig doorheen te gaan.
Wat ik wel even vluchtig gelezen heb is dat wat jij schrijft idd correct is......overgenomen artikelen uit LRM.
DiXi klopt ook :)
Verder nogmaals nog geen tijd gehad het hele artikel echt te lezen maar in de vluchtigheid kunnen zien dat het ging om een diesel en een ZF bak en dat ook Ashcroft erin voorkwam
Welke diesel exact durf ik nu niet te zeggen, dus als ik mensen op het verkeerde been heb gezet mijn excuses.
Vond het alleen erg opvallend dat het ging om conversie van Def naar automaat.

Je kan dus gerust uitgaan dat robs info ook wat dit artikel betreft correct is omdat zijn feiten kloppen :) (zoals gewoonlijk :P )

Toch maar snel tijd maken het hele artikel te lezen :)

Luke

PS EDIT: Ik heb het even nagelezen in het artikel...Het betreft hier idd conversies vanaf de 300 tdi tot en met de Puma, en dus de 200 Tdi wordt er NIET in vermeld.
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Terug naar “Techniek”