Deze werkt nu automatisch als de buitentemp. kouder is dan 5° en de koelwatertemp. lager dan 75°.
Ik wil de kachel ZELF ook kunnen bedienen. Ik heb al gelezen dat dit met een timer kan maar deze zijn moeilijk te verkrijgen, blijkbaar.
Kan ik de kachel d.m.v. een gewone schakelaar bedienen door op één of andere aansluitingspin 12V op te zetten of is dit fataal voor het toestel?
Ik had begrepen dat bij de installatie van een timer een draad moet aangesloten worden op PIN 2 van de Can-bus op het toestel (onderste rij, 2de pin van links)
Welk signaal wordt naar het toestel gestuurd en werkt deze dan op vollast???
Wat met het automatisch systeem?
Oplossing:
Ik heb de webasto ovale timer gemonteerd dat ik bij een lokale webasto dealer bestelde.
Aansluiten doe je met een bijgeleverde kabelstekker.
Wel heb ik zelf een kleine stekker gezocht om de signaalkabel op de thermotop aan te sluiten op de 2de PIN van op de originele stekker... deze stekker is gelijkaardig aan de stekkertjes van uit een PC. Wat prutswerk maar werkt prima!
Wel heb ik de indruk dat bij het inschakelen via de timer bij temperaturen hoger dan 5°C, de brander niet blijft branden, na een paar minuten gaat ze wel uit. Dat is niet erg gezien de bijverwarming dan niet echt noodzakelijk is...
Groeten,
Glenn