Juro.
Je hebt alles véél duidelijker gemaakt hoor. Bedankt hier voor.
Eigenlijk is het een simpele klus.
Wat ik nu ook nieuw heb bijgeleerd is dat je de webasto niet kunt aanzetten als je de sleutel in het contact hebt zitten of er een deur wordt bedient...
ze moet dus 'slapen'
Ik bestel de 3 items best via disco3.uk shop lijkt me het beste...niet?
Bedankt en ik hou jullie zeker op de hoogte.
Groeten,
Glenn
Aansluiten standkachel FBH in disco 3 (FIXED)
Re: Aansluiten standkachel FBH in disco 3
Discovery 1 K1 Brittania 1998 - 300tDi
Discovery 3 TDV6 2.7L 2007
-
Dutchhills
Glenn schreef:Ik bestel de 3 items best via disco3.uk shop lijkt me het beste...niet?
Ik zie dat ze nu ook de timer in de shop hebben. En voor een hele scherpe prijs. Dus ben je daar idd in een keer klaar voor de belangrijkste onderdelen.
Dat slapen is helaas onvermijdelijk. Zodra de auto wakker wordt stuurt hij een puls over de W-Bus. Daardoor stopt de kachel. Daarom is ook deze optie met afstandbediening het makkelijkst. Als je alleen de timer zou hebben en een keer handmatig de webasto wil aanzetten moet je eerst de auto openen, raam open draaien, ongeveer 2 minuten wachten voordat hij weer slaapt en dan door het raam heen op het knopje van de timer drukken.
Succes!
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
-
Roger B.
toch apart dat webasto juist zegt dat ze (in het verleden) een kit hadden met timer, en nu de webastodealer de kachel nog zou moeten kunnen opwaarderen, maar zonder optie voor afstandbediening..alleen met timer.
voor het moeten slapen idee hebben ze een makkelijkere oplossing dan door het raampje... de timer over een paar (zij zeggen 10) minuten zetten
antwoord van webasto op vraag naar upgrade D3 bijverwarmer schreef:
Geachte heer Bastiaens,
Voorheen hadden we een inbouwkit voor de Landrover Discovery 3, nu is deze helaas niet meer leverbaar. Een Webastodealer zou de bijverwarmer nog moeten kunnen opwaarderen, waarbij alleen aansturing mogelijk is met een digitale klok, niet met een afstandsbediening. Bovendien moet de auto voor de start van de kachel al minstens 10 minuten op slot staan.
U kunt contact opnemen met een Webastodealer voor een offerte. U vindt een dealer op www.webasto.nl.
Met vriendelijke groet,
Karl Nijholt
Webasto Thermo & Comfort Benelux
International Technical Support Engineer
Postbus 41, 8260 AA Kampen
Constructieweg 47, 8263 BC Kampen
Telefoon: +31 (0) 38 3371137
Fax: +31 (0) 38 3371199
www.webasto.com
voor het moeten slapen idee hebben ze een makkelijkere oplossing dan door het raampje... de timer over een paar (zij zeggen 10) minuten zetten
gone
-
Dutchhills
Zover ik weet is die kit, zoals die nu nog in Rusland te koop is, niets meer dan de 1533 timer die tegen de hemel geplakt wordt en aangesloten wordt op de webasto.
Er heeft nooit een afstandbediening bijgezeten. De afstandbedieningen die Webasto zelf heeft werken ook niet met de standkachel die in de D3's zit.
Wil je zelf niet teveel knutselen zijn er ook kant en klare kits te koop. Uiteraard tegen een forse prijs.
De mooiste is van Danhag http://www.danhag.de/products/show/id/17/lang/DE Via GSM aan en uit zetten en ze hebben een module waarmee het ook mogelijk is om de ventilatie aan te sturen zodat je ook je interieur kunt voorverwarmen. Ik weet alleen niet of dit iemand ook daadwerkelijk gelukt is voor een D3.
De andere is van Bell Auto Service http://bellautoservices.co.uk/store/webasto-fbh-controller/?menuid=30 Via afstandbediening en binnekort ook via GSM aan te sturen.
Beiden rond de €230-€250.
Het schijnt wel perfect te werken en eerlijk is eerlijk, het kan ook meer dan de simpelere zelfbouw oplossing. Zo kan de oplossing van Bell ook de standkachel resetten.
Dus opties genoeg om de D3 voor te verwarmen.
Er heeft nooit een afstandbediening bijgezeten. De afstandbedieningen die Webasto zelf heeft werken ook niet met de standkachel die in de D3's zit.
Wil je zelf niet teveel knutselen zijn er ook kant en klare kits te koop. Uiteraard tegen een forse prijs.
De mooiste is van Danhag http://www.danhag.de/products/show/id/17/lang/DE Via GSM aan en uit zetten en ze hebben een module waarmee het ook mogelijk is om de ventilatie aan te sturen zodat je ook je interieur kunt voorverwarmen. Ik weet alleen niet of dit iemand ook daadwerkelijk gelukt is voor een D3.
De andere is van Bell Auto Service http://bellautoservices.co.uk/store/webasto-fbh-controller/?menuid=30 Via afstandbediening en binnekort ook via GSM aan te sturen.
Beiden rond de €230-€250.
Het schijnt wel perfect te werken en eerlijk is eerlijk, het kan ook meer dan de simpelere zelfbouw oplossing. Zo kan de oplossing van Bell ook de standkachel resetten.
Dus opties genoeg om de D3 voor te verwarmen.
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
Hallo terug.
Ik heb deze week de 1533 timer binnen gekregen en ook de 4-pins stekker. Voor de stekker op de FBH -waar het W-bus signaal doorheen gaat- wel wat moeten zoeken om er eentje te vinden die er op gelijkt.
Morgen probeer ik de timer in te bouwen en de 2de pin dus ook aan te sluiten.
Waarschijnlijk zal ik de FBH moeten laten uitlezen en misschien ook resetten op fouten want deze start nu voorlopig niet zoals ze zou moeten.
Wat de reset betreft... kan dit gebeuren volgens de handleiding? nl:
dmv de zekering 3 seconden uit te halen en dan 1x op de startknop van de timer te drukken
vervolgens de zekering 3sec er opnieuw uit en dan insteken
?????? heeft iemand dit kunnen laten slagen of moet de dealer ze resetten??????
Ik ga er van uit dat er geen defecte onderdelen zijn maar omdat de batterij van de wagen er uit is geweest...kan dit?
Ik hoor jullie graag terug en hou jullie ook op de hoogte van mijn D3-2007 FBH Timer 1533 installatie
Ik heb deze week de 1533 timer binnen gekregen en ook de 4-pins stekker. Voor de stekker op de FBH -waar het W-bus signaal doorheen gaat- wel wat moeten zoeken om er eentje te vinden die er op gelijkt.
Morgen probeer ik de timer in te bouwen en de 2de pin dus ook aan te sluiten.
Waarschijnlijk zal ik de FBH moeten laten uitlezen en misschien ook resetten op fouten want deze start nu voorlopig niet zoals ze zou moeten.
Wat de reset betreft... kan dit gebeuren volgens de handleiding? nl:
dmv de zekering 3 seconden uit te halen en dan 1x op de startknop van de timer te drukken
vervolgens de zekering 3sec er opnieuw uit en dan insteken
?????? heeft iemand dit kunnen laten slagen of moet de dealer ze resetten??????
Ik ga er van uit dat er geen defecte onderdelen zijn maar omdat de batterij van de wagen er uit is geweest...kan dit?
Ik hoor jullie graag terug en hou jullie ook op de hoogte van mijn D3-2007 FBH Timer 1533 installatie
-
Roger B.
mijn ervaring bij webasto en eberspächer kachels is dat als ze niet of niet goed opstarten dat meestal veroorzaakt wordt door een defect of te veel vervuiling in de verbrandingskamer.
-vlambewaker
-gloei/vonk plug
-brandervlies
zijn de meest voorkomende probleemparts
-vlambewaker
-gloei/vonk plug
-brandervlies
zijn de meest voorkomende probleemparts
gone
Ervaring met het uit elkaar halen van standkachels voor revisie Roger?
Ben bang dat ik mijn eberspächer ook moet demonteren nl..
Ben bang dat ik mijn eberspächer ook moet demonteren nl..
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
-
Roger B.
al wel een paar keer gedaan ja... doffe ellende om die krengen open te krijgen vaak, schroefjes zitten vaak vaster geoxideerd dan gezond is voor het kopje
maar met wat vloeken en gepast geweld kom je er meestal wel....sommige onderdelen sla je stijl achterover van de prijs, maar je moet wat over hebben voor een warme auto voor vertrek
maar met wat vloeken en gepast geweld kom je er meestal wel....sommige onderdelen sla je stijl achterover van de prijs, maar je moet wat over hebben voor een warme auto voor vertrek
gone
- RobStewart
Glenn schreef:Wat de reset betreft... kan dit gebeuren volgens de handleiding?
The reset works no problem using the 20A yellow fuse, however it does not clear the fault codes, so it is possible that the unit will not resart if the fault still exists. If there is no fault then it will restart and and interrupted power supply eg vehicle accu disconnected could initiate a fault that would cause lock out on the Webasto.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Hallo,
Gisteren de 1533 Timer geïnstalleerd met 3 van de 4 kabeltjes. De vierde (zwart) draad dient voor een 12V uit signaal die naar de fans zouden moeten lopen maar dit blijkt een topic apart te zijn.
-ROOD naar de timer aangesloten op de +12V via een zekering naar accu
-BRUIN naar de timer op een -12V massaklem aangesloten die zit aan de bestuurderskant achter het paneel waar je de motorkap mee opent
-BLAUW van de timer naar de 2de pin van de kachel aangesloten
Volgens de manual van Webasto, de kachel uit de lockdown gehaald door
1- de hoofd zekering uit te halen voor 3sec
2- dan terug gemonteerd
3- 'direct verwarmen' op de timer indrukken
4- na 3sec terug te zekering uithalen voor 3sec
5- opnieuw insteken van de zekering
De timer en kachel blijken te werken. Nu nog wat gewoon worden met er mee te werken.
Wat ik wél nog graag zou weten = Als de timer geprogrammeerd is om 20 minuten de FBH te laten draaien en deze de FBH inschakeld indien de buitentemp meer is dan 5°C, blijft de kachel dan 20 minuten aan of gaat deze na een tijdje automatisch uit????
Groeten,
Glenn
Gisteren de 1533 Timer geïnstalleerd met 3 van de 4 kabeltjes. De vierde (zwart) draad dient voor een 12V uit signaal die naar de fans zouden moeten lopen maar dit blijkt een topic apart te zijn.
-ROOD naar de timer aangesloten op de +12V via een zekering naar accu
-BRUIN naar de timer op een -12V massaklem aangesloten die zit aan de bestuurderskant achter het paneel waar je de motorkap mee opent
-BLAUW van de timer naar de 2de pin van de kachel aangesloten
Volgens de manual van Webasto, de kachel uit de lockdown gehaald door
1- de hoofd zekering uit te halen voor 3sec
2- dan terug gemonteerd
3- 'direct verwarmen' op de timer indrukken
4- na 3sec terug te zekering uithalen voor 3sec
5- opnieuw insteken van de zekering
De timer en kachel blijken te werken. Nu nog wat gewoon worden met er mee te werken.
Wat ik wél nog graag zou weten = Als de timer geprogrammeerd is om 20 minuten de FBH te laten draaien en deze de FBH inschakeld indien de buitentemp meer is dan 5°C, blijft de kachel dan 20 minuten aan of gaat deze na een tijdje automatisch uit????
Groeten,
Glenn