Materiaal brandstoftank

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Materiaal brandstoftank

Berichtdoor Edward » 28 Dec 2013, 22:10

Voor de 130 wil ik de bestaande tank vervangen voor een grotere. Daarnaast wil ik een extra tank maken die voor in de laadbak komt te liggen (de ruimte onder de achterbankzit vol met subwoofers).

Dan hoef ik komend jaar minder vaak naar Duitsland om te tanken.....

Wat voor materiaal zouden jullie gebruiken? :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
peter191064
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
Locatie: Brouwershaven

Re: Materiaal brandstoftank

Berichtdoor peter191064 » 28 Dec 2013, 22:13

Edward schreef:Voor de 130 wil ik de bestaande tank vervangen voor een grotere.
Wat voor materiaal zouden jullie gebruiken?


Check de watersportbranche eens, die hebben vaak "custom-made" tanks in het leveringsprogramma !

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

Gebruikersavatar
Johnny
Berichten: 555
Lid geworden op: 11 Mei 2007, 12:10
Locatie: Winschoten
Contact:

Re: Materiaal brandstoftank

Berichtdoor Johnny » 28 Dec 2013, 22:16

Of bel koreco eens, (marcelspa) heeft meerdere tanks gemaakt.. Die zijn drie keer goedkoper dan iets uit de watersporters winkel..
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Materiaal brandstoftank

Berichtdoor Edward » 28 Dec 2013, 22:26

Iets kant en klaars zou wellicht werken voor in de laadbak maar zeer zeker niet voor de tank die op de plek van de originele komt, die krijgt erg veel hoekjes etc.

Heb in het verleden wel tanks gemaakt, maar een bedrijf deed het zetwerk voor mij en m'n neef is mijn vaste Tig-lasser. Die gast van dat bedrijf zal vast wel ooit verteld hebben welk nr alu ze gebruikten, maar helaas is mijn hoofd een vergiet.....

Het bedrijf is er helaas niet meer en de jongens die nu zetwerk voor me doen zijn gevelboeren. Ik ben dan ook hard op zoek naar een mooie zet en of kantbank. :cry: :cry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Materiaal brandstoftank

Berichtdoor Roger B. » 28 Dec 2013, 22:37

zoek er een die radiussen kan in 3 a 4 mm staal en ruim 2,5 meter breed is :lol: :lol:

tja geen idee welk alu daar optimaal voor is.... is het de moeite kwa volumewinst om de tank onder de auto aan te pakken? heb je zoveel extra ruimte om tank te leggen daar, dat je substantieel meer volume krijgt, zeker als er in de laadbak toch al een tank bij komt...

Als het om het tanken gaat kun je ook overwegen thuis een 1000liter tank te zetten en die eens per zoveel tijd te laten vullen, wellicht levert dat voldoende korting om aan de duitse literprijs te komen
gone

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Materiaal brandstoftank

Berichtdoor VeeTee » 28 Dec 2013, 22:47

Al eens aan een kunstoftank op maat gedacht? Kan prijstechnisch tegenwoordig best interessant zijn. En bij de toeleveranciers voor boten hebben ze wel ervaring met tanks met afwijkende vormen.
De tank in de huidige Land Rovers is toch ook van kunststof?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Materiaal brandstoftank

Berichtdoor Edward » 28 Dec 2013, 23:03

Kan, maar de vorm tussen het chassis is wel erg ingewikkeld. Daarnaast wil ik bij de 130 nu eenmaal zo veel mogelijk zelf gemaakt hebben en is het ook een mooie klus om mijn Tig laskwaliteiten eens grondig op te halen. Laatst een alu beugel gelast voor de servo van de koppeling en ik ben blij dat die onder de motorkap zit. ;) ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Materiaal brandstoftank

Berichtdoor Roger B. » 28 Dec 2013, 23:16

Edward schreef: zelf gemaakt hebben en is het ook een mooie klus om mijn Tig laskwaliteiten eens grondig op te halen.


hahahaha en dan je winst aan goedkoper tanken weer opsouperen aan verloren diesel..... :lol:
gone

maXcomX
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 Aug 2013, 22:27

Re: Materiaal brandstoftank

Berichtdoor maXcomX » 29 Dec 2013, 01:02

Edward schreef:Wat voor materiaal zouden jullie gebruiken? :roll: :roll:


Gewoon: Goede kwaliteit (Zweeds) staal.

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re: Materiaal brandstoftank

Berichtdoor Luke » 29 Dec 2013, 03:40

Uhm Edward......

Waarom niet, zoals je vaak hoort, in RVS?

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten