Trekgewicht op kenteken

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Trekgewicht op kenteken

Berichtdoor Edward » 13 Feb 2014, 15:44

peter191064 schreef:De kentekencard is kleiner dan het papieren kentekenbewijs en daarom staan er minder gegevens op.

Dat is natuurlijk dikke onzin, want op de card STAAN de trekgewichten, ze zijn alleen niet ingevuld! Dus dat er geen ruimte zou zijn is dikke zwets. ;)

Nou snap ik dat jij allen de info van hullie doorgeeft, dus voel je vooral niet aangevallen. :oops: :oops:

Mooiste is nog dat ik en een paar kennissen als antwoord kregen dat we de card op moesten sturen om de gegeven alsnog ingevuld te krijgen. Lekker eenduidig dus weer....... :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gerard

Berichtdoor Gerard » 14 Feb 2014, 06:34

Ik heb een "verklaring massa aanhanger" van Land Rover NL (750/3500kg) opgestuurd naar de RDW
Gisteren kreeg ik de nieuwe kentekencard toegestuurd met daarop inderdaad bij het trekgewicht 2x n.v.t.
De info schijnt overigens wel op de chip van de card te staan.

Bij controle van de gegevens op de website bleek er alleen een ongeremd trekgewicht van 750kg te zijn ingevuld en bij geremd 0kg ... :cry:
Vandaag maar weer eens bellen. Dat lukte gisteren niet, toen hadden ze grote systeemstoring!

Gerard

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Feb 2014, 09:50

Gerard schreef:Ik heb een "verklaring massa aanhanger" van Land Rover NL (750/3500kg) opgestuurd naar de RDW
Gisteren kreeg ik de nieuwe kentekencard toegestuurd met daarop inderdaad bij het trekgewicht 2x n.v.t.
De info schijnt overigens wel op de chip van de card te staan.

Bij controle van de gegevens op de website bleek er alleen een ongeremd trekgewicht van 750kg te zijn ingevuld en bij geremd 0kg ... :cry:
Vandaag maar weer eens bellen. Dat lukte gisteren niet, toen hadden ze grote systeemstoring!

Gerard

Je hebt wel bij het juiste tabblab gekeken? Want daar kun je je ook makkelijk in vergissen. Je moet kijken bij het tabblad technisch en dan bij wettelijk toegestane max massa's. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Gerard

Berichtdoor Gerard » 14 Feb 2014, 14:51

Edward schreef:Je hebt wel bij het juiste tabblab gekeken? Want daar kun je je ook makkelijk in vergissen. Je moet kijken bij het tabblad technisch en dan bij wettelijk toegestane max massa's. :roll: :roll:

Ik val van m'n stoel van verbazing ... je hebt gelijk en maakt m'n dag! :D

Op m'n card:
O.1 n.v.t.
O.2 n.v.t.

Op internet tab Basis/Gewichten:
O.1 aanhangwagen geremd: 0 kg
O.2 aanhangwagen ongeremd: 750 kg

Op internet tab Technisch/wettelijk enz.
O.2 aanhangwagen middenas geremd: 3500 kg
enz.

Ik geloof niet dat ik er 3500kg achter wil hangen, maar ben er wel blij mee ... :lol:
Bijlagen
RDW.jpg

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2014, 15:26

Gerard schreef:
Edward schreef:Je hebt wel bij het juiste tabblab gekeken? Want daar kun je je ook makkelijk in vergissen. Je moet kijken bij het tabblad technisch en dan bij wettelijk toegestane max massa's. :roll: :roll:

Ik val van m'n stoel van verbazing ... je hebt gelijk en maakt m'n dag! :D

Op m'n card:
O.1 n.v.t.
O.2 n.v.t.

Op internet tab Basis/Gewichten:

Op internet tab Technisch/wettelijk enz.
O.2 aanhangwagen middenas geremd: 3500 kg
enz.

Ik geloof niet dat ik er 3500kg achter wil hangen, maar ben er wel blij mee ... :lol:

Ik had deze "leuker kunnen we het niet maken" verknoping ook al eens genoemd.
Wel handig om te weten, want ik weet niet of een willekeurige loslopende agent, als ie het al in de database opzoekt, verder kijkt dan zijn neus lang is, dwz als je ziet O.1 aanhangwagen geremd 0 kg dan gaat toch ieder al dan niet weldenkend mens denken dat 0 kg echt de limiet is, vooral omdat er bij ongeremd wel de 750 kg staat.

Groeten MarcS

PS Dit is dan voor de verandering niet de schuld van Weekers, ook niet van onze boevenklup van Staatszekerheid, maar van Melanie (130 km/u is-my-middle-name) Schultz van Haegen-Maasgeesteranus

Gerard

Berichtdoor Gerard » 18 Feb 2014, 10:38

Uit een reactie van de RDW bleek dat voor bedrijfswagens ('grijskenteken') een onderverdeling wordt gemaakt in autonoom geremde- en middenas geremde aanhangers. Daarom wordt bij 'aanhangwagen geremd' 0 kg ingevuld.
Ik vermoed dat er daarom ook geen gewichten op card zelf worden ingevuld.
Volgens mij bevat de chip op die card wel alle gegevens en is het een kwestie van tijd totdat iedere agent is uitgerust met uitleesapparatuur ...

Gerard

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Feb 2014, 11:04

Wat is dan het verschil tussen autonoom en middenas geremd? :roll: :roll:

Is autonoom met lucht of elektrische remmen?
Edward van Vugt

Gerard

Berichtdoor Gerard » 18 Feb 2014, 11:59

Edward schreef:Wat is dan het verschil tussen autonoom en middenas geremd? :roll: :roll:

Ik denk dat ik de tekst letterlijker had moeten overnemen, want is een 'aanhanger autonoom geremd' hetzelfde als 'een autonoom geremde aanhanger'? :mrgreen:

Het gaat om de eerste en als ik daarop google lijkt het er op dat daarmee een aanhanger die "zelfstandig kan staan" wordt bedoeld in tegenstelling tot een middenas aanhanger. Dus zoals een schamelwagen.
En ik voel jouw vraag al komen: "Nee, ik weet niet of een tandemasser of een plateuwagen met 3 assen een autonome of middenas aanhanger is ... " :lol: :lol:

Gerard

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Feb 2014, 12:04

Volgens het kentekenbewijs heb ik een 3 assige middenas aanhangwagen. ;) ;)

Anyway, ik heb zoals me opgedragen was het kentekenbewijs aangetekend opgestuurd naar de Rdw en ik zie wel of ik nu een ander ingevuld exemplaar krijg of weer hetzelfde. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 18 Feb 2014, 21:45

Edward schreef:Wat is dan het verschil tussen autonoom en middenas geremd? :roll: :roll:

Autonoom slaat op de aanhanger en niet op de remmen.
Een autonome aanhanger is een aanhanger die zelfstandig op zijn wielen kan staan. Een schamel aanhanger dus.
Middenas aanhanger lijkt me duidelijk.

Edit: Een 3-assige middenasser kan ook zelfstandig op zijn wielen staan maar dat is toch en middenas aanhanger. :D

Eric.

Terug naar “Techniek”