extra 12V Freelander aanhanger stekker
-
Roger B.
Re: extra 12V Freelander aanhanger stekker
dus die knollenkarfabrikanten vinden het te lastig een schakelaartje op die interieurverlichting te zetten??
wist nie dat Land Rover ook knollenkarren produceerde

gone
- RobStewart
fenix2 schreef:Rob, dat is dan wel weer op te vangen met een wisselschakelaar in de trailer...
... the only problem with that Fenna is that you still need the side and headlights on on the Freelander for the fog lights to come on, by modifying the feed in the vehicle itself you can bypass that circuit and have a dedicated 12v feed to the trailer with no electrics active on the Freelander.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
Fenna bedoeld jouw modificatie met het wisselrelais dat bij uitgeschakeld contact de misachterlichtaansluiting op de trekhaakdoos permanent 12v maakt en daarbij dan in de trailer een wisselschakelaar die de mistlamp (die op die manier dus altijd brandt op de trailer als de auto ervoor zijn contact uit zet... ook een f#ckoptie.....) uitzet en spanning naar de interieurverlichting leidt
gone
precies Roger,
als aanvullend systeem op het relais.
groetjes, Fenna
als aanvullend systeem op het relais.
groetjes, Fenna

-
Roger B.
Als je die wisselschakelaar dan weer een wisselrelais maakt die in rust het signaal op pin 2 (normaal mistachterlicht, bij uitgeschakeld contact constante spanning) naar de binnen verlichting stuurt, en aktief naar de mistachterlamp van de trailer... en dat relais laat besturen door de stadslichtspanning op de trailer werkt het volledig vanzelf..... motor uit, licht in trailer aan.. heb je alleen nog schakelaartje nodig om je interieurlicht uit te kunnen zetten 
EDIT:
ohja ook het relais op de aanhanger effe massa geven, anders doet ie het nie

EDIT:
ohja ook het relais op de aanhanger effe massa geven, anders doet ie het nie
gone
- RobStewart
I don't have a problem with what you are saying Roger and Fenna, the only small insignificant little point I would like to make is that on a 7 pole stekker you do not have the facility for a 12v permanent or switched 12v feed as all of the pins are already taken. PIN 2 is the only "spare" one ... or am I missing something ?
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
ziet er wat ongelukkig uit in het schematje. de zwarte is massadraad, heb ik er niet bij gezet
in de auto jouw wisselrelais dat pin 2 bij contact aan mistlamp maakt en bij contact uit permanent 12 volt.
in de trailer een wisselrelais dat in rust pin 2 met de interieurverlichting verbind (via schakelaar zodat die uit kan) en als de stadslichten branden slaat het relais om en wordt pin 2 met de mistachterlamp van de trailer verbonden...
geen extra pennen op de trekhaakdoos nodig
aangepast schema
gone
Rob,
Pin 2 wordt door jouw relais schakeling gebruikt om te wisselen tussen binnenverlichting en mistlamp (uitgang pen bezetting van het chassisdeel op de auto)
Pin 2 op de stekker van de auto wordt dan via mijn schakelaar of de schakeling van Roger in de trailer weer geschakeld naar ofwel binnenverlichting of mistlamp.
Het netto effect is dat bij contact uit en de schakelaar op 'binnenverlichting' de binnenverlichting brandt en bij de schakelaar op 'rijden' (nog steeds contact uit) de mistlamp permanent brandt. Gaat het contact aan, gedraagd pin 2 zich als aansturing voor de mistlamp.
De aanvulling van Roger zorgt ervoor dat bij contact uit, vanzelf spanning komt op de schakelaar voor de binnenverlichting en de mistlamp niet brandt, omdat een relais aangestuurd door gewone verlichting, niet schakelt.
eventueel kan ik morgen een schema tekenen en aan de kennisbank toevoegen
groetjes, Fenna
Pin 2 wordt door jouw relais schakeling gebruikt om te wisselen tussen binnenverlichting en mistlamp (uitgang pen bezetting van het chassisdeel op de auto)
Pin 2 op de stekker van de auto wordt dan via mijn schakelaar of de schakeling van Roger in de trailer weer geschakeld naar ofwel binnenverlichting of mistlamp.
Het netto effect is dat bij contact uit en de schakelaar op 'binnenverlichting' de binnenverlichting brandt en bij de schakelaar op 'rijden' (nog steeds contact uit) de mistlamp permanent brandt. Gaat het contact aan, gedraagd pin 2 zich als aansturing voor de mistlamp.
De aanvulling van Roger zorgt ervoor dat bij contact uit, vanzelf spanning komt op de schakelaar voor de binnenverlichting en de mistlamp niet brandt, omdat een relais aangestuurd door gewone verlichting, niet schakelt.
eventueel kan ik morgen een schema tekenen en aan de kennisbank toevoegen
groetjes, Fenna

oh, Roger is me al voor met een schema ....
is bedtijd voor me, mijn snelheid is beetje prutjes aan het worden
is bedtijd voor me, mijn snelheid is beetje prutjes aan het worden

-
Roger B.
zijn de bijlagen in mijn berichten niet zichtbaar????
gone