En hier: http://www.land-rover-blog.co.uk/how-to-change-the-hydraulic-brake-light-switch-on-a-land-rover-series-2/ staat hoe je dat stellig niet bestaande onderdeel kunt vervangen
(is kennelijk een series2/2a dingetje, altijd leuk)
Bas88pickup schreef::mrgreen:
En hier: http://www.land-rover-blog.co.uk/how-to-change-the-hydraulic-brake-light-switch-on-a-land-rover-series-2/ staat hoe je dat stellig niet bestaande onderdeel kunt vervangen![]()
(is kennelijk een series2/2a dingetje, altijd leuk)
Gerard schreef:maXcomX schreef:@ Gerard: Het gaat -nogmaals- om de remveiligheidsschakelaar, welke op het verdeelblok zit. Die is dus mechanisch. De remlichten hebben hier niets mee van doen.
Nee maXcomX, je leest niet goed, het gaat mij niet om de remveiligheidsschakelaar ...
In bericht viewtopic.php?f=14&t=5159#p41991 schrijft 'ikke jelle' dat in zijn 109 daar de remlichten zijn aangesloten op de "druk schakelaar'. Dat leek mij vreemd/ik had daar nog nooit van gehoord, dus informeerde ik of hij dat zeker wist, hoe, wat.
Hij antwoordt bevestigend met uitleg en een link naar het originele onderdeel. Dat blijkt een hydrolische remlicht schakelaar (STC1689) te zijn waarvan jij (met grote stelligheid) beweert dat het geen "hydrolische schakelaar maar mechanisch met en stiftje, balletje en veertje" is ...
Gerard
maXcomX schreef:Het onderwerp gaat hier om het controle systeem, niet over de remlichtschakelaar, dat hier part nog deel van uitmaakt. Het ene is een hydraulische schakelaar, maar daar ging het niet om, het andere is een mechanische schakelaar (remveiligheidsschakelaar), waar het onderwerp over gaat. Hoe moeilijk kan het zijn?
ErwinD90 schreef:maXcomX schreef:Het onderwerp gaat hier om het controle systeem, niet over de remlichtschakelaar, dat hier part nog deel van uitmaakt. Het ene is een hydraulische schakelaar, maar daar ging het niet om, het andere is een mechanische schakelaar (remveiligheidsschakelaar), waar het onderwerp over gaat. Hoe moeilijk kan het zijn?
Dat is zelfs mij duidelijk beste maXcomX, en met mij vast ook nog een hele hoop anderen. Waar het mij om ging is dat er onbedoeld twee zaken per ongeluk een beetje door elkaar gelopen zijn en dat het daar over te gaan zitten muggenziften niet de moeite waard is. Gerard kennende (en dat doe ik jammer genoeg niet echt omdat al die leuke dingen die georganiseerd worden voor een kastelein ondoenlijk zijn om bij te wonen!) reageert hij zeer waarschijnlijk toch niet en wellicht had ik dat, ondanks mijn beste bedoelingen, beter ook niet gedaan.
maXcomX schreef: Zo'n discussie is lekker helder voor iemand die hier toevallig beland.
Maar goed, niemand is perfect.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten