welk merk en welk type band kan ik gebruiken op 8j 18inch
wil dus een all terrainband iets hoger dan nu 255/55/18
welk merk en welke maat is geschikt. wil ze plaatsen onder de discovery2
all terreinbanden
-
Roger B.
Re: all terreinbanden
in het terrein zou ik 16"verkiezen, maar als je op deze velgen wil, BFG AT is er in 18" meen ik. maaar grotere diameter band in 18"is lstiger te krijgen
gone
Zelfde soort vraag in topic: 'Banden voor greenlane SUV'
Zoektocht Naar banden om lekker door te kunnen rijden op de weg, maar in het terrein geen modderfiguur te hoeven slaan. Alles is een compromis!
Ik denk dat ik een setje General Grabber AT aanschaf.
Zoektocht Naar banden om lekker door te kunnen rijden op de weg, maar in het terrein geen modderfiguur te hoeven slaan. Alles is een compromis!
Ik denk dat ik een setje General Grabber AT aanschaf.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
- Thomas Td5
Op mijn vorige Discovery II had ik BFG AT's in de maat 255/70/R16. Maar toen had ik dus 16 inch velgen. Banden waren perfect, zowel op de weg als daarnaast. Ook erg slijtvast.
Hoe groter je velgen zijn hoe lastiger off-road banden zijn te vinden. Ik dacht wel dat Goodyear zijn Wrangler banden tot 20 inch kan leveren. (Amerikaanse SUV's staan vaak op achterlijk grote velgen.) Ik heb echter geen ervaring met de banden.
Als je BFG's op je velg nog kan laten leggen zou ik daarvoor kiezen.
Hoe groter je velgen zijn hoe lastiger off-road banden zijn te vinden. Ik dacht wel dat Goodyear zijn Wrangler banden tot 20 inch kan leveren. (Amerikaanse SUV's staan vaak op achterlijk grote velgen.) Ik heb echter geen ervaring met de banden.
Als je BFG's op je velg nog kan laten leggen zou ik daarvoor kiezen.
Zeker als je wat offroad/greenlaning wilt gaan zou ik niet te grote velgen pakken zodat je ruimte houd voor een hoge band. dit inverband met je veerweg en aanlopen van de band. dat scheeld beschadigingen van je velg en ook van je band omdat je band meer kan absorberen. zeker als je een keer je banden af zou moeten laten.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Wij hebben een tijd gereden met ik geloof 19 inch op een l322. Niks mis mee en ook qua beschadigingen geen enkel punt.
Echter omdat er in 16inch nou eenmaal veel meer keuze is voor minder geld zou ik gewoon een set 16 inch velgen erbij pakken voor de off road banden.
Echter omdat er in 16inch nou eenmaal veel meer keuze is voor minder geld zou ik gewoon een set 16 inch velgen erbij pakken voor de off road banden.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Op mijn Disco II liggen BF AT 265/65R18 122R.
Heel erg tevreden voor zowel op de weg als naast de weg.
In 2012 als hoogste Disco geeindigd in de trial competitie.
Auto komt een stuk hoger te staan, je hebt dus meer ruimte onder je as. Is een groot voordeel bij diepe sporen.
Ik heb wel gelijk een stalen lierbumper geplaatst om iets meer ruimte te creeren tussen band en bumper. Auto stond altijd iets voorover dus heb ik er ook gelijk maar 1" hogere veren onder gezet met nieuwe schokbrekers. De luchtvering achter ietsje hoger afgesteld.
Nu staat de Disco mooi recht en ziet er stoer uit maar toch bescheiden.
De auto staat te koop in deze setting. Zie rovertjes en autotrader Discovery Gant uitvoering kenteken 39-PJ-SV. Hier kun je ook foto's zien. Het is ook bespreekbaar om de setting te verkopen/wisselen. Zelf ga ik zakelijk een 130 rijden, vanwege de hoge vaste lasten van de Disco. Heb je interesse of een vraag dan hoor ik het wel.
Heel erg tevreden voor zowel op de weg als naast de weg.
In 2012 als hoogste Disco geeindigd in de trial competitie.
Auto komt een stuk hoger te staan, je hebt dus meer ruimte onder je as. Is een groot voordeel bij diepe sporen.
Ik heb wel gelijk een stalen lierbumper geplaatst om iets meer ruimte te creeren tussen band en bumper. Auto stond altijd iets voorover dus heb ik er ook gelijk maar 1" hogere veren onder gezet met nieuwe schokbrekers. De luchtvering achter ietsje hoger afgesteld.
Nu staat de Disco mooi recht en ziet er stoer uit maar toch bescheiden.
De auto staat te koop in deze setting. Zie rovertjes en autotrader Discovery Gant uitvoering kenteken 39-PJ-SV. Hier kun je ook foto's zien. Het is ook bespreekbaar om de setting te verkopen/wisselen. Zelf ga ik zakelijk een 130 rijden, vanwege de hoge vaste lasten van de Disco. Heb je interesse of een vraag dan hoor ik het wel.
Discovery II TD5 Gant uitvoering 2002 Te Koop!
Defender TD5 Softtop 2004 Te Koop!
Defender 130 1998 DE -> NL grijskenteken in aanbouw
Series 88 Diesel 1977 geschorst
Defender TD5 Softtop 2004 Te Koop!
Defender 130 1998 DE -> NL grijskenteken in aanbouw
Series 88 Diesel 1977 geschorst
heb hier ff meegelezen...
maar past 275/65/18 ook onder een standaard Disco uit 2003 (heb wel stalen bumpers)
deze banden werden me aangeboden voor weinig en ik heb nog 18" velgen liggen...
maar past 275/65/18 ook onder een standaard Disco uit 2003 (heb wel stalen bumpers)
deze banden werden me aangeboden voor weinig en ik heb nog 18" velgen liggen...
Discovery 2003
dank roger!
ik ga op zoek naar gebruikte 265/65/18
lijkt me verstandiger...
kan ik eindelijk van die belachelijke 22" die er nu onder zitten af...
ik ga op zoek naar gebruikte 265/65/18
lijkt me verstandiger...
kan ik eindelijk van die belachelijke 22" die er nu onder zitten af...
Discovery 2003