Probleem Lier
Re: Probleem Lier
Nou, je geeft het antwoord zelf al -best wel vlot voor jou doen
-, maar lees de post hiervoor.
-
Roger B.
een lier volledig uit elkaar trekken, schoonmaken en weer in het vet proppen en in elkaar zetten is in mijn ogen geen "normaal" onderhoud.... of vind jij het, als je je versnellingsbak uit elkaar zou moeten halen en schoonmaken elk jaar, ook "normaal" onderhoud?? dan is een revisie zeker ook onderhoud??
gone
Hou maar op.. Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.
Een revisie is geen onderhoud. Je spullen schoonhouden, inspecteren en smeren wel.
Die boekjes die je bij je lier krijgt moet je ook niet weggooien, maar koesteren.
Een revisie is geen onderhoud. Je spullen schoonhouden, inspecteren en smeren wel.
Die boekjes die je bij je lier krijgt moet je ook niet weggooien, maar koesteren.
maXcomX schreef:Gelukkig heb ik alleen verstand van van deze jongens![]()
Heb jij deze foto genomen/c.q was jij hier bij?
wat was de reden dat zo'n buffel erbij werd gehaald?, ik bedoel de NS heeft neem ik aan toch ook voldoende geschut in huis om treinstellen ed los te trekken?
(de foto suggereerd iets met ellende op het spoor)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Nee, ik heb deze foto laten zien, omdat ik de Leopard I en II berging in onderhoud had en gelest heb ivm bergingsdiploma.
Deze foto geeft goed weer wat er bij lier werk komt kijken. De NS had overigens deze tanks ingehuurd omdat zij zelf niet over de nodige bergingsvoertuigen bezitten tijdens een ongeval in Amsterdam.
Overigens werden deze tanks ook ingezet (mijn vroegere onderdeel 11 PaCie te Ermelo) tijdens de krakersrellen in Amsterdam.
Het zijn geweldige voertuigen die zo'n beetje alles kunnen op bergings- en takel gebied.
Hier zie je de mannen aan de lier, da's zwaar en ontzettend vies werk.
Na deze job moeten ze dat ding ook weer schoonmaken en netjes oprollen, ik kan je zeggen: da's niet leuk, vandaar mijn ietwat scherpe opmerkingen richting -in mijn ogen- luie LR lier beheerders.
Deze foto geeft goed weer wat er bij lier werk komt kijken. De NS had overigens deze tanks ingehuurd omdat zij zelf niet over de nodige bergingsvoertuigen bezitten tijdens een ongeval in Amsterdam.
Overigens werden deze tanks ook ingezet (mijn vroegere onderdeel 11 PaCie te Ermelo) tijdens de krakersrellen in Amsterdam.
Het zijn geweldige voertuigen die zo'n beetje alles kunnen op bergings- en takel gebied.
Hier zie je de mannen aan de lier, da's zwaar en ontzettend vies werk.
Na deze job moeten ze dat ding ook weer schoonmaken en netjes oprollen, ik kan je zeggen: da's niet leuk, vandaar mijn ietwat scherpe opmerkingen richting -in mijn ogen- luie LR lier beheerders.
Laatst gewijzigd door maXcomX op 17 Dec 2013, 00:24, 2 keer totaal gewijzigd.
maXcomX schreef:Hou maar op.. Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.
De lier zelf kun je poetsen en smeren wat je wilt daar wordt ie niet beter van want dat is een gesloten unit. Onderhoud daarbij is dus wel degelijk om de zoveel tijd uit elkaar halen en controleren op vocht intreding, slijtage en het vet vervangen.
Voor wat betreft de kabel, in het leger zul je die wellicht onderhouden omdat dat wellicht kostbare shit is. (nooit iets van gezien, die werden ook weggesmeten en vervangen, maar de budgetten zijn sindsdien wel gemarginaliseerd) Een lierkabel op een lier zoals op een Land Rover moet je gewoon vervangen. Als die al zo ver heen is dat ie begint te roesten en je hem dientengevolge moet smeren, invetten of wat dan ook dan is al véél te ver heen en moet ie gewoon vervangen worden.
Die dingen koop je voor 25 euri, dus daar ga je ook echt mee lopen klooien.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Okee, duidelijk verhaal!
die leo's , alle uitvoeringen ; machtig mooi spul.
een doodzonde dat de laatste partij L2twees in de uitverkoop moeten.
Tis allemaal niet geheel storingsvrij, kan me van m'n dienstplicht tijd herinneren dat van de 10 pruttels/cheetah's op langemanshof er gemiddeld 8 in de garage stonden..
maar misschien was dat meer electronica gericht, gezien de hoeveelheid ervan om die oerlikonnetjes aan te sturen.
die leo's , alle uitvoeringen ; machtig mooi spul.
een doodzonde dat de laatste partij L2twees in de uitverkoop moeten.
Tis allemaal niet geheel storingsvrij, kan me van m'n dienstplicht tijd herinneren dat van de 10 pruttels/cheetah's op langemanshof er gemiddeld 8 in de garage stonden..
maar misschien was dat meer electronica gericht, gezien de hoeveelheid ervan om die oerlikonnetjes aan te sturen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Ehh ja, die hadden wat probleempjes, onze buren in Soesterberg waren daar heel druk mee. Hollandsche Signaal.. Maar als ze het deden, dan waren de beter dan de Duitse versie.
Overigens moet je niet alle stilstand wijten aan techniek hoor, De Nederlandse belasting inner had gewoon niet genoeg geld voor onderhoud over, dan kan het voorkomen dat je 3 jaar moet wachten op een onderdeel. Maar dat was al sinds we de 2e wereld oorlog verloren hadden.
Een oom van mij zat bij de bereden troepen heeft nooit een Duitser gezien, met 3 man een karabijn beheert, na 5 dagen mocht hij zijn fiets inleveren.
Overigens moet je niet alle stilstand wijten aan techniek hoor, De Nederlandse belasting inner had gewoon niet genoeg geld voor onderhoud over, dan kan het voorkomen dat je 3 jaar moet wachten op een onderdeel. Maar dat was al sinds we de 2e wereld oorlog verloren hadden.
Een oom van mij zat bij de bereden troepen heeft nooit een Duitser gezien, met 3 man een karabijn beheert, na 5 dagen mocht hij zijn fiets inleveren.
Mooi verhaal!
lier: een ieder heeft zo zijn van manieren van, laten we het daarbij houden, wordt een hoofdpijndossier..
lier: een ieder heeft zo zijn van manieren van, laten we het daarbij houden, wordt een hoofdpijndossier..
110 HT 200 Tdi 1989.
de escalerende berichten met op-de-man uitlatingen en reacties daarop verwijderd teneinde nog een beeeeetje ontopic te blijven. 
Ik ben moderator-af.