Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Edward » 09 Dec 2013, 21:21

Het is weer zover. :oops: :oops:

Een klein klusje aan de 130, het plaatsen van een servo in de koppeling leiding, is weer eens hopeloos uit de hand gelopen.

Nu staat de 130 er bij zonder neus, zonder laadbak, seatbase, stoelen, achterbank, zonder vloeren , propshafts, downpipe en zowat alle accessoirebekabeling.

Het interieur krijgt een vlakke vloer omdat ik het beu ben om steeds tegen die seatbase aan te schoppen. De tunnel wordt aangepast en alle electra wordt verplaatst naar onder de cubbybox. De downpipe wordt vervangen door een exemplaar zonder kat om wat meer sound te krijgen. Er komt weer een dakconsole terug en een cubby.

De tussenbak krijgt nieuwe pakkingen en keerringen want de lekt harder dan een ouwe Serie. Alle brackets waar de cabine op staat gaan naar de straler en de poedercoater want die zijn allemaal al roestig. (hok is net 5 jaar oud) :shock: :shock:

Maarrrr: is het wijs om de uitlaat in te tapen om wat warmte uit het motorcompartiment te houden.
Vandaag weer de discussie gehad met een maat over het gebruik van chassis als massa versus kabels. Wat is nou het beste en wat is de argumentatie?
Bekabeling door het chassis of er langs?
Wat gebruiken jullie om een chassis dat nog goed in de lak staat te conserveren?
Bijlagen
foto 2.JPG
foto 1.JPG
Laatst gewijzigd door Edward op 09 Dec 2013, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Roger B. » 09 Dec 2013, 22:05

anderhalve week terug een paar fototjes gemaakt ...

20131127_154903.jpg
front bodypanels off

20131127_154948.jpg
vloer kwijt

20131127_154959.jpg
nog meer vloer kwijt ;-)

20131127_155013.jpg
toen stond de kist met sound er nog in...

massa via kabel of chassis.... voor de lier bedoel je? gewoon via chassis dat iemand maar eens aantoont dat er "wervelstromen"ontstaan en wat dat dan voor effect heeft... ik laat me graag overtuigen, maar van de loze kreet dat je wervelstromen krijgt als je de massa via het chassis laat lopen wordt ik niet warm of koud....En laten we eerlijk zijn...er zijn zat voertuigen met los chassis waar massakabels van accu naar chassis lopen en een stuk verder van chassis naar motor enzo.....
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Dec 2013, 22:08

Reden waarom ik daar weer over ben gaan nadenken is dat het gierigste bedrijf ter wereld, de Defenderfabriek, de massa van de stekkerdoos helemaal naar de versnellingsbak legt?
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Dec 2013, 22:14

omdat dat schroefje dat ze anders in het chassis zouden draaien geheid zou gaan roesten :lol: :lol: :lol: :lol:

ze leggen ook een staalkabletje tussen chassis en motor en tussen chassis en carrosserie (bij de D1/RRC in elk geval wel... als ze niet via het chassis massa wilden pakken hadden ze dan niet daar ook doorgetrokken tot aan de accu?
gone

Dixo

Berichtdoor Dixo » 09 Dec 2013, 22:19

Coaten van de uitlaat tegen de hitte zou je ook nog kunnen overwegen in plaats van tape.

Mooi uitgangspunt zo, ben wel benieuwd naar plaatjes van als het seatbaseloos weer in elkaar zit. Komen de standaard voorschermen wel weer terug, of wordt dat een buizenframe-geheel?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Dec 2013, 22:23

he getver geen challengeneus.... geloof dat Edward dat ook niks vindt... zeker niet voor zijn 130 die toch ook vooral op de weg rijdt.....

Van die (keramische)coating (ooit eens naar gezocht in verband met de wilde verhalen over Td5 spruitstukken) heb ik begrepen dat het vooral gebruikt wordt om snelle afkoeling te beperken, maar of het ook zo goed werkt als isoleren tegen hitte uitstraling naar de body?
gone

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Dec 2013, 22:41

Als je toch bezig bent...... effe doorklussen?

130XXXXXl.jpg
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Dec 2013, 22:41

Zodra ik de nieuwe vloer af heb zal ik foto's plaatsen. Ben nu bezig met de tunnel.

Er komen gewoon standaard schermen terug, maar dan zonder dat obligate, oerlelijke traanplaat erop. Dat vind ik zo ontzettend afgezaagd en lelijk. :roll: :roll:

Heb nog even nagedacht om samen met Johnny een 150 inch 6x4 chassis te gaan halen, maar het heeft geen voordelen voor mij anders dan dat het leuk is en om nou een prima chassis te gaan vervangen is zelfs voor een dwaas als mij een brug te :lol: :lol: ver.
Edward van Vugt

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 10 Dec 2013, 00:15

Bekabeling moet je in principe niet door kokerbalken leggen, maar er langs in een kous of goot.
De beste methode is hitteschilden plaatsen op de plekken waar de uitlaat het dichts tegen de bodem zit.
Die kun je makkelijk zelf fabriceren van aluminium of RVS. Hitteschilden moet je zodanig vastzetten, dat ze vrijelijk kunnen uitzetten en krimpen, anders gaan ze scheuren en rammelen.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 10 Dec 2013, 09:16

IK moet zeggen dat ik ook geen voordeel zou weten waarom je nul niet via je chassis zou kunnen lopen.. het punt is dat je chassis het voordeel heeft dat het veel oppervlakte heeft wat ook bij grote stromen nog steeds geen weerstand gaat vormen. en door de oppervlakte ook geen veld werking zal hebben (niet op de stromen die een auto gebruikt, zelfs niet met lier). iets wat een kabel wel kan hebben, plus dat de diameter van een kabel al meer afgestemd word op het te verwachte gebruik en over welke lengte dat omdat je kabel het natuurlijk aan moet kunnen maar ook omdat veel te zware kabels behoorlijk prijzig zijn. dat er nu een massa kabel naar voren loopt zal idd eerder te maken hebben met het punt dat daar blank metaal zat zonder aan het chassis te moeten rommelen.

overigens zag ik wel dat je behoorlijk wat geluidsapparatuur in je achterbank hebt zitten. hier kan het wel helpen om filters tussen te zetten in de stroom (weet even niet of dat in de plus of min moet) maar die zal vooral storen om je dynamo geloof ik, maar omdat geluidsapparatuur gevoeliger is, kan het daarbij soms wel een voordeel hebben om een aparte nul te leggen om er voor te zorgen dat ook daar geen storing op kan treden.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Terug naar “Techniek”