hoe zit dat

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ben119
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 Dec 2013, 19:41
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

hoe zit dat

Berichtdoor Ben119 » 09 Dec 2013, 20:07

ik ben opzoek naar een RRC op gas van 1974 of eerder,maar nou zie ik er wel enkele maar dat zijn dan 4 deurs(vanaf 1982 uitgebracht)met een 3.9 l motor(vanaf 1989 uitgebracht)
dus vraag ik mij af hoe kan dit?
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: hoe zit dat

Berichtdoor tim » 09 Dec 2013, 20:13

google even op RRC , 1/3-2/3 regeling , en neem de komende 3 weken vrij.. ;)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: hoe zit dat

Berichtdoor Roger B. » 09 Dec 2013, 20:35

hoe dat kan?? gewoon... men neme (als het eerlijk gebeurd is) het chassis van een 72er, en zetten dat op de plek van het chassis van een 93er.... dan heb je 4 deurs 3,9i en 72er chassis.....

men zegt dat dat niet mag, want je hebt dan 2/3 vervangen en daarmee de identiteit te veel veranderd... maar de regels is ruimer dan vaak gedacht wordt. onder het mom van reparatie kun je een boel vervangen en toch binnen je eenderde blijven.... blijft wel een tricky zaak dan want als iemand erg streng naar de regel gaat kijken kun je nog weleens van een koude kermis thuis komen...
gone

Ben119
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 Dec 2013, 19:41
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: hoe zit dat

Berichtdoor Ben119 » 09 Dec 2013, 20:55

maar als hij eenmaal gekeurd is is het toch goed of kunnen ze na bvb 2 jaar alles nog terug draaien?
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI

Gebruikersavatar
Eric Tol
Berichten: 308
Lid geworden op: 30 Apr 2006, 22:29

Re: hoe zit dat

Berichtdoor Eric Tol » 09 Dec 2013, 21:11

Ben119 schreef:maar als hij eenmaal gekeurd is is het toch goed of kunnen ze na bvb 2 jaar alles nog terug draaien?


Als ze het niet vertrouwen kunnen ze ten alle tijden de auto oproepen voor een PAT onderzoek.
Ook als je in een grote controle fuik rijdt waar ook de belastingdienst bij aanwezig is heb je kans op problemen.
RRC's hebben zowiezo wel de aandacht omdat daar en hoop mee gerommeld wordt en nu met de komende nieuwe MRB vrijstelling regels gaan ze er waarschijnlijk alleen maar meer op letten.

Groet,
Eric.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: hoe zit dat

Berichtdoor Roger B. » 09 Dec 2013, 21:17

Ben119 schreef:maar als hij eenmaal gekeurd is is het toch goed of kunnen ze na bvb 2 jaar alles nog terug draaien?



Als jij vandaag je auto invoert in originele staat en keuren laat en daarna die hele ombouw doet is ie gekeurd, maar daarna dusdanig veranderd dat ie niet meer voldoet aan de voorwaarden om als oldtimer belastingvrijstelling te krijgen..... dan zegt die keuring dus niks meer

en hoe de auto er exact bij staat wordt niet gedocumenteerd bij een keuring
gone

Gebruikersavatar
KiloSjon
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 Dec 2010, 12:34

Re: hoe zit dat

Berichtdoor KiloSjon » 09 Dec 2013, 21:56

Ik heb me destijds flink laten voorlichten door http://www.r5o.nl en het is allemaal behoorlijk eenvoudig, zoals gezegd werd was het bottom line zo dat je 2/3e ouder dan 25 jaar moet hebben. Durf je het aan, gewoon een kopen. Wil je zekerheid, dan oppassen. Met een 85er kon je nog 100% legaal aan de slag, toen was er al een 4 deurs, maar 74 wordt toch echt vrijwel onmogelijk in mijn ogen. Tenzij je voor een oude andere V8 gaat zoals een oud corvette blok. Maar dan wel afstemmen met RDW zoals ik begrijp.

Daarnaast moet je oppassen voor valse zuinigheid: je hebt het gewoon over een auto die in goede staat al veel onderhoud vraagt, laat staan als ie is samengesteld. Dat kan op een hele goede manier gebeurd zijn, maar dan is de prijs daar ook echt wel naar... Mijn keuze was het om te gaan voor een nette niet belastingvrije (wel youngtimer) uit 1990. Kost wat aan wegenbelasting, maar de lage km stand en nette koets voorkomt veel gedoe, en ik heb geen afschrijving. De bijtelling is (voor mij) laag, en de kosten kunnen zakelijk, dus dat maakt het voor mij nu te doen. Dan nog heb ik er genoeg aan te doen, maar dan hedde ge ook wa... ;-)

Succes met je afweging, het is een prachtige wagen en hoewel defender rijders zelden zwaaien, leunen andere classic rijders ongeveer uit het raam om je te begroeten... ;-)
-----

'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)

Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com

Gebruikersavatar
dennis83
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 Okt 2012, 15:50
Locatie: Breda

Re: hoe zit dat

Berichtdoor dennis83 » 09 Dec 2013, 22:24

Succes met zoeken, ik denk dat deze combinaties door meerdere mensen gezocht gaan worden de komende tijd.
Wil je het netjes en veilig doen, zoek dan een 74 chassis met een latere 2 deur opbouw met motor. Of een origineel chassis met bijbehorende aandrijflijn van voor 74 met alleen een 5 deur koets. Dus inderdaad de 1/3 regeling.

Ik heb zelf een 1972 chassis met 5 deurs (op kenteken) en 3.9 blok. Ga deze toch maar even houden, momenteel druk met de restauratie.
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

Gebruikersavatar
Thomas Td5
Berichten: 824
Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34

Re: hoe zit dat

Berichtdoor Thomas Td5 » 09 Dec 2013, 22:28

Ach, ik heb een keer gezien een RRC met een Td5 onder de kap. Die dingen zijn de grootste knutselprojecten ooit lijkt wel. Ergens jammer, er valt toch wat te zeggen voor een origineel voertuig. Al hebben die dan wat tekortkomingen.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: hoe zit dat

Berichtdoor Roger B. » 09 Dec 2013, 22:32

een RRC met Td5 onder de kap, voor mijn part op een D2 chassis met ACE en alles..... allemaal geen punt (mits goed gedaan) maar dan moet je niet verwachten dat ie nog als origineel voor oldtimer vrijstelling gezien wordt....

eind 90's heb ik in de werkplaats enkele RRC uit "1972, dus belastingvrij" gezien die gewoon voques uit 92 waren.... 5 deurs, 3,9EFI, luchtvering en al..... jajaja... en dat chassis was ECHT van die 72er...NOT
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten