http://www.rrc4x4.nl/index.php?option=c ... 2&Itemid=4
Historisch voertuig
Bij restauratie van een historisch voertuig (oldtimer) staat de originaliteit van het gerestaureerde voertuig voorop. Kan een van de hoofdonderdelen niet meer worden hersteld en gebruikt u hoofdonderdelen van soortgelijke voertuigen, dan is het mogelijk om de oorspronkelijke identiteit (en kenteken) van uw voertuig te behouden. Voorwaarde is wel dat het samengestelde voertuig tenminste bestaat uit:
het oude chassisraam of frame, de oude semi-dragende bodemplaat of de oude zelfdragende carrosserie of;
een nieuw, door de oorspronkelijke voertuigfabrikant vervaardigd vervangend frame, chassisraam, semi-dragende bodemplaat of carrosserie, dan wel een volgens de oorspronkelijke fabrieks-specificaties door derden vervaardigd exemplaar, als een origineel exemplaar niet meer wordt gemaakt en niet meer verkrijgbaar is en;
een aandrijflijn, bestaande uit de motor, versnellingsbak en assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke voertuig en;
een carrosserie van hetzelfde model en type als het oorspronkelijke voertuig bij voertuigen met een zelfdragend chassis of semi-dragende bodemplaat.
hoe zit dat
Re: hoe zit dat
RaRo74
Het is een blauwe.............

Het is een blauwe.............

Kennis van me heeft een RRC met een Td5 blok, nieuw chassis en een soft dash in een twee deurs body.
Dat ding is helemaal legaal. Chassis is in overleg met de Rdw gewisseld omdat de oude echt slecht was. Toen is meteen de Td5 erin gehangen. Dat maakt dus 1/3 niet origineel.
Originele body is helemaal gerestaureerd en aangepast voor de soft dash. (wat een KUT klus is dat zeg!!!) Hele mooie wagen geworden, maar vergis je niet in het prijskaartje!!!
Dat ding is helemaal legaal. Chassis is in overleg met de Rdw gewisseld omdat de oude echt slecht was. Toen is meteen de Td5 erin gehangen. Dat maakt dus 1/3 niet origineel.
Originele body is helemaal gerestaureerd en aangepast voor de soft dash. (wat een KUT klus is dat zeg!!!) Hele mooie wagen geworden, maar vergis je niet in het prijskaartje!!!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Ik zou zo'n verhicel nooit aanschaffen.
Je weet niet wat er aan gerotzooid is, je loopt altijd te hannesen met de vraag of je de juiste onderdelen hebt -als je moet repareren- De meeste die ik gezien heb zijn door of amateurs vernageld of door 'snelle Henkies' die uit schroot nog een slaatje willen slaan.
Schaf gewoon een zo origineel mogelijke auto aan, het bespaart je een hoop ellende.
Misschien zijn ze iets duurder, maar uiteindelijk bespaar je, als je zelf aan het restaureren gaat.
Persoonlijk vindt ik het een verkrachting om bijvoorbeeld een origineel blok te vervangen voor een Nintendo blok.
Je weet niet wat er aan gerotzooid is, je loopt altijd te hannesen met de vraag of je de juiste onderdelen hebt -als je moet repareren- De meeste die ik gezien heb zijn door of amateurs vernageld of door 'snelle Henkies' die uit schroot nog een slaatje willen slaan.
Schaf gewoon een zo origineel mogelijke auto aan, het bespaart je een hoop ellende.
Misschien zijn ze iets duurder, maar uiteindelijk bespaar je, als je zelf aan het restaureren gaat.
Persoonlijk vindt ik het een verkrachting om bijvoorbeeld een origineel blok te vervangen voor een Nintendo blok.
Roger B. schreef:eind 90's heb ik in de werkplaats enkele RRC uit "1972, dus belastingvrij" gezien die gewoon voques uit 92 waren.... 5 deurs, 3,9EFI, luchtvering en al..... jajaja... en dat chassis was ECHT van die 72er...NOT
Ik geloof dat je dat aan het chassis kan zien, heb begrepen dat bij het 72 chassis één van de crossmembers vierkant/rechthoekkig is en bij de latere bouwjaren is deze rond. Zo zie ik bij mijn chassis ook dat er enkele aanpassingen met bevestigingsgaten zijn gemaakt om het te laten passen.
Groeten,
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
-
Roger B.
Luchtvering ook andere "veerpoten" en t zag er niet uit alsof er geslepen en gelast was
gone
maXcomX schreef:Ik zou zo'n verhicel nooit aanschaffen.
Heb inmiddels ook besloten om voor een zo origineel mogelijke RRC te gaan.
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
Ben119 schreef:maXcomX schreef:Ik zou zo'n verhicel nooit aanschaffen.
Heb inmiddels ook besloten om voor een zo origineel mogelijke RRC te gaan.
Wijze keuze, waar je geen spijt van krijgt!