Def, '07 puma: Standkachel welke nieuwe accu ?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
RobStewart

Re: Standkachel welke nieuwe accu ?

Berichtdoor RobStewart » 03 Dec 2013, 19:57

Roger B. schreef:webasto´s staan standaard op 30 min

So why does the product data sheet, installation instructions and user guide of the Thermo Top evo 5 all stipulate the 20 minute heating cycle, and why does the automatic timer in the factory fitted ones ping off after 20 minutes ?

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Ray

Berichtdoor Ray » 03 Dec 2013, 20:05

Ik had een Webasto op timer in mijn Disco 3, en die stond standaard inderdaad ook op 30 minuten.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Dec 2013, 20:19

RobStewart schreef:
Roger B. schreef:webasto´s staan standaard op 30 min

So why does the product data sheet, installation instructions and user guide of the Thermo Top evo 5 all stipulate the 20 minute heating cycle, and why does the automatic timer in the factory fitted ones ping off after 20 minutes ?

Rob

hij heeft een aftermarket kachel van webasto, niet iets dat door Land Rover af fabriek met aangepaste software ingebouwd is.. en wat in de boekjes tegenwoordig staat weet ik niet ik heb al een tijdje geen nieuwe standkachel meer aangeschaft, maar de webasto´s die ik ingebouwd heb en bij andere auto´s gezien heb gaan allemaal 30 min.

maar kan me voorstellen dat ze dat naar beneden bijgesteld hebben gezien de trent kleinere accu´s te monteren.... VW vindt bijvoorbeeld dat 67ah best zat is in een transporter tdi
gone

Geerthubers

Berichtdoor Geerthubers » 06 Dec 2013, 13:20

Heren,

Ik heb jullie advies opgevolgd, een Ctek druppellader gekocht, netjes met een verlengde kabel aangesloten zodat ik via de achterdeur kan opladen. Stroompuntje in het dak boven de auto laten aanbrengen .. en nu maar hopen dat ik geen lege accu meer heb.

De Webasto is in te stellen in stappen van 10 minuten. De inbouwer heeft de afstandsbediening ingesteld op 20 minuten. ( 30 en 10 zijn ook mogelijk)
Zeer keurig ingebouwd door autotemp claasen.

Weer bedankt voor jullie tips !!

gertjand

Berichtdoor gertjand » 03 Sep 2014, 20:03

Hoi Geert,

Waar heb jij je standkachel in laten bouwen? En waar zit ie bij jou onder de motorkap? Daar is best weinig ruimte.

grts!
Defender Puma 110, 2.4

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Sep 2014, 20:11

gertjand schreef:Hoi Geert,

Waar heb jij je standkachel in laten bouwen? En waar zit ie bij jou onder de motorkap? Daar is best weinig ruimte.

grts!

Is het eindelijk een beetje zomers en dan komen de standkachels al weer in beeld ... waar is die oude vertrouwde komkommertijd ??
En ... wanneer komen de winterbanden weer in beeld?

Groeten MarcS (die nog steeds geen reclame mag maken)

Geerthubers

Berichtdoor Geerthubers » 03 Sep 2014, 20:18

Getjand,

Ik heb de standkachel laten inbouwen bij Autotemp Claasen in Amsterdam. De dealers in Noord Holland laten daar ook de standkachels inbouwen, ik heb alleen niet de LR "opslag" betaald...
Keurig ingebouwd aan de rechterzijde ( rijrichting). Men maakt gebruik van een extra steun om de standkachel te monteren. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik meer dan tevreden ben.
Twintig minuten voordat ik wegga zet ik de kachel via de afstandbediening aan en de auto is lekker warm als ik wegrij ( vergeet niet de avond van te voren de kachel op max te zetten en de blower op 2, anders krijg je foutmeldingen in de standkachel )

Als je een foto`tje van de ingebouwde kachel wilt hebben PM me even je e-mail adres.

Al met al een heerlijke toevoeging aan mijn deffie...

Peu

Re: Def, '07 puma: Standkachel welke nieuwe accu ?

Berichtdoor Peu » 05 Sep 2014, 12:28

Bij veelvuldig gebruik is een AGM accu als vervangende accu wellicht wat, bij gebruik van standverwarming?
Deze kun je diepe ontladen zonder dat deze in levensduur terug loopt. Enig nadeel is dat de oudere Defenders te lage laadspanning hebben om deze accu volledig te laden. voltage moet tussen 14,10-14,40V zijn afgeregeld.
Tussendoor herladen (met bv een vaste draad aan de accu die de meeste laders wel hebben) kan nooit kwaad!
Zelf heb ik ook een Thermotop in de 110 maar nog niet gebruikt. Het brezan batterijtje gaat er voor de winter zeker uit. Mijn meissie moet wel kunnen starten elke ochtend ;)
Failing to prepare is preparing to fail!

Landmarcs

Re: Def, '07 puma: Standkachel welke nieuwe accu ?

Berichtdoor Landmarcs » 05 Sep 2014, 13:29

Peu schreef:Bij veelvuldig gebruik is een AGM accu als vervangende accu wellicht wat, bij gebruik van standverwarming?
Deze kun je diepe ontladen zonder dat deze in levensduur terug loopt. Enig nadeel is dat de oudere Defenders te lage laadspanning hebben om deze accu volledig te laden. voltage moet tussen 14,10-14,40V zijn afgeregeld.
Tussendoor herladen (met bv een vaste draad aan de accu die de meeste laders wel hebben) kan nooit kwaad!
Zelf heb ik ook een Thermotop in de 110 maar nog niet gebruikt. Het brezan batterijtje gaat er voor de winter zeker uit. Mijn meissie moet wel kunnen starten elke ochtend ;)

Vraagje: Laadt een AGM-accu dan zoveel makkelijker op als een standaard-lood-accu ?
Dieper ontladen is mooi maar daarmee raakt ie nog niet weer opnieuw vol, alleen als ie ook beduidend sneller vol raakt heb je over de winter enige zekerheid mbt een duurzame oplossing.

Vlgs mij is een/de andere oplossing gewoon een max. grote standaard-lood-accu kiezen (of een tweede parallel bijplaatsen).
Met een groter totaal-vermogen put je die lood-accu percentage-gewijs minder uit, dus voorkom je daarmee ook het diep-ontladen.
En ... een groter totaal-vermogen maakt ook dat de laadstroom groter kan zijn, dus de accu is sneller weer op peil.

Overigens, mijn huidige Defender (een Puma) heeft een "ideale" laadspanning (zo rond de 14,2-14,3 V) -- dat is overigens (ook) de ideale laadspanning voor een normale lood-accu.

Groeten MarcS

Dommel

Berichtdoor Dommel » 05 Sep 2014, 13:40

Landmarcs schreef:Groeten MarcS (die nog steeds geen reclame mag maken)

Daarom heb ik je PB bewaard. ;)
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Techniek”