Om mijn Defendertje niet het gevoel te geven het qua aandacht volledig af te leggen tegen mijn Kleine Land Rover (Series 1) leek het me een goed idee, voor ons allebei overigens, om de stoelen te voorzien van verwarming.
En wel deze: http://www.waeco.com/nl/producten/4381.php.
Uiteraard heb ik daar geen €132 voor betaald. Wat rondkijken op het internet (Dld) resulteerde in een prijs van net iets meer €70 voor twee stoelen, inclusief verzending.
Het was handiger geweest de elementen te installeren toen ik het pakket ontving een paar maanden geleden want ook al kunnen de zittingen zo mee naar binnen genomen worden, de rugleuningen zijn op straat, indien de temperatuur wat hoger is, even snel voorzien van de verwarmingselementen. Maar goed, het spul zit na wat gekleum en gepruts op de plaats waar het hoort.
Maar dan. Ja, maar dan.
De installatiebijlage is ronduit waardeloos na het deel hoe de elementen te plaatsen. Ik heb een zekering met een rode draad die ik aan de plus van de accu moet bevestigen en een oranje die verbonden moet worden met de startvoeding (is dat een woord?). Die rode draad gaat het probleem niet zijn maar die oranje? Ik heb werkelijk geen idee. Dat het een hoger doel dient en voorkomen kan dat de hele handel aan blijft staan na het verlaten van de auto en daardoor de accu leeg trekt is me duidelijk. Zo onnozel ben ik nu ook weer niet.
Op het internet lees ik van alles en nog wat geschreven door figuren die elektro-taal spreken en begrijpen (in het Engels!). Ik doe dat dus (nog) niet. Het is mij dus ronduit een raadsel waar ik die oranje draad aan moet verbinden en een nog groter raadsel hoe dat netjes te doen. Er zit geen airco op mijn TD5 uit 2001 en ook geen elektrisch bedienbare ramen en al zou ik die hebben dan betwijfel ik of ik de bedrading daarvoor zou kunnen lokaliseren en een manier te vinden er (in het bestaande systeem) op in te pluggen.
Mijn vraag: kan iemand in Jip en Janneke taal mij een handje op weg helpen?
Martin, Edward, RogerB en MarcS... Kom er maar in!
En ieder ander die zich geroepen voelt uiteraard.