Update: Aansluiten Waeco stoelverwarming
-
Roger B.
Re: Aansluiten Waeco stoelverwarming
voor dat ene draadje ging ik echt niet naar het dash, eerder voor de schakelaars.... zoals gezegd, in de seatbase bij rijder zit geheid een geschakelde voeding
gone
Tja, ik ken de situatie in Erwin's stoelenbak niet, ik ga uit van de die van mij... en daar zit géén geschakelde plus in.
Maar goed, met de gegeven info moet het toch wel lukken lijkt me zo
Maar goed, met de gegeven info moet het toch wel lukken lijkt me zo
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Roger B.
de Td5 heeft toch ook een zekeringkast in de bijrijdersbak bij de motorcomputer (waar vast en zeker ook een geschakelde op zit)??
gone
Roger B. schreef:de Td5 heeft toch ook een zekeringkast in de bijrijdersbak bij de motorcomputer (waar vast en zeker ook een geschakelde op zit)??
Ja, daar zit ie ook. Maar dat heeft Martin Erwin al uuuren geleden op Smoelboek verteld.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Met schakelaars inderdaad Roger. Ik was vergeten je dat te laten weten.
Ik zal de boel nog eens op mijn gemak bestuderen. De cubbybox lijkt me een prima plek.
De reden dat ik nogal voorzichtig ben met elektra is omdat ooit op weg naar huis nadat er aan mijn Series 3 (jaren geleden) gewerkt was mijn stuurkolom ineens in de hens vloog. Dat was een nogal vervelende ervaring. Gelukkig werd alles weer netjes gemaakt door het garagebedrijf.
Ik zal de boel nog eens op mijn gemak bestuderen. De cubbybox lijkt me een prima plek.
De reden dat ik nogal voorzichtig ben met elektra is omdat ooit op weg naar huis nadat er aan mijn Series 3 (jaren geleden) gewerkt was mijn stuurkolom ineens in de hens vloog. Dat was een nogal vervelende ervaring. Gelukkig werd alles weer netjes gemaakt door het garagebedrijf.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
-
Roger B.
tja, bewonderenswaardig dat je het zelf wil doen, maar als je er zo weinig verstand van hebt dat je niet kunt meten waar een geschakelde voeding zit.......... dan moet je je afvragen of je er niet iemand bij moet vragen die er wel verstand van heeft en het dan onder zijn/haar begeleiding zelf moet doen.... jij leert er van, je auto blijft heel, je stoelverwarming blijft werken.... win win win 
gone
Zoals je wellicht opgevallen is Roger ga ik niet over een nacht ijs. Voel ik me niet zeker van mijn zaak dan zoek ik hulp en neem ik de tijd om mijn probleem te doorgronden en tot een goed en het gewenste resultaat te leiden. Naast dit forum heb ik nog een andere heel betrouwbare en vakkundige bron dus het gaat hoe dan ook lukken. Maar je moet weten dat mijn eerste woordjes na 'papa' en 'mama', 'zelf doen' waren. En ik ben naast inmiddels 95% Brabander van oorsprong een Zeeuw. Niet een van de zuinige maar van de koppige! Begrijp me niet verkeerd maar als het niet moeilijk is volgens jullie kan het ook niet moeilijk zijn. Dat het mij wat meer tijd kost om e.e.a. op mijn netvlies te krijgen beschouw ik niet als een tekortkoming. En ik heb geen haast. Het mag wel koud geworden zijn ondertussen maar dat is het al jaren rond deze tijd en toen had ik ook geen warme reet in de auto. Dus het zal me wel m'n je-weet-wel roesten mocht het er niet snel van komen. Ik ben er nu eenmaal een van de autodidacten en dat ga ik er niet meer uitkrijgen. Zelf doen. Maar bovenal: goed doen! Er wordt m.i. al meer dan genoeg aan gerommeld en ge- en verprutst.

Laatst gewijzigd door ErwinD90 op 04 Dec 2013, 05:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001
Er was een dag dat ik het verschil niet wist tussen een Trappist en een Abdijbier. Of tussen een Single Malt, Pure Malt, Vatted Malt, Pott Still, Islay, Orkney of Speyside. Jenever of Korenwijn. Rode, Witte of Blauwschimmelkazen. Half harde of harde kazen uit Italië, Zwitserland of Frankrijk. Abdijkazen uit fabrieken of juist niet. Gepasteuriseerd of niet. Het heeft even (een jaar of wat!) geduurd destijds maar nu maakt bijna niemand me meer wat wijs. Maar belangrijker: ik hoef het er niet eens over te hebben. Ik zie en / of ruik het verschil. Dat gaat me ook nog eens gebeuren waar het autotechniek betreft. Ten minste, dat is mijn bedoeling. Dit is voor mij een eerste stap op weg naar iets heel erg interessants. Jullie waren toch ook ooit eens 'onwetend'? Dat ik bijna 44 ben houdt mij niet tegen! En alle hulp is welkom.

Defender 90", 2001
Defender 90", 2001
-
Roger B.
Pak e multimeter....eventueel een schema van de auto emeet welke draad 
gone
Multimeter dus. Even eentje aanschaffen eerst. Lijkt me een handig dingetje. Komt vaak genoeg ter sprake hier!

Defender 90", 2001
Defender 90", 2001