Update: Aansluiten Waeco stoelverwarming

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Sebastian

Re: Aansluiten Waeco stoelverwarming

Berichtdoor Sebastian » 04 Dec 2013, 10:02

ErwinD90 schreef:Er was een dag dat ik het verschil niet wist tussen een Trappist en een Abdijbier. Of tussen een Single Malt, Pure Malt, Vatted Malt, Pott Still, Islay, Orkney of Speyside. Jenever of Korenwijn.

Ook mijn excuus om veel te drinken,..... eum proeven ;)

Waar woon je in Noord-Brabant? Misschien kan ik eens meekijken. Ik woon in het zuid-westen.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Dec 2013, 12:29

Sebastian schreef:[

Waar woon je in Noord-Brabant? Misschien kan ik eens meekijken. Ik woon in het zuid-westen.

Hij zit in Tilburg en heb een heule toffe kroeg, kun je dus meerdere vliegen in één klap slaan. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

axelaro88

Berichtdoor axelaro88 » 04 Dec 2013, 13:10

gewoon een eenvoudig dingetje, wat spanning, stroom en evt. weerstand meet.
Spanning meet je over, stroom meet je in serie.
als je bij auto-electro iets ruikt, dan is het meestal de isolatie die smelt. is niet gezond die lucht

ErwinD90

Re: Update: Aansluiten Waeco stoelverwarming

Berichtdoor ErwinD90 » 16 Dec 2013, 23:20

Nou, het duurde even maar het is gelukt hoor!

De geschakelde plus, groen-witte draad dus (Dank Martin!), heb ik uit de zekeringkast onder het dashboard naar de ruimte onder de bijrijdersstoel geleid. Er zal vast ook wel een geschakelde plus in die ruimte te vinden zijn maar omdat alles zo netjes aan elkaar zit daar heb ik dat maar gelaten voor wat het is. Bovendien kon ik er heel goed bij en dat draadje valt onder de rubber matten nauwelijks op. De draden heb ik voorzien van een soort van stekkertje (mannetje-vrouwtje, hoe die dingen echt heten weet ik niet) zodat ik, indien nodig, alles zonder gedoe los kan maken. Mocht ik nog eens wat anders willen aansluiten dan is kan dat (denk ik) wat makkelijker zo.
De twee zekeringen konden aan elkaar geschoven zo over een uitstulping naast een stel andere relais geplaatst worden en het relais zelf heb ik vooralsnog even met een tie rip vast gezet. De schakelaars heb ik in de cubbybox gemonteerd. Om de hele lengte aan bedrading netjes weg te werken maak ik later een dubbele bodem in de cubbybox. Die centimeter kan ik best wel missen gezien de enorme hoeveelheid rommel die daar uit kwam.
:shock:

Waeco.jpg
Schakelaar Waeco Stoelverwarming

Op het internet las ik wat commentaar over de opwarmtijd maar die is wat mij betreft prima. Na een paar minuten voel je de elementen hun werk al doen. Stand 2 is wel heel warm maar daar zal ik wellicht anders over denken wanneer het echt koud is.
Wat een groot voordeel van deze set is is dat de elementen voor de rugleuning en de zitting los gemaakt kunnen worden. Dus als de zitting verwijderd dient te worden kan dat heel eenvoudig.

Het is geen heel ingewikkeld karwei maar het kost wel wat tijd. Je loopt zeker 500 meter rond je auto omdat je dan weer aan de ene en dan weer aan de andere kant moet zijn. En als je net als ik wat verstrooid kan zijn (gereedschap aan de andere kant in de voetenbak laten liggen bijvoorbeeld) dan wordt dat zeker meer.
:D

Hallee!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Terug naar “Techniek”